Większa rola “sygnałów społecznościowych” jako czynnika rankingowego i lepsza komunikacja między webmasterami/pozycjonerami a Google – to najważniejsze zmiany, jakie zachodzą właśnie w SEO lub będą zachodzić w najbliższej przyszłości. Tak przynajmniej wynika z opublikowanej niedawno rozmowy między Mattem Cuttsem (pracownik działu Search Quality w Google) i Dannym Sullivanem (redaktor naczelny Search Engine Land).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lnhK_BvrrcA&feature=player_embedded[/youtube]
W całkiem zabawnie zrealizowanym nagraniu (które zaczyna się jak typowy videocast realizowany w ramach Google Webmaster Help, Cutts czyta pytanie “od jakiegoś Dannego Sullivana”, który we własnej osobie zaczyna się po chwili krzątać za jego plecami), panowie mówią o swoich typach na najistotniejsze trendy w SEO. Cutts wymienia m.in. lepszą komunikację z webmasterami/pozycjonerami:
- webmaster będzie informowany o niektórych rodzajach problemów z witryną (np. podejrzeniach, że została ona zhackowana). Informacje będą trafiać do webmasterów poprzez e-mail lub sekcję wiadomości w Narzędziach dla Webmasterów,
- pozycjoner zgłaszający prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny będzie mógł liczyć na feedback ze strony Google: co się stało, czy witryna jest bliżej czy dalej od spełniania wymogów Wskazówek dla Webmasterów.
Co natomiast za istotne uznał Danny Sullivan z SEL? Dwie rzeczy:
- początek drogi Google’a do idei social search: Google nie tylko bierze pod uwagę linki, jakie przewijają się w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter), ale także uwzględnia reputację autora. Na razie uwzględnia ją przede wszystkim w wyszukiwarce realtime, ale – co potwierdza Google – trwają przymiarki do włączenia jej jako czynnika rankingowego także w głównej wyszukiwarce.
- czynnikiem rankingowym, w szczególności w odniesieniu do sklepów internetowych, są też recenzje wystawiane sklepom przez klientów. Google zbiera te opinie w sieci, uwzględnia też opinie wystawione przez użytkowników Google Checkout.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ofhwPC-5Ub4&feature=player_embedded[/youtube]
Daj znać czy podobał Ci się artykuł?!

Widze że zmiany idą na lepsze!
Social Seo się zbliża wielkimi krokami