Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

certyfikowany

Wyszukiwarka agencji SEM z nowymi funkcjami

google adwords certified partner

Od początku tego tygodnia Google ułatwia reklamodawcom znajdowanie agencji SEM, a agencjom SEM – pozyskiwanie klientów. Znana od dłuższego czasu Wyszukiwarka Certyfikowanych Partnerów Google AdWords, pomagająca reklamodawcom znaleźć certyfikowane agencje zarządzające kampaniami AdWords, pomaga teraz także skontaktować się z nimi. W sensie technicznym zmiana nie jest żadną rewelacją, bo sprowadza się do zwykłego formularza kontaktowego i narzędzi analitycznych. Mówi coś jednak o akceptowanych przez Google modelach relacji z klientem końcowym. Najwyraźniej jest w nim miejsce na pośrednika w postaci agencji zarządzającej kontem.

Tak jak wcześniej, Wyszukiwarka Partnerów ułatwia znajdowanie agencji SEM spełniających żądane kryteria (miasto, wielkość obsługiwanych budżetów, język kampanii). Wcześniej jednak z każdą ze znalezionych firm trzeba było skontaktować się „analogowo”, korzystając z danych teleadresowych. Teraz na stronie profilu agencji obecny jest przycisk „Skontaktuj się z tą firmą”…:

przycisk skontaktuj sie z partnerem

…którego wciśnięcie wywołuje formularz kontaktowy:

formularz kontaktowy

Wypełniony formularz staje się leadem biznesowym, przesyłanym bezpośrednio do docelowej agencji SEM. Przewidziane są też funkcje analityczne, tj. wgląd w źródła leadów, współczynnik konwersji itd.

Jeśli twoja firma, czytelniku, znajduje się w wyszukiwarce, warto sprawdzić, czy wprowadzone tam kiedyś informacje są wciąż aktualne.

Niektóre z wydarzeń ostatnich miesięcy obudziły gdzieniegdzie obawy, że celem Google jest wyeliminowanie pośredników (agencji SEM) z relacji z klientem końcowym. Przywoływano m.in. eksperymenty ze zautomatyzowanym prowadzeniem kampanii AdWords pod nazwą Google Boost Ads, czy nałożenie nowych wymogów na agencje SEM. Wygląda jednak, że chodzi raczej o dotarcie z AdWords do klientów, których budżety i organizacja nie pozwalają ani na opłacenie agencji, ani samodzielne zarządzanie kontem (to cel Google Boost), a także o zwykłe ucywilizowanie agencji, których praktyki mogły niejednokrotnie zniechęcać klientów końcowych do systemu AdWords jako takiego (to cel aktualizacji regulaminu).

Więcej informacji znajdziesz na oficjalnym blogu Google.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • ekipa skrypty.pro

      Myślę,że jest to duże udogodnienie dla użytkowników internetu. Jednym kliknięciem załatwiamy to o wiele szybciej niż przez kontakt ‚analogowy’. Widać,że wszystko idzie w dobrym kierunku. Oby tak dalej!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *