Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
22 zasady storytellingu

22 zasady storytellingu, których możesz nauczyć się z bajek Pixara

Emma Coats, autorka scenorysów (ang.storyboard) filmów animowanych Pixara, swego czasu skompilowała na Twitterze listę złotych myśli dotyczących narracji, które słyszała przez lata, pracując w studiu animacji. To naprawdę kopalnia mądrości, chociaż nie ma tu nic na temat sposobów obrony przed zabawkami z dzieciństwa, kiedy ożywają, by zrealizować niecny plan… Naprawdę rażące pominięcie!

Dodajmy, że te zasady świetnie sprawdzą się przy tworzeniu inspirujących opowieści przez marketingowców!

22 zasady Storytellingu:

Komentarz Pawła Tkaczyka:

Szkolenie Storytelling Reguły storytellingu Pixara to świetna rama do nauczenia się więcej o opowiadaniu historii. Bo – niestety – same reguły nie wystarczą. Emma Coats pisze o „rozkładaniu opowieści na czynniki pierwsze” albo „miksowaniu postaci i schematów”. Jednak jakie są te schematy? I czym są podstawowe składniki opowieści? Monomit i archetypy – to wiedza, która jest potrzebna, żeby z sukcesem podejść do wspomnianych wyżej reguł.

Monomit to główna „struktura opowieści” – definiuje jej zrozumiały początek, środek i koniec, narzuca ogólne ramy przygód bohatera oraz postaci, które mu towarzyszą. Każda opowieść Pixara da się zdekodować do monomitu. A kiedy rozpoczniemy dalszą dekonstrukcję, pojawiają się archetypy. To z jednej strony „szablony postaci”, którymi możemy zaludnić monomit, z drugiej zaś strony „klocki opowieści”, zestaw gotowych pomysłów, które możemy wykorzystać (i z których Pixar czerpie garściami).

To oczywiście dopiero początek ścieżki do wiedzy. Opowieści są dużo bardziej fascynujące niż myślisz.

Więcej na temat tworzenia fascynujących historii dowiesz się na moim szkoleniu – Storytelling: zdobywaj klientów za pomocą angażujących opowieści.

 

Zachęcamy również do obejrzenia wywiadu z Emmą Coats, która dzieli się przemyśleniami na ten temat.

szkolenie_storytelling

Źródło: io9.com

Tłumaczenie: Monika Pachciarz


 Share sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Emma Coats

Opracowywała scenopisy dla wytwórni filmów animowanych Pixar. Obecnie freelancer, zajmuje się m.in reżyserią filmów oraz tworzeniem scenopisów.


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *