Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

zlotemysli-logo

Zarabianie w sieci — programy partnerskie na przykładzie ZloteMysli.pl

Partnerzy Wydawnictwa Złote Myśli, zajmującego się wydawaniem i sprzedażą e-booków, zarobili od 15 marca 2004 dokładnie 101.356,44 zł.
Ile zarabiają czołowi partnerzy? Czy programy partnerskie stały się dla niektórych głównym źródłem dochodu? Jak zarabiać na stałych odwiedzających? Na te pytania odpowiada Mateusz Chłodnicki, pomysłodawca Wydawnictwa.

Z informacji prasowej Wydawnictwa:

Spółka Złote Myśli, właściciel Wydawnictwa, od początku stawiała na program partnerski i dystrybucję publikacji właśnie za pośrednictwem partnerów.

W Programie Partnerskim Wydawnictwa, zarejestrowanych jest aktualnie 4398 osób. Aktywni partnerzy generują około 70% łącznej sprzedaży internetowej Wydawnictwa, a wielu z nich stworzyło własne serwisy wyłącznie do promowania publikacji elektronicznych.

Złote Myśli planują znaczną rozbudowę programu partnerskiego i jego maksymalną automatyzację. W planach Wydawnictwa jest przekroczenie bariery 200 tys. zł zarobków Partnerów do końca 2006 roku.

Wydawnictwo zapewnia swoim partnerom materiały szkoleniowe, osobistą pomoc menadżera programu partnerskiego, forum dyskusyjne, narzędzia marketingowe, służące do skutecznej promocji oraz 40% prowizji od sprzedaży publikacji elektronicznych.

Uczestnicy programu partnerskiego sprzedali łącznie 8290 egzemplarzy, zarabiając ponad 100 tys. złotych i tym samym stając się głównym ogniwem dystrybucji.

Czy program partnerski to dobry pomysł na zarabianie dla partnerów i dystrybucję oraz reklamę dla Wydawnictwa? Zapraszam do lektury wywiadu z Mateuszem Chłodnickim, pomysłodawcą i współwłaścicielem ZłoteMysli.pl

Redakcja: Ile tytułów znajduje się w ofercie Wydawnictwa Złote Myśli?

Mateusz Chłodnicki: Tytułów mamy aktualnie prawie 70, ale przez te 2 lata przybywało średnio 3-5 miesięcznie. W ostatnich miesiącach dodajemy już po około 8 ebooków miesięcznie i nasz dział wydawniczy powiększył się o 2 dodatkowe osoby (korekta i skład). Aktualnie planujemy skupić się na samodzielnym wyszukiwaniu ciekawych tematów i autorów, którzy mają odpowiednie doświadczenie i chcieliby napisać ebooka w danym temacie. Dzięki temu będziemy minimalizować ryzyko „wpadki” z ebookami, które słabo się sprzedają.

Przez dwa lata partnerzy Wydawnictwa zarobili ponad 100 tys. złotych. Czytelników pewnie interesowałoby, ile zarabiają czołowi partnerzy. Możesz podać średnie zarobki top10?

Mogę podąć, czołówka zarabia około 600-200 zł miesięcznie (w zależności od miejsca). Czyli jak widać – nie są to jakieś olbrzymie kwoty, ale Ci Partnerzy z TOP10 promują wiele PP i z tego co mi wiadomo, to cześć z nich zarabia na życie tylko i wyłącznie w ten sposób, bo są w stanie spokojnie na czysto z rożnych PP osiągnąć 2-3 tysiące.

Czyli w tej chwili, aby wyżyć z programów partnerskich, należałoby łączyć kilka z nich i szukać dodatkowych źródeł dochodu. A co sądzisz o tandemie: reklama kontekstowa + programy partnerskie?

Myślę, że takie połączenie jest optymalne, ale ma sens tylko w przypadku serwisów, które mają sporą oglądalność. Poza tym zbyt dużo różnych form reklamowych na stronie nie jest dobrym rozwiązaniem. Osobiście polecałbym tworzenie list mailingowych w serwisach tematycznych i promowanie w tych listach produktów poprzez programy partnerskie, jako osobiste rekomendacje, jako element artykułów na dany temat. Bez nachalnej reklamy. To po prostu działa najskuteczniej.

Niemniej, najważniejsza jest wartość merytoryczna serwisu. Jeśli to będzie serwis stworzony tylko z myślą o zarabianiu na PP czy reklamie kontekstowej, to ma niewielkie szanse, żeby coś więcej zarobić.

Jakiego rodzaju serwisy posiada czołówka partnerów ZloteMysli.pl?

Takimi danymi to nawet my nie dysponujemy szczerze mówiąc. Zbyt dużo jest Partnerów i zbyt dużo możliwości promocji (cześć w ogóle nie ma serwisów WWW). Wiem, że najaktywniejszy Partner ma serwis www.nawigator.biz i ogólnie zarabia na promowaniu różnych produktów finansowych, nieruchomości. Ma tez sporo rożnych podserwisów, np. http://forex.nawigator.biz – to jest optymalny sposób wykorzystania potencjału PP.

Ogólnie rzecz biorąc – najwięcej zarabiają Partnerzy, którzy wykazują inicjatywę tworząc własne, oryginalne serwisy, które zawierają wartościowe informacje i tylko przy okazji sprzedają. Część Partnerów ma serwisy dedykowane ebookom, ale nie zarabiają oni zbyt dużo. Klucz do sukcesu leży w zawartości merytorycznej takiego serwisu.

Na łamach Sprawnego Marketingu zastanawialiśmy się, jakie są możliwości finansowania przedsięwzięć web20 czy zarabiania na blogach. Wstępnie można wysunąć hipotezę, że na reklamie kontekstowej i programach partnerskich trudno zarobić, gdy większość wizyt w serwisie generowana jest przez stałą grupę użytkowników (przypadek forum.optymalizacja.com). Najbardziej dochodowe są pojedyncze wizyty osób szukających konkretnych informacji, które weszły na serwis z wyszukiwarki. Czy zgodzisz się z tym?

Jak najbardziej, choć nie do końca :). Wejścia z wyszukiwarek są z pewnością bardzo cenne, bo wchodzą ludzie, którzy szukają konkretnej informacji i jeśli im się ją dostarczy, to stają się oni potencjalnymi Klientami.

Niemniej jeśli tworzy się dobry blog, z własną subskrypcja (nowości, newsletter), częstymi aktualizacjami, RSS, liczba odwiedzających z pewnością będzie przybywać, a Ci STALI odwiedzający, twórcę bloga zaczną postrzegać jako autorytet w danej dziedzinie. Wystarczy, że raz na parę postów prowadzący blog poleci, wspomni nawet tylko o jakimś produkcie, czy usłudze, który „zobaczył w sieci”, a te osoby często będą sprawdzać co to jest i mogą stać się wręcz STALYMI i wiernymi Klientami.

W programie partnerskim Wydawnictwa zarejestrowanych jest 4398 partnerów, którzy są podstawowym ogniwem w dystrybucji. Na jedną osobę przypadają średnio 2 sprzedane ebooki. Dla mnie jest to klasyczny przykład wykorzystania koncepcji the long tail („długi ogon„) w dystrybucji internetowej. Czy uważasz, że „długi ogon” będzie coraz częściej przyczyniał się do sukcesu przedsięwzięć biznesowych w internecie?

Z tym długim ogonem to bym nie przesadzał, bo zarejestrowanych jest co prawda 4398 Partnerów, ale tak naprawdę aktywnych jest niewiele ponad polowa (2474 – to osoby, przez których linki partnerskie ktoś kiedykolwiek wszedł na nasze strony, czyli musieli je gdzieś podać), a Partnerów, którzy ZAROBILI pieniądze w PP jest trochę ponad 500 osób.

Niewątpliwie jednak jest to nadal „długi ogon” (choć trochę krótszy :-) i myślę, ze faktycznie ta teoria ma tutaj uzasadnienie. Jednak dotyczy to konkretnie sytuacji, gdy jest dana liczba albo Partnerów, albo Produktów. Zasada Pareto się tutaj nie sprawdza, bo działa ona raczej przy mniejszej skali. Przykładem może być sytuacja w Złotych Myślach, gdzie na początku była to sytuacja w ktorej faktycznie 10-20% ebooków generowało 80-90% sprzedaży. Im więcej mamy publikacji tym te procenty ulegają większej zmianie i aktualnie jest to już mniej więcej tak, że ok. 30% ebooków w ofercie generuje 80% sprzedaży.

Dziękuję za rozmowę.
[przeprowadził: T.Frontczak]

Mateusz Chłodnicki – Pomysłodawca i współwłaściciel Wydawnictwa Internetowego Złote Myśli. Zajmuje się przede wszystkim marketingiem, tworzeniem i wdrażaniem nowatorskich rozwiązań, kontaktami z Autorami, Partnerami i Czytelnikami.

Zarabianie w internecie

Artykuły opublikowane w Sprawnym Marketingu

Zobacz więcej

  • Dyskusja o skuteczności programów partnerskich – zarabianie na programach partnerskich – blog jabba.pl/bellois/
  • Serwis o programach partnerskich www.skutecznypartner.pl
  • Programy Partnerskie.info – Katalog Polskich Programów Partnerskich

Technorati Tags: reklama, programy-partnerskie, zarabienie-w-internecie, reklama-kontekstowa, the-long-tail,

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Piotr Majewski

      “W programie partnerskim Wydawnictwa zarejestrowanych jest 4398 partnerów, którzy są podstawowym ogniwem w dystrybucji. Na jedną osobę przypadają średnio 2 sprzedane ebooki. Dla mnie jest to klasyczny przykład wykorzystania koncepcji the long tail (”długi ogon”) w dystrybucji internetowej.”

      Niestety nie. To jest tylko statystyka. W programach partnerskich jak nigdzie ma zastosowanie zasada Pareto w znacznie bardziej dramatycznej formie (90/10, 95/5).

    • Jeśli chodzi o ebooki, to wiele osób nie wie wogóle czym one są. Tym trudniej przekonać ludzi, do zrezygnowania z tradycyjnych książek na rzecz ebooków. Aczkolwiek coraz szersza oferta wydanych ebooków pozwala na dotarcie do szerokich kręgów odbiorców. Dzięki temu elektroniczna forma publikacji zyskuje coraz więcej zwolenników.

    • Czolowka zarabia 600-200 zl miesiencznie, a jestes 4398 partnerów, ciekawe ile zarabia piersze 500 osob, pewnie po 40zl miesiencznie.Nie wiem czy jest sens inwestowac czas i pieniądze w taki PP.

    • Program partnerski można porównać do związku dwóch ludzi. Jeśli jedna osoba daje z siebie 90% a otrzymuje 10%, druga storna otrzymuje 90% dając zaledwie 10%, to taki związek nie ma racji bytu. W biznesie również. Gdy ktoś myśli, że zarobi krocie reklamując produkt innej firmy lub osoby, to jest w błędzie. Szkoda, że tak dużo osób popełnia ten błąd.
      Piotr Majweski ma tu rację, mówiąc o zasadzie Pareto.

    • Programy partnerskie w praktyce

      Oprócz zarobku, można sie naprawde dużo nauczyć… potrenowac itd. Pewnie lepszy własny biznes ale… mam do wyboru:

      – Własny biznes bez doświadczenia
      – Zdobycie doswiadczenia i tu praca na etacie lub działanie w pp?
      – Siedziec i narzekac na wszystko dookoła.
      – itd. aż do wyjazdu z tego kraju co wielu w moim wieku robi.

      Działanie w pp tp taki mini biznes z mniejszymi dochodami ale też i bez wielkiego ryzyka.

      Przy okazji którego zbieram na start własnego biznesu :)

    • żeglarstwo

      Ebooki nigdy nie wyprą książek drukowanych

    • Nowy system reklamowy http://www.AdFreeStyle.pl
      Polecony z 1 poziomu 10% dożywotnio z jego zysku.
      Polecony z 2 poziomu 2% dożywotnio z jego zysku.
      Cookie – 6 miesięcy
      Nagrody dla 3 najlepiej polecających.
      Teraz za dodanie strony, na której będą wyświetlane reklamy, dożywotnio 2% więcej w przyszłych zyskach.

    • na programach partnerskich mozna zarobic w fajny sposob wykorzystujac strone internetową jezeli ktos ma swoja wlasną, ale to w przypadku PP Profi Credit, ja sobie ustawilem top baner tylko jeszcze na razie mam po prostu mały ruch na stronie ale to kwestia paru miesięcy i masz dochód pasywny z tego, tylko jeszcze dochodzi niewielki czas na obsluge klienta.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *