Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Zagraniczne książki o SEM: PPC, SEO, pozycjonowaniu

Polski rynek wydawniczy w zakresie książek z zakresu marketingu internetowego jest dosyć ospały. Dlatego naszym zdaniem warto sporadycznie zaglądać na rynek amerykański gdzie dzieje się zdecydowanie więcej.

W dzisiejszym artykule przybliżamy kilka najświeższych książkowych pozycji z tematyki pozycjonowania, optymalizacji i marketingu internetowego, które ukazały się na amerykańskim rynku.

 

Web Design for ROI

web design for roi “Web Design for ROI” (WD4ROI.com) – Rewelacyjna książka obrazująca jak bardzo zmienia się marketing w wyszukiwarkach i w jakim kierunku będzie w najbliższych latach zmierzał… W mojej opinii książka wskazuje dalszy kierunek rozwoju branży SEM, czyli przeniesienie uwagi z CTR i pozycji w SERP na zwrot z inwestycji ROI (red. czyli to co dzwiękonaśladowczo ma obrazować nazwa MaxROY.com). Książka o użyteczności, funkcjonalności i dostępności z punktu widzenia wpływu na ROI (Return on Investment).
Ciekawym akcentem jest umieszczenie pod koniec książki referencji i źródeł w postaci książek i witryn internetowych z których autorzy czerpią inspiracje do codziennej pracy…

Polska wersja językowa właśnie ukazała się nakładem OnePress.pl:
http://onepress.pl/ksiazki/ebizds.htm

 

SEO Bible

SEO Bible “SEO Bible” – Wbrew temu co sugeruje nazwa, książka nie sprowadza się tylko do promocji w wynikach organicznych… Wstępem do książki są mocne podstawy SEO, które w następnych częściach przeradzają się w kilka rozdziałów szeroko opisujących wszelkie zagadnienia Pay Per Click (PPC). W kolejnych rozdziałach autor ponownie wraca do pozycjonowania i optymalizacji zahaczając o takie tematy jak dobór słów kluczowych czy link building. Na koniec znajduje się kilkanaście wywiadów ze znanymi osobistościami z branży…
Konstatując książka raczej o podstawach, słowo “Bible” z tytułu zostało w tym przypadku zdecydowanie nadużyte.

Książka wkrótce ukaże się także w polskiej wersji językowej o czym ostatnio informowała Lexy.

 

Get to the top on Google

Get to the top on Google“Get to the top on Google” – Książka o bardzo mocnych podstawach z pozycjonowania i SEO jako całości… Jedyne ciekawe w mojej opinii rozdziały dotyczyły wartościowych katalogów na rynkach zagranicznych oraz sytuacji na kilku dużych rynkach wschodzących takich jak Rosja czy Chiny. Podsumowując podobną wiedzę można wyciągnąć z polskich publikacji.

 

 

 

 

 

Ultimate guide to Search Engine Optimization

Ultimate guide to search engine optimization“Ultimate guide to Search Engine Optimization” – Poprzednia książka z cyklu “Ultimate Guide to Google AdWords” została bardzo pozytywnie odebrana przez recenzentów i była chyba pierwszą publikacją tak szczegółowo opisującą działanie tego systemu. W tej chwili książka uległa już zdecydowanej dezaktualizacji, jednak rozdziały z zakresu copywritingu boksów reklamowych cały czas mogą stanowić doskonałą inspirację…
Książka z zakresu SEO wypadła nieco gorzej niż jej PPC poprzedniczka i jest to niestety kolejna książka o podstawach… Nie przeczytamy nic o nowych i bardziej zaawansowanych technikach optymalizacji jak choćby linkowanie wewnętrzne.

 

Search Engine Optimization an hour a day

Search Engine Optimization an hour a day“Search Engine optimization an hour a day” – Kolejna pozycja nawiązująca do znanej serii książek z cyklu “An Hour a Day” (np. Web Analytics an Hour a Day).
W mojej opinii jest to najlepsza pozycja ze wszystkich dotychczas czytanych przeze mnie książek o SEO. Książka tematyką zdecydowanie wykracza poza działania SEO, bardzo dużo na temat Paid Search – PPC, sporo o narzędziach.
Autorki prezentują podejście do Serach Engine Marketing z punktu widzenia dużej instytucji/korporacji, w swoich wytycznych biorą pod uwagę że za wdrażanie zmian SEO jest odpowiedzialnych szereg osób.

Zdecydowanie polecam, szczególnie osobom odpowiedzialnym za komórki SEM w dużych podmiotach… więcej o specyfice takiej pracy opowiadał ostatnio Bartek Berliński.

 

Advanced Search Engine Optimization: A Logical Approach

Advanced Search Engine Optimization a logical approach“Advanced Search Engine Optimization: A Logical Approach” – Książka wydmuszka… totalnie pozbawiona sensu publikacja tłumacząca po kolei pojęcia SEO, PPC i SEM… Bardziej słownik pojęć niż książka. Zdecydowanie odradzam.

 

 

 

 

 

 

Bardzo ciekawy spis książek, które zdaniem autora serwisu Conversation Marketing każdy marketer musi przeczytać.

Ze stanów lecą już do nas kolejne książki. W miarę możliwości i zasobów czasowych przeznaczonych na czytanie książek i pisanie artykułów będziemy starali się częściej publikować podobne zestawienia.
Warto także zwrócić uwagę na książkę Przemka Modrzewskiego która przeszła jakoś bez większego rozgłosu. Książka do zakupu tutaj: “Google AdWords w praktyce

Jakie są wasze ulubione książki z zakresu marketingu internetowego ?

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika jscreationzs z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawny.marketing. Autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania a także innych aspektów marketingu internetowego. Współwłaściciel i dyrektor komórek marketingowych MaxROY.com sp. z o.o. i GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Cezary Lech

      Mail jest cały czas obsługiwany przez naszego pracownika, być może coś nie dotarło – serwery na nazwa.pl mają ostatnio częste pady co widać i na sprawnym i na mailach MaxROY’a.
      Napisz maila jeszcze raz lub pisz bezpośrednio do mnie Cezary.Lech@MaxROY.com

    • A ja do tematu – dzięki za ten spis pozycji książkowych! Ostatnio poszukiwałem książek o SEM, jest ich całkiem sporo i zastanawiałem się, które wybrać. Teraz już wiem. Dzięki!

    • Bartłomiej Dymecki

      Ciekawe tytuły, oprócz “Web Design for ROI” nie znałem żadnej :)

    • gizmoo3

      to może oznaczać ze słabo szukałes
      Search Engine Optimization an hour a day:
      http://www.amazon.com/Search-Engine-Optimization-Hour-Day/dp/0471787531

      Advanced Search Engine Optimization: A Logical Approach:
      http://www.amazon.com/Advanced-Search-Engine-Optimization-Approach/dp/B0018TBYJI

      Ultimate guide to Search Engine Optimization:
      http://www.amazon.com/Ultimate-Guide-Search-Engine-Optimization/dp/159918169X

      Get to the top on Google:
      http://www.amazon.com/Get-Top-Google-Techniques-Rankings/dp/1857885023

      SEO Bible:
      http://www.amazon.com/SEO-Search-Engine-Optimization-Bible/dp/0470175001

    • SERPtrackr

      Zestawienie dość ciekawe, ale niestety nie pełne… problem w tym, że pełne nigdy nie będzie, bo to dość dynamiczna lista. Prócz drukowanych rzeczy, powinniście dodać również te dostępne przez sieć.

    • Tomek / pozycja w Google

      Amerykański rynek wydawniczy jest bardzo bogaty, a to z tego prostego powodu że każdy chce tam zarobić na publikowaniu informacji.

      Osobiście gorąco polecam książkę “Always Be Testing” Bryana Eisenberga, która z jednej strony jest przewodnikiem korzystania z Google Website Optimizer’a, z drugiej rzuca bardzo świeże spojrzenie na marketing internetowy z uwagi na to że ponad połowa odpowiada na pytanie “co testować?”. Świetna sprawa, szczególnie jeśli ktoś już się trochę orientuje w marketingu internetowym. Testowanie jest bardzo ekscytujące, bo zamiast przyjmować różne rzeczy na wiarę, ew. zastanawiać się kto ma rację, można się łatwo przekonać samemu.

    • Sławek

      Witajcie,

      Chciałbym zakupić “Search Engine Optimization an hour a day” na Amazon (bo w Polsce chyba nie ma możliwości) i stąd trochę pytanie off topic.

      Czy przy zakupie towaru normalnie otrzymuje się fakturę vat?
      Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

      z góry dzięki za pomoc.

    • Cezary Lech

      Hej, mówiąc szczerze nie pamiętam czy była tam FV. Z zakupami za granicą jest generalnie ciężko – w USA zwykły rachunek wystarcza do wrzucenia czegoś w koszty, u nas tylko FV ! :/

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *