Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google Analytics Live (real-tim) statystyki w czasie rzeczywistym

Google poinformował właśnie, że w Google Analytics dostępne będą statystyki aktualizowane w czasie rzeczywistym. Dane real-time widoczne będą w nowopowstałej zakładce, znajdującej się w sekcji „Dashboard”, wyłącznie w nowym interfejsie Analytics. Nowa zakładka powinna być dostępna u wszystkich użytkowników w ciągu 1-2 tygodni.

Niecierpliwi dostali szansę przyspieszenia tego terminu poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza.

google-analytics-real-time

W zakładce real time zobaczymy aktualną liczbę użytkowników na witrynie, a także osobne statystyki oglądalności dla każdej z ostatnich kilkudziesięciu minut (w formie wykresu słupkowego). Widać także źródła ruchu, oglądane podstrony, geolokalizację użytkowników i słowa kluczowe, które „przyniosły” użytkowników na stronę (zarówno z wyszukiwania organicznego, jak i płatnego).

Nowa zakładka umożliwi – przykładowo:

  • natychmiastowe reakcje na zachowania użytkowników, np. mocniejsze eksponowanie treści, które okazały się atrakcyjne,
  • śledzenie skuteczności spotów radiowych/telewizyjnych bezpośrednio w trakcie i chwilę po ich emisji,
  • śledzenie wpływu promocji w mediach społecznościowych.

Jednocześnie Google zaoferował płatne narzędzie Google Analytics Premium, które różnić się będzie od darmowego m.in. lepszym supportem, lepszymi up-time’ami i innymi cechami.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Bartłomiej Jakubowski

      Już nie mogę się doczekać. Duży plus dla Google.

    • Artur Strzelecki

      Już nie trzeba czekać, zgłosiłem prośbę i dostęp do real time już jest uruchomiony na moim koncie.

    • Czekałem na tę informację, pora zgłosić chęć dostępu.

    • Przemek Sztal

      Teraz czekam na wyszukiwarkę Google Premium bez linków sponsorowanych i Google Webmaster Tools Premium z przyciskiem „Boost Ranking” :D

    • @Przemek – dobre, do kompletu dołożyłbym jeszcze google w wersji beta XRgoogle gdzie byłyby wyniki bez filtrów,etc

    • Paweł Zinkiewicz

      To wcale nie jest fajne, ostatnie 2 godziny spędziłem wpatrując się w dashboard real time.. jak teraz żyć? :)

    • Krzysztof Trynkiewicz z SukcesStrony.pl

      Fajnie :) Bedzie mozna sledzic reakcje po publikacji nowych tresci na stronie. Troche nie kapuje uwagi o „lepszym uptimie” w wersji platnej Analytics – przeciez oni i tak maja uptime 100%…

    • Market Samurai

      To było więcej niż pewne, Google musi być cały czas 3 kroki przed konkurencją. Która inna instytucja (tak, G to już instytucja :) ) może sobie pozwolić na takie zużycie i ruch na serwerach?

    • Kusi to obserwowanie statystyk live. Zamiast zająć się czymś bardziej produktywnym to człowiek patrzy na słupki.

    • Paweł Ogonowski | Conversion

      Prawdą jest, że jest już kilka usługodawców, którzy oferują swoje narzędzia z danymi rzeczywistymi (jak np. wspominana Woopra, Chartbeat czy Visual Revenue) – jednak wszyscy praktycznie odpłatnie ;) Obecnie GA daje dość skromną liczbę danych. O tym jak je można wykorzystać do działania (bo w końcu o to chodzi, a nie o to, żeby na słupki patrzeć) piszemy na naszym blogu: http://www.conversion.pl/blog/2011/10/google-analytics-czas-rzeczywisty-real-time/

    • W końcu.. – można by rzec, praktycznie od początku byłem wielkim „fanem” tego co wniósł Stat24 i do tej porty w zasadzie uważam ich statystyki za najlepsze, ale za które niestety trzeba płacić.. W GA najbardziej brakowało mi właśnie statystyk w czasie rzeczywistym, czy będzie dostępne coś podobnego jak w stat24 np. 50 ostatnich odwiedzin – dane o odwiedzającym, z jakiej strony itp?

    • Ciekawe jak czy będzie opłacało się stosować pakiet premium. Chyba, ze Google obniży jakość podstawową narzędzia i będą widoczne znaczne różnice pomiędzy nimi.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *