Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

targeting

Targetowanie behawioralne w AdWords

W zeszłym tygodniu Google ostatecznie udostępnił wszystkim reklamodawcom AdWords targetowanie behawioralne, a więc możliwość kierowania reklam do użytkowników zainteresowanych określoną tematyką. Zainteresowania internautów są określane na podstawie przeglądanych przez nich wcześniej witryn, a reklamy kierowane behawioralnie wyświetlane wyłącznie w Sieci reklamowej Google.

Sieć reklamowa Google (znana wcześniej jako sieć partnerska Google) obejmuje przede wszystkim witryny partnerskie Google (uczestniczące w programie AdSense) i serwis YouTube. Dotychczas kierowanie reklam w tej sieci opierało się głównie na kontekście, np. reklamowe sloty na blogu z recenzjami książek automat wypełniał reklamami księgarń, książek itd. Choć wybór takiej witryny wskazywał na zainteresowanie internauty literaturą, księgarze (korzystający z Sieci reklamowej) tracili go z oczu z chwilą gdy wchodził na inną witrynę (z pewnymi szczególnymi wyjątkami, jak np. remarketing).

Targetowanie behawioralne umożliwia dotarcie do internautów zainteresowanych książkami także wtedy, gdy odwiedzają oni akurat witrynę poświęconą elektronice. System obserwuje najpierw zachowanie internauty, przeglądane przez niego witryny, z uwzględnieniem częstotliwości i upływu czasu od odwiedzin. Na tej podstawie wyciąga wnioski na temat jego zainteresowań. Zainteresowania kojarzone są następnie z ciasteczkiem w jego przeglądarce. Google dba o poczucie kontroli internautów nad zbieranymi o nich danymi, umożliwia więc każdemu wgląd w przypisane doń kategorie, a nawet rezygnację z bycia śledzonym (opt-out).

preferencje reklam

Reklamodawcy mogą z kolei wybierać spośród ok. 1000 kategorii zainteresowań, na które mogą kierować swoje reklamy. Google chwali się, że testy wykazały znaczne wzrosty skuteczności kampanii kierowanych behawioralnie. Kampanie rozliczane są identycznie jak dotychczas (w modelu „za kliknięcie” lub „za wyświetlenie”, z aukcją).

Funkcja została wdrożona testowo jeszcze w 2009 roku i od tego czasu powoli udostępniano ją kolejnym grupom reklamodawców, w zeszłym tygodniu funkcja została udostępniona wszystkim. Więcej szczegółów technicznych znajdziesz w systemie pomocy Google AdWords.

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika bplanet z freedigitalphotos.net
sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *