W co warto inwestować w 2015 roku? 5 trendów w e-marketingu, na które warto zwrócić szczególną uwagę

Pod koniec 2014 zapytaliśmy 21 ekspertów branżowych, jakie trendy według nich będą szczególnie istotne w roku 2015. Teraz, na początku 2 kwartału roku, ponownie przyglądamy się wypowiedziom naszych ekspertów i zastanawiamy się, na jakie trendy w najbliższym czasie warto zwrócić szczególną uwagę. Wskazujemy 5 naszym zdaniem szczególnie istotnych :)

1. Video Marketing

W grudniu, podczas naszych rozmów z ekspertami branżowymi, Barbara Stawarz, Katarzyna Młynarczyk i Wojciech Hołysz wskazywali na to, że Video Marketing będzie jednym z najważniejszych trendów w 2015 roku. Natomiast Mateusz Sobieraj i Tomasz Frontczak podkreślali, że video w najbliższym czasie będzie wykorzystywane także w mniej standardowy sposób niż do tej pory, np. w kampaniach RTB czy w charakterze landing page’a, na który będzie kierowana reklama.

Za granicą niektórzy specjaliści branżowi ogłaszają nawet, że rok 2015 będzie właśnie rokiem video marketingu.

O tym, dlaczego video marketing ma tak duży potencjał, pisaliśmy w zeszłym roku w osobnym artykule.

4057798809_451b271420_z

Główne zalety video marketingu:

  • Wzbudza zainteresowanie – film zawsze zainteresuje większą liczbę osób niż słowo pisane, a istotą marketingu jest dotarcie do możliwie największej ilości osób, które może zainteresować nasz produkt czy usługa. Ostatnio Wojciech Hołysz zauważył, że ,, jeśli jeden obraz wart jest 1000 słów, to jedna minuta video jest warta 1,8 mln słów (zakładając 30 klatek na sekundę)!”. Film jest też najszybszym sposobem na zwrócenie czyjejś uwagi! Warto o tym pamiętać w czasach, gdy każdego dnia jesteśmy zalewani potokiem informacji;
  • Wywołuje emocje – więcej informacji na ten temat przeczytasz tu;
  • Sprzyja storytellingowi – a więc przekonującemu opowiadaniu ciekawych historii. Wielu ekspertów mówi, że nie ma lepszego medium dla storytellingu od video;
  • Rosną statystyki dotyczące oglądania video w sieci – 52% marketerów na świecie wskazuje video jako typ contentu z największym ROI, a użycie słowa „Wideo” w temacie e-mail zwiększa jego otwieralność o 19%, klikalność o 65% i zmniejsza o 26% liczbę osób, które wypisują się z newslettera. Więcej statystyk dotyczących video marketingu w 2015 roku znajdziecie tutaj.
  • Sprzyja pozyskiwaniu leadów – część ekspertów branżowych uważa, że to właśnie video stanie się jednym z najlepszych środków do pozyskiwania kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych naszym produktem. Wystarczy zamieścić pole do podanie mailu na początku lub końcu naszego video.

Warto też dodać, że rośnie w siłę także Video na Facebooku i to również trend, na który na pewno warto zwrócić uwagę – więcej na ten temat.

Zapraszamy na nasze szkolenie z Video Marketingu – prowadzą Artur Kurasiński i Maciej Wróblewski (MUSE).  Dowiedz się więcej

2. Social Media inne niż Facebook

social-media

W grudniu Katarzyna Młynarczyk (Socjomania) oraz Mikołaj Winkiel (Brand24) podczas rozmów z nami podkreślali, że w roku 2015 będą rosły w siłę inne niż Facebook serwisy społecznościowe. Wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście będzie to jedno z najważniejszych zjawisk w e-marketingu w roku 2015. Analityk Scott Galloway przygotował 7 infografik, które przedstawiają to, jak dynamicznie obecnie rozwija się Instagram – pozwalają one przypuszczać, że w niedługim czasie to właśnie ten portal społecznościowy będzie miał najwięcej aktywnych użytkowników.

Warto też przyjrzeć się Snapchatowi – obecnie na całym świecie przez Snapchata przepływa 700 mln filmów i zdjęć dziennie! Aplikacja szybko podbiła Stany Zjednoczone i stała się wiodącym sposobem komunikacji pomiędzy nastolatkami. Marketerzy powinni także rozważyć pojawianie się ze swoimi działaniami promocyjnymi na Pintereście, który jest obecnie najszybciej rozwijającą się stroną pod względem ogólnego procentowego przyrostu użytkowników. Pamiętajmy, że każdy może jeszcze znaleźć swój ,,błękitny ocean”, działania marketingowe na bardziej ,,niszowych” portalach są tańsze niż na Facebooku.

Zapraszamy na nasze szkolenie Marketing w Social Media (Twitter, Instagram, Pinterest, Snapchat) – prowadzi Bartłomiej Rak (Socjomania). Dowiedz się więcej

3. Automatyzacja Marketingu i Personalizacja

60963915_7146709e9c_z We współczesnym zalewie komunikatami marketingowymi personalizacja staje się szczególnie istotna – zwrócimy na swój produkt uwagę klienta wtedy, kiedy przedstawimy mu ofertę ściśle dopasowaną to jego potrzeb, a także gdy będziemy zwracać się do niego personalnie.

Pomoże nam w tym kilka rozwiązań:

Zapraszamy na nasze szkolenie E-mail Marketing Automation – prowadzi Paweł Sala (FreshMail).  Dowiedz się więcej

4. Budowa wizerunku w sieci

Katarzyna Młynarczyk w grudniu zwracała uwagę na to, że w najbliższym czasie będą rozwijać się społecznościowe serwisy biznesowe – tak mówiła naszej redakcji o swoich przewidywaniach odnośnie do LinkedIna:

,,LinkedIn przestanie kojarzyć nam się z kanałem, w którym zamieszczamy swoje CV, zacznie być on źródłem wiedzy o biznesie, a cel korzystania z niego będzie zupełnie inny niż w przypadku Facebooka i innych kanałów społecznościowych. Widać to po dynamice przyrostu użytkowników i czasu spędzanego w serwisie. Zaczniemy też bardziej świadomie podchodzić do celów, jakie media społecznościowe mogą realizować i do sposobu ich mierzenia (co już się dzieje, dzięki powstawaniu coraz większej ilości narzędzi).”

Możliwości LinkedIna Kasia opisała też szczegółowo w artykule opublikowanym w naszym serwisie. LinkedIn i SlideShare to platformy szczególnie przydatne przy budowanie swojego branżowego wizerunku w sieci.

Nie możemy jednak zapomnieć o tym, że żeby budować relacje, musimy nadać naszej marce ,,ludzką twarz”. Nie powinniśmy  publikować jedynie biznesowych informacji, ale warto czasem po prostu rozmawiać z naszymi klientami i fanami w mediach społecznościowych, a także pokazać, czym się interesujemy i jakie wartości są dla nas ważne.

Polecam ciekawy tekst z bloga HubSpot, w którym można przeczytać, o tym, że podstawową rzeczą, która łączy właścicieli firm, ich pracowników, partnerów i klientów jest to, że… wszyscy są ludźmi. A marki bardzo często zapominają o tym prostym fakcie;)

Dlatego żeby zainteresować swoją marką, nie wystarczy zaimponować biznesową wiedzą, ale warto też pokazać swoją ,,ludzką” twarz, włączać się w rozmowy, czy zbudować kulturę swojej organizacji. Na pewno pomogą nam w tym blogi oraz serwisy społecznościowe, nie tylko te biznesowe.

Zapraszamy na nasze szkolenie Blog i Social Media w budowaniu marki osobistej – prowadzi Paweł Tkaczyk (MIDEA). Dowiedz się więcej

Polecamy także szkolenia: Jak zbudować silną markę własnej firmy? (prowadzi Paweł Tkaczyk) oraz LinkedIn&SlideShare (prowadzi Katarzyna Młynarczyk).

5. Precyzyjne targetowanie reklam i mierzenie ich skuteczności

 

Precyzyjne targetowanie reklam łączy się stricte z personalizacją, o której pisałam wyżej. O tym, że mierzenie skuteczności akcji promocyjnych będzie w obecnych czasach (w dobie wielokanałowości!) szczególnie istotne, mówiło wielu ekspertów branżowych podczas naszych grudniowych rozmów. Na przykład  Paweł Ogonowski (Conversion) zwrócił uwagę podczas naszej rozmowy w grudniu na fakt, że dzisiaj każde narzędzie ma praktycznie własne systemy raportowania, co stanowi bardzo duże wyzwanie dla marketerów.

Dlatego nie da się ukryć, że każdy marketer powinien dziś bardziej zaprzyjaźnić się z Google Analytics – danych do analizy jest obecnie nawet 1000 razy więcej niż jeszcze rok temu (wspominał o tym Marcin Kosedowski), nie wystarczy już zatem jedna osoba w firmie, która zna się na tym systemie.

Marketerzy powinni się zatem bardzo usamodzielnić analitycznie – pomoże im w tym też narzędzie Google Tag Manager, które pomaga m.in. ominąć działy IT – za pomocą tego systemu można samodzielnie zamieszczać kody śledzące Google Analytics na stronie. gtm-mozliwosci2

Zapraszamy na nasze szkolenie Google Tag Manager – prowadzi Michał Bryś. Dowiedz się więcej

Ponadto:)

Oczywiście każda osoba indywidualnie szuka możliwości na dodatkowy zarobek. Wiele szans na to daje Internet, gdyż nadal jest dużo możliwości zarabiania w sieci. Wychodząc z tego założenia, przygotowaliśmy szkolenie Jak zarabiać na stronach internetowych? – poprowadzi je Marcin Kosedowski i będzie to pierwsze w Polsce od dawna szkolenie na ten temat oparte wyłącznie o polskie, praktyczne przykłady.

Jest też szansa, że będzie to największe szkolenie w ramach czerwcowego Search Marketing Week – w ciągu pierwszego tygodnia od uruchomienia rejestracji zapisało się już ponad 20 osób! Szkolenie odbędzie się też w sobotę, więc nie koliduje ze standardowym czasem pracy :)

Zapraszamy na szkolenie Jak zarabiać na stronach internetowych? – prowadzi Marcin Kosedowski (Like a Geek). Dowiedz się więcej

A jakie są Wasze spostrzeżenia po pierwszym kwartale 2015:)? Jakie trendy w e-marketingu będą według Was szczególnie istotne w dalszej części roku? Piszcie w komentarzach!

pop-up-3

 


 Share

Katarzyna Granops-Szkoda

Narratorka firmowych historii w SprawnyMarketing.pl i MaxROY.com. Odpowiada za strategię content marketingową marki SprawnyMarketing.pl , prowadzi także konta portalu we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku – jeden z największych o tej tematyce w Polsce. Autorka licznych artykułów o Content i Social Media Marketingu, publikowanych m.in. na portalu SprawnyMarketing.pl, Marketer+ czy NowoczesnaFirma. Swoją pasją do Social Media Marketingu i Content Marketingu dzieli się z uczestnikami autorskich szkoleń (szkoliła m.in. pracowników Volvo, Procter & Gamble (Oral-B), L'Oréal, Quiosque, Urzędów Miast, Decathlon, TelePizza, Aviva czy Virtualo).


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • jaca87

      Wszystko spoko ale te trendy można było by równie dobrze przedstawić rok lub dwa lata temu.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *