Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Trendy SEO 2011 – streszczenie wartego 447 USD raportu Marketing Sherpa

Niedawno miałem przyjemność przeczytać i przeanalizować najnowsze dane SEO z rynku amerykańskiego zawarte w raporcie „2011 Search marketing Benchmark Report – SEO Edition”. Znana firma badawcza MarketingSherpa każdego roku śledzi i analizuje najnowsze trendy marketingu internetowego. Dane do raportu zebrano rozsyłając ankietę badawczą do 2000 (!) agencji, firm oraz osób działających na własną rękę.


Poprzednie edycje Raportu dotyczyły zarówno wyszukiwania organicznego, jak i PPC. W tym roku po raz pierwszy wydano dwa osobne dokumenty. Poniżej znajdziecie skrótowe omówienie najważniejszych danych przedstawionych w Raporcie.

Bardzo wiele uwagi (22 strony) poświęcono związkom social media i SEO. Z raportu dowiemy się co tak naprawdę się dzieje z integracją wyszukiwania i social media – które firmy wprowadzają SM: jaka jest ich wielkość, jakie są cele i w jakich sektorach działają.

Pełny raport można kupić na stronie MarketingSherpa.

Jaki procent właścicieli stron wykorzystuje social media w SEO?

Integratiing Social Media with SEO

SEO stale się zmienia, coraz ważniejsza staje się jego konwergencja z mediami społecznościowymi. Rosnące w siłę serwisy społecznościowe stają się częścią wyszukiwania (więcej w artykule – O zacieraniu granic między SEO a social media). Organizacje i ich strony niekorzystające w swoich strategiach SEO z mediów społecznościowych są już oficjalnie w mniejszości (36%). Wszystko wskazuje na to, że w kolejnych latach liczba firm korzystających z social media będzie rosnąć.

Co skuteczniejsze: social media czy SEO?

Social media czy SEO

SEO jest postrzegane jako taktyka zwiększania standardowych wskaźników takich jak ruch, sprzedaż (offline i online) oraz zainteresowania ofertą sprzedażową. Natomiast social media uważa się za sposób na wzmocnienie wizerunku swojej marki i lepszy PR.

SEO jest lepsze w:

  • tworzeniu realnego dochodu
  • generowaniu ruchu na stronie

Social media są lepsze w:

  • budowaniu marki
  • utrzymywaniu kontaktu z użytkownikami i klientami

Co będzie miało największy wpływ na branżę SEO w przyszłości?

Impact of search innovations - mobile, personalized search, video and real time

Zdecydowana większość ankietowanych (90%) uważa, że najmocniej dotknie ich personalizacja wyników wyszukiwania. Fakt ten wcale nie zaskakuje, poczucie zagrożenia wydaje się naturalne, choćby z uwagi na kłopoty z rozliczaniem efektów kampanii.

Drugą innowacją, której dużego wpływu na swoje biznesy spodziewają się ankietowani (89%) jest, real-time search, a więc szukanie w statusach mikroblogów.

Kolejne miejsca zajmują:

  • wideo (zapraszamy na nasze zamknięte forum do sekcji poświęconej – Pozycjonowaniu wideo)
  • mobile (zapraszamy do przeczytania artykułu Aplikacje mobilne: inna nazwa wyszukiwania, w którym zostało wyjaśnione jak bardzo wyszukiwanie na komórkach różni się od tego na komputerach)

Ankietowani dużo mniej licznie wskazują na te innowacje jako mogące istotnie wpłynąć na ich biznesy.

Które działania SEO są najefektywniejsze?

 

Pracownicy amerykańskich agencji SEO zgadzają się prawie jednomyślnie co do faktu, iż najważniejsze w każdej kampanii jest stałe badanie słów kluczowych.

Co do dużego znaczenia takich elementów strategii SEO jak link building, optymalizacja stron oraz title tagów (tytułów stron) także nie było żadnych wątpliwości. Większość nadała im duże lub średnie znaczenie. Działaniom takim jak tworzenie sitemapy, notek prasowych, social media oraz blogowaniu nadano mniejsze znaczenie.

Których narzędzi używają marketerzy? Które są skuteczne?

 

Wśród najpopularniejszych narzędzi zdecydowanie dominuje marka Google (Google Trends, narzędzie propozycji słów kluczowych Google – Google Keyword Tool , Google Webmaster Tools i Google analytics). Oprócz nich znajdziemy także narzędzie SEOmozu – Open Site Explorer, SEO Booka – SEO toolbar, a także Yahoo Site Explorer.

Raport zostanie szczegółowo omówiony podczas szkoleń SEO na SearchMarketingWeek. Każdy uczestnik szkoleń w ramach SearchMarketingWeek dostanie też opracowane w MaxROY.com omówienie Raportu, zawierające najciekawsze schematy i wnioski. Będzie też możliwość przejrzenia jego wartej 450 USD oryginalnej wersji.

Spis treści całego Raportu:
Chapter 1: Organic Benchmarks (p. 12-120)

* Budgeting for SEO
o Online marketing budgets
o Staffing is the greatest SEO expense
o Increasing SEO budgets
o Investing in SEO
* SEO target objectives
o Perceptions on the most effective SEO objectives
o Marketing insights: SEO strategy development
* SEO tactics
o Achieving higher ranking
o Marketer insights: Best SEO tactics
o Integrating search and social (17 charts)
o Search and social ROI

* SEO metrics
o Typical ranking for target keywords
o Inbound traffic generated from organic search
o Organic lead volume
o Lead quality from organic search
o Organic conversion rates by:
o Marketers insight: SEO challenges

Chapter 2: SEO Resources (p. 121-133)

* SEO resources and tools
o Majority of online marketers practicing tactics in house
o SEO tools you can use

Chapter 3: Search Innovation (p. 134-175)

* Mobile search
o The current impact of mobile search
o The expected future impact of mobile search
* Real time search
o The current impact of real time search
o The expected future impact of real time search
* Personalized search
o The current impact of personalized search
o The expected future impact of personalized search
* Video search
o The current impact of video search
o The expected future impact of video search

Chapter 4: The Search Engine Market (p. 176-182)

* State of the search market
o Google holds their place at the top of the search market
o Bing and Yahoo alliance aims to event the playing field
o Search and social partnerships

Chapter 5: Agency Perspectives (p. 183-189)

* SEO benchmarks
o Client’s increasing SEO budgets
o Agency perspectives on the most effective SEO tactics
o Agency insights: Greatest SEO challenges

 

Streszczenie raportu MarketingSherpa

MarketingSherpa, specjalizująca się w śledzeniu trendów marketingowych i wydawaniu stosownych raportów. Tegoroczna 2011 Search Marketing Benchmark Report – SEO Edition jest już 7. edycją tego raportu. Po raz pierwszy rozdzielono tematykę PPC od SEO, każda została omówiona w osobnym raporcie. Najważniejsze wnioski z tego raportu przedstawiamy na Forum.MaxROY.com, a poniżej pierwszych kilka wykresów.

Celem raportu jest tzw. benchmarkowanie, tj. porównywanie wyników działań z wynikami wzorcowymi lub średnimi. Raport wypełniają więc wykresy obrazujące przeróżne wskaźniki obrazujące podejmowane przez marketerów działania i ich efekty. Dane do raportu zebrano wysyłając ankietę badawczą do 2000 agencji, firm z własnymi działami marketingu i do freelancerów. Okładkowa cena raportu to 447 USD.

Omówiono kolejno tematy:

  • budżetów SEO,
  • celów kampanii SEO,
  • stosowanych technik,
  • najważniejszych wskaźników kampanii,
  • używanych zasobów i narzędzi,
  • wyszukiwania mobilnego,
  • wyszukiwania real-time,
  • personalizacji wyników,
  • wyszukiwania wideo,
  • stanu rynku SEO.

Na ile poważnie badani traktowali działania SEO?

Oto wykres pokazujący stopień formalizacji procesu:

1 seo maturity

Jak widać, tylko 34% respondentów wykonuje działania SEO zgodnie ze wcześniej ustalonymi procedurami i standardami jakości. 46% deklaruje posiadanie “nieformalnych” procedur, które czasem są stosowane, a czasem nie. 20% respondentów nie postępuje według nawet tak zdefiniowanych procedur. Tymczasem formalizacja procesu jest kluczowa dla powtarzalności efektów pozycjonowania, zachowywania standardów jakości przy przewidywalnych kosztach.

Jak respondenci oceniają wpływ wyszukiwarkowych innowacji na ich biznesy?

2 future impact

Jak widać, respondenci najbardziej przejmują się rolą personalizacji wyników – pewnie dlatego, że już teraz widzą jej efekty. Najmniej doceniają wagę wyszukiwania mobilnego, co wziąwszy pod uwagę skalę wzrostów w tym obszarze wydaje się poważnym błędem.

Skuteczność SEO i mediów społecznościowych w osiąganiu celów

Jak skuteczne w osiąganiu różnych celów marketingowych jest pozycjonowanie, a jak skuteczna jest obecność w mediach społecznościowych? Wyniki wskazują przewagę pozycjonowania w osiąganiu twardych wskaźników, takich jak generowanie ruchu (tu szczególnie duża przewaga SEO), generowanie leadów, czy zwiększanie sprzedaży offline i online. W miękkich wskaźnikach “wizerunkowych” przewagę uzyskują social media, chociaż nawet tu przegrywają z SEO w obszarze zwiększania zasięgu marki.

3 achieving balance

Współczynnik konwersji a korzystanie z mediów społecznościowych

Wyniki powyższego wykresu nie powinny sugerować, że media społecznościowe można lekceważyć. Jak widać poniżej, marketerzy obecni w mediach społecznościowych osiągali w wyszukiwarkach znacznie lepsze współczynniki konwersji. Niekoniecznie świadczy to wyłącznie o wynikaniu między oboma czynnikami, choć dobrze prowadzony profil w mediach społecznościowych z pewnością przygotowuje grunt pod konwersję w wyszukiwarkach. Korelacja ma pewnie także inne źródło: marketerzy korzystający z mediów społecznościowych są prawdopodobnie statystycznie bardziej świadomi marketingowo, więc lepiej prowadzą także działania SEO:

4 organic conversion

Podejście do działań SEO przy ustalaniu budżetu

Jakie jest podejście do ustalania budżetu na SEO w instytucjach? Jeśli wierzyć deklaracjom badanych, w około ⅔ przypadków podejście to można nazwać poważnym, oznacza bowiem docenianie roli SEO i chęć podtrzymania (43%) lub nawet zwiększenia (24%) wydatków na SEO. W 13% firm nie znają/nie są pewni korzyści z SEO, zajmują się więc pozycjonowaniem od przypadku do przypadku. W 20% firm uważa się, że SEO powinno “dziać się samo”, za darmo:

5 perceptions of seo

Powyżej znajduje się około 1/6 streszczenia tego 200-stronnicowego raportu, całość streszczenia dostępna jest na Forum.MaxROY.com.

sprawnymarketing

Radosław Kmita

Działa w branży SEO/SEM od 2008 roku. Posiada doświadczenie w prowadzeniu kampanii PPC, analityce internetowej, tworzeniu raportów, wprowadzaniu nowych produktów i narzędzi oraz prowadzeniu szkoleń.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Sporo ciekawych danych, ciekawe tylko jak bardzo przekładają się na polskie podwórko;)

    • Przemek Sztal

      Jeśli chodzi o nasze podwórko i ostatni slajd, to “edukacyjna rola mediów” (program Interwencja: http://goo.gl/0XAo7) z podsumowującym zdaniem “pozycjonowanie strony internetowej w żaden sposób nie przełożyło się na zwiększenie zainteresowania” może prowadzić małe firmy do wniosku, że pozycjonowanie to czysta strata pieniędzy.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *