Google klarowniej poinformuje, że złamałeś zasady AdWords

Quality Score w AdWords na poziomie 1/10? Do tej pory na tak negatywną ocenę reklama mogła zapracować sobie na przynajmniej dwa sposoby, w efekcie nie było wiadomo, co właściwie należy naprawiać. 1/10 mogło być efektem 1) niskiej jakości strony docelowej lub 2) złamania zasad Google’a przez całą witrynę. Od niedawna Google wprowadza rozróżnienie w komunikowaniu o obu tych sytuacjach.

Zmiana pozwoli rozróżnić przyczyny niewyświetlania reklamy, ułatwiając adekwatną reakcję. Reklamy prowadzące do witryn łamiących zasady, nie będą miały naliczanego i wyświetlanego Quality Score (i tak nie są wyświetlane), a w kolumnie „status” widnieć będzie przy nich komunikat „site suspended” („witryna zawieszona”, tłumaczenie redakcji). Taki komunikat powinien zachęcić zarządzającego kampanią do uważnego przejrzenia zasad Google’a i porównania ich ze stanem faktycznym na reklamowanej witrynie. Przykładowym powodem zawieszenia witryny mogą być niejasne procedury naliczania opłat albo błędy w działaniu witryny utrudniające nawigację.

Site-suspended-keywords-tab-crop

Witryny i strony docelowe dopuszczające się poważniejszych przestępstw będą banowane już na poziomie całego konta AdWords. Natomiast wynik jakości 1/10 będzie oznaczać raczej problemy z jakością (np. w tym relewantnością) strony docelowej.

Więcej informacji znajdziesz na oficjalnym blogu Google.

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *