Trendy e-marketingu – raport Morgan Stanley 2008. Mobile i social media

Raport analizujący trendy w internecie, przygotowany przez firmę konsultingową Morgan Stanley. Warto się zapoznać, żeby być lepiej przygotowanym na to, co w internecie już jest / zaraz będzie, a nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę.

Kilka notatek…

  • podczas recesji mierzalność + transparentność + satysfakcja klienta może być ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej dla biznesów internetowych;
  • ogromny wzrost znaczenia serwisów społecznościowych — dlaczego Facebook rośnie szybciej niż MySpace — próba odpowiedzi w slajdzie 15;
  • eksplozja widgetów;
  • predictive power of data — slajd 25 — nasze intencje widoczne są w internecie, Google coraz więcej mogą z tego wywnioskować i przewidywać przyszłość;
  • największy procent nowych klientów (36%) pochodzi w wyszukiwarek
    udzial-wyszukiwarek.png
  • YouTube – nowy portal?
  • rozkład wydatków na marketingw USA — zaskakujące z polskiej perspektywy jest drugie miejsce, czyli direct telephone. Internet oczywiście rośnie najszybciej.
    rozklad-wydatkow-na-marketing.png
  • do Google i Yahoo trafia 61% wydatków na reklamę w USA;
  • wzrost penetracji urządzeniami z bezprzewodowymi czy sieciowymi, innowacyjnymi funkcjonalnościami: Nitendo Wii, XBox, Amazon Kindle, iPhone, Skype Phone, nawigacje samochodowe — slajd 43
  • rozwój technologii mobilnych i przez to zmiana cyklów produktowych — USA już nie jest liderem zmian, a naśladowcom — 85% abonentów usług mobilnych jest poza USA
  • iPhone nie jest telefonem
    iphone-to-nie-telefon.png

Zauważone dzięki: MediaCafePL


 Share

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Redakcja

      @Marcin:
      Te dane są całkiem podobne, tyle że, te z TNS nie uwzględniają wydatków na takie instrumentu marketingu jak direct telephone czy direct mail.

    • Adrian

      „do Google i Yahoo trafia 61% wydatków na reklamę w USA;”
      zapomnieliście dodać wydatków w internecie

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *