Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google testuje nowy layout SERP-ów. Więcej światła, więcej reklam

Od kilku dni Google przeprowadza ograniczone testy całkiem nowego layoutu SERP-ów (stron wyników wyszukiwania). Wybrani losowo użytkownicy widzą wyniki wyszukiwania „ubrane” w nowe szaty. Najmocniej rzucające się w oczy zmiany to bledsze kolory i więcej światła (pustej przestrzeni między wynikami). Jeszcze lepiej eksponowane będą reklamy, jeszcze gorzej widoczne będą ostatnie wyniki.

Zdecydowana większość zmian w Google poprzedzona jest testami na ograniczonej, wybranej losowo grupie użytkowników; zdecydowana większość, w tym prawdopodobnie wszystkie zmiany layoutu. Google przygląda się reakcjom testowanych użytkowników, od tych bowiem reakcji zależy ostateczne wdrożenie zmian (i ich kształt). W tym wypadku różni użytkownicy widzą nieco inne wersje nowego layoutu:

test nowego layoutu Google
(zrzut za Mashable)

Teraz wersja z linkami sponsorowanymi:
test nowego layoutu Google reklamy AdWords
(zrzut za PPC Blog)

A na koniec wersja bez przerywanych linii oddzielających poszczególne wyniki: test nowego layoutu Google bez linii
(zrzut za CNET)

Długa lista modyfikacji zawiera m.in.:

  • bledsze kolory, w tym wyszarzony tekst DESCRIPTION (obecnie: czarny),
  • więcej światła (znacznie „wyższe” są odstępy między kolejnymi wynikami oraz między TITLE i DESCRIOPTION),
  • brak podkreśleń TITLE,
  • krótsze DESCRIPTION,
  • przerywane linie separujące poszczególne wyniki,
  • większa powierzchnia żółtych teł pod reklamami AdWords z TOP3.

Testowany layout jest więc znacznie „lżejszy” i jaśniejszy od obecnego, mocniej eksponuje TITLE i reklamy AdWords z TOP3, pogarsza widoczność DESCRIPTION. „Rozwleczenie” layoutu spowoduje, że jeszcze mniej wyników zmieści się powyżej zgięcia.

AdWordsy znad wyników organicznych są teraz jeszcze mocniej upodobnione do wyników organicznych (identyczne interlinie, liczba wierszy, format, długość opisów). W konsekwencji znacznie się powiększyły, a duże żółte tło jeszcze mocniej przyciąga do nich wzrok. Nie ma wątpliwości, że „dowartościowanie” linków sponsorowanych będzie jednym z naczelnych celów ewentualnego nowego layoutu.

A jak wam podoba się testowany layout? Opinie na Twitterze i w blogosferze są mocno podzielone, choć przeważają chyba opinie negatywne.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Incentive

      Według mnie wygląda bardziej przejrzyście. Choć minusem jest przysłanianie naturalnych wyników linkami sponsorowanymi.

    • Marcin

      Tyle było rabanu, że płatne linki (zwane kiedyś sponsorowanymi) muszą być wyraźne odróżniane od naturalnych i proszę jak to się skończyło. Najpierw wydłużono tytuł AdWordsa, teraz skrócono opis naturalnych wyników. Wyglądają niemal identycznie. Oznaczenie „Ads” sprytnie umieszczone tam gdzie nikt nie patrzy (choć zawsze mogą zmniejszyć czcionkę i oznaczyć „ad”, albo „*” i wyjaśnienie umieścić w stopce.

      Bardzo się ucieszyłem ze skrócenia description, właśnie jestem w trakcie wielkiej operacji pisania dedykowanych, chwytnych opisów dla każdej ważnej strony w serpach. Super, że będę to musiał robić od nowa :)

      Z naturalnych widać tylko TOP3 na pierwszej stronie. Robi się ciasno :)

    • Wizualnie wygląda to bardzo ładnie. Dla „szarych” użytkowników wyszukiwarki zmiany są raczej na plus. Dla właścicieli witryn niekoniecznie.

    • homoklikus

      Google tworzy ładny layout aby odwrócić uwagę od tego co najważniejsze dla nich.
      Czyli co tu zrobić aby jeszcze więcej zarobić na adwords. W końcu doczekamy się czasów gdzie w google w pierwszej dziesiątce będą same reklamy :D

    • Łukasz Tchurz

      A męczę się z DESC na www z 3000 podstron….super…też wszystko od nowa :(((

    • Robert

      Kurcze, jeszcze krótsze description? Teraz wyjdzie, że poza pierwszą piątką to na reklamach się chyba nie zarobi…

    • Ząbek

      Mi się podoba, ale widać, że Google ostro promuje Adwords, trochę boję się o seo, widać, że ostra walka trwa.

    • Artur

      Ponieważ na PPC są w stanie więcej zarobić, praktycznie tylko na tym zarabiają, więc każde posunięcie jest w stronę zwiększenia przychodów.

    • Sebastian Jakubiec

      Nowy lay jest bardzo mało wygodny, korzystanie z tak rozjaśnionych informacji będzie nie jednego wkurzać. IMO Google na którejś z kolejnych zmian w tym stylu się w końcu przejedzie…

    • Michał Żółtowski

      Ni też się wydaje, że ostatecznie sobie zaszkodzą idąc w tym kierunku. Wyszukiwarka przestaje spełniać swoje zadanie – im więcej tam reklam, tym mniej wartościowe wyniki.

    • Większa przestrzeń jest w wyszukiwarkach załączanych czasem przez różne programy. U mnie wywołuje wrażenie małej ilości wyników wyszukiwania i mniejszej ich wartości…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *