Wyszukiwarka agencji SEM z nowymi funkcjami

google adwords certified partner

Od początku tego tygodnia Google ułatwia reklamodawcom znajdowanie agencji SEM, a agencjom SEM – pozyskiwanie klientów. Znana od dłuższego czasu Wyszukiwarka Certyfikowanych Partnerów Google AdWords, pomagająca reklamodawcom znaleźć certyfikowane agencje zarządzające kampaniami AdWords, pomaga teraz także skontaktować się z nimi. W sensie technicznym zmiana nie jest żadną rewelacją, bo sprowadza się do zwykłego formularza kontaktowego i narzędzi analitycznych. Mówi coś jednak o akceptowanych przez Google modelach relacji z klientem końcowym. Najwyraźniej jest w nim miejsce na pośrednika w postaci agencji zarządzającej kontem.

Tak jak wcześniej, Wyszukiwarka Partnerów ułatwia znajdowanie agencji SEM spełniających żądane kryteria (miasto, wielkość obsługiwanych budżetów, język kampanii). Wcześniej jednak z każdą ze znalezionych firm trzeba było skontaktować się „analogowo”, korzystając z danych teleadresowych. Teraz na stronie profilu agencji obecny jest przycisk „Skontaktuj się z tą firmą”…:

przycisk skontaktuj sie z partnerem

…którego wciśnięcie wywołuje formularz kontaktowy:

formularz kontaktowy

Wypełniony formularz staje się leadem biznesowym, przesyłanym bezpośrednio do docelowej agencji SEM. Przewidziane są też funkcje analityczne, tj. wgląd w źródła leadów, współczynnik konwersji itd.

Jeśli twoja firma, czytelniku, znajduje się w wyszukiwarce, warto sprawdzić, czy wprowadzone tam kiedyś informacje są wciąż aktualne.

Niektóre z wydarzeń ostatnich miesięcy obudziły gdzieniegdzie obawy, że celem Google jest wyeliminowanie pośredników (agencji SEM) z relacji z klientem końcowym. Przywoływano m.in. eksperymenty ze zautomatyzowanym prowadzeniem kampanii AdWords pod nazwą Google Boost Ads, czy nałożenie nowych wymogów na agencje SEM. Wygląda jednak, że chodzi raczej o dotarcie z AdWords do klientów, których budżety i organizacja nie pozwalają ani na opłacenie agencji, ani samodzielne zarządzanie kontem (to cel Google Boost), a także o zwykłe ucywilizowanie agencji, których praktyki mogły niejednokrotnie zniechęcać klientów końcowych do systemu AdWords jako takiego (to cel aktualizacji regulaminu).

Więcej informacji znajdziesz na oficjalnym blogu Google.

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • ekipa skrypty.pro

      Myślę,że jest to duże udogodnienie dla użytkowników internetu. Jednym kliknięciem załatwiamy to o wiele szybciej niż przez kontakt ‚analogowy’. Widać,że wszystko idzie w dobrym kierunku. Oby tak dalej!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *