Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Trendy w Google: social search i lepsza komunikacja z webmasterami

Większa rola „sygnałów społecznościowych” jako czynnika rankingowego i lepsza komunikacja między webmasterami/pozycjonerami a Google – to najważniejsze zmiany, jakie zachodzą właśnie w SEO lub będą zachodzić w najbliższej przyszłości. Tak przynajmniej wynika z opublikowanej niedawno rozmowy między Mattem Cuttsem (pracownik działu Search Quality w Google) i Dannym Sullivanem (redaktor naczelny Search Engine Land).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lnhK_BvrrcA&feature=player_embedded[/youtube]

W całkiem zabawnie zrealizowanym nagraniu (które zaczyna się jak typowy videocast realizowany w ramach Google Webmaster Help, Cutts czyta pytanie „od jakiegoś Dannego Sullivana”, który we własnej osobie zaczyna się po chwili krzątać za jego plecami), panowie mówią o swoich typach na najistotniejsze trendy w SEO. Cutts wymienia m.in. lepszą komunikację z webmasterami/pozycjonerami:

  • webmaster będzie informowany o niektórych rodzajach problemów z witryną (np. podejrzeniach, że została ona zhackowana). Informacje będą trafiać do webmasterów poprzez e-mail lub sekcję wiadomości w Narzędziach dla Webmasterów,
  • pozycjoner zgłaszający prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny będzie mógł liczyć na feedback ze strony Google: co się stało, czy witryna jest bliżej czy dalej od spełniania wymogów Wskazówek dla Webmasterów.

Co natomiast za istotne uznał Danny Sullivan z SEL? Dwie rzeczy:

  • początek drogi Google’a do idei social search: Google nie tylko bierze pod uwagę linki, jakie przewijają się w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter), ale także uwzględnia reputację autora. Na razie uwzględnia ją przede wszystkim w wyszukiwarce realtime, ale – co potwierdza Google – trwają przymiarki do włączenia jej jako czynnika rankingowego także w głównej wyszukiwarce.
  • czynnikiem rankingowym, w szczególności w odniesieniu do sklepów internetowych, są też recenzje wystawiane sklepom przez klientów. Google zbiera te opinie w sieci, uwzględnia też opinie wystawione przez użytkowników Google Checkout.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ofhwPC-5Ub4&feature=player_embedded[/youtube]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *