Jak stworzyć strategię biznesową na trudne czasy?

Prowadzący:
Wojtek Ławniczak

Cena od

1170 PLN

Bądź pierwszy i oceń szkolenie!

NOWOŚĆ!

Zamów telefonicznie

531 404 855

Niektóre osoby mają wyobrażenie o strategii jako o czymś niekonkretnym, ulotnym obrazie albo - odwrotnie – jako o pokaźnej księdze z jakimiś opisami. Tymczasem strategia to potężne, praktyczne narzędzie biznesowe i tak należy je traktować!

W nowym, trudnym czasie konkurencja będzie większa a konsument –- biedniejszy i bardziej wymagający. W najbliższych latach łatwiej nie będzie, – to pewne. Fundamentalne cele biznesu pozostają jednak niezmienione –- biznes ma się utrzymać i zarabiać. Dlatego trzeba zmienić metody działania i porządnie się przygotować na nowe rozdanie. Strategia biznesowa będzie trzymać firmę w dyscyplinie, nie pozwoli stracić z oczu kierunku i pozwoli podejmować szybciej lepsze decyzje. Strategia jest mapą, która pozwala skuteczniej działać na rynku, mieć klientów, pracowników, dobre obroty i marże.

Cztery korzyści z uczestnictwa w szkoleniu

Zrozumiesz, w jaki sposób budować nowoczesne, zwinne, skoncentrowane na kliencie strategie biznesowe.

Poznasz proste i niezwykle skuteczne techniki przyspieszające tworzenie wygrywających strategii.

Nauczysz się praktycznie wykorzystywać trendy w tworzeniu strategii.

Poznasz skuteczne podejścia strategiczne wykorzystywane przez firmy polskie, zachodnie i azjatyckie w oparciu o praktyczne przykłady.


Do kogo skierowane jest szkolenie i jakie są wymagania wstępne?

  • Szkolenie skierowane do osób zarządzających firmami pracujących przy tworzeniu strategii (zarówno początkujących, jak i zaawansowanych), pracowników działu marketingu, sprzedaży, rozwoju biznesu. Szkolenie to jest bardzo wartościowe szczególnie dla zespołów (dwu- lub trzyosobowych) z jednej organizacji.

  • Wymagania techniczne: – komputer, zainstalowany ZOOM.

Program szkolenia
Jak stworzyć strategię biznesową na trudne czasy?

    • Forma szkolenia: szkolenie 2-dniowe, 2 spotkania po 4 godziny
    • Platforma: Zoom, wykorzystany software: Google Docs, Mentimeter / Similarweb (w gestii prowadzącego), praca zespołowa (pokoje)
    • Cele szkolenia: przekazanie praktycznego sposobu myślenia, narzędzi i procesu tworzenia skutecznych strategii
      biznesowych ze szczególnym uwzględnieniem strategii klientocentrycznych.
    • Zakres szkolenia: praktyczne, skuteczne techniki i najważniejsze pojęcia w tworzeniu strategii w jednym kompaktowym bloku szkoleniowym.
    • Formy merytoryczne:prezentacje, ćwiczenia, praca grupowa, dyskusja.
    • Forma sprawdzenia wiedzy: quiz
    • Materiały: szablony do ćwiczeń, artykuły, polecana literatura i inne materiały wiedzowe
    • Prowadzący: Wojtek Ławniczak

    Dzień 1 Czym jest strategia (biznesowa) - prezentacja 90%, ćwiczenia 10%

    • Możliwe podejścia do strategii
    • Różnice w podejściu strategicznym na przykładach (Polska, Niemcy, Chiny)
    • Jak budować strategie w zmieniającej się rzeczywistości (zwinne, otwarte, partycypacyjne
      „antykruche” podejście)?
    • Misja, wizja, strategia jako praktyczne narzędzia do osiągnięcia celu

    - Proces strategiczny cz.1 (wyjście od otoczenia rynkowego) - prezentacja 30%, ćwiczenia 70%

    • Wytyczanie kierunku w oparciu o podejście future thinking
    • Drivery zmian, sygnały i trendy z rynku
    • Analiza sygnałów rynkowych
    • Tworzenie scenariuszy rozwojowych i ich walidacja

    Dzień 2 Proces strategiczny cz.2 (wyjście od klienta) - prezentacja 40%, ćwiczenia 60%

    • Strategia w oparciu o potrzeby klientów (klientocentryczna / customer driven)
    • Job to Be Done > Value Proposition w modelu biznesowym jako punkt wyjścia do budowania strategii
    • Innowacja w sferze wartości (value innovation) w koncepcji strategii Błękitnego Oceanu

    - Wdrożenie strategii - prezentacja 70%, ćwiczenia 30%

    • Proces walidacji, podejmowanie decyzji, priorytetyzacja, pipeline projektów
    • Metodyki zwinne: jak czerpać z nich korzyści we wdrożeniu strategii?
    • Organizowanie i praca zespołów wdrożeniowych

Szkolenia prowadzi:

trener

Wojtek Ławniczak

Strateg, projektant, doradca, inwestor. Współpracuje z zarządami firm, organizacji i instytucji w obszarze strategii klientocentrycznych, modeli biznesowych i innowacji, inwestuje także w modelu venture design. Specjalizuje się w innowacjach w usługach i handlu. Jeden z najbardziej doświadczonych w Polsce projektantów usług i pionierów service design / thinking. Współzałożyciel think-tanku Service Design Polska oraz Very Human Services –- zespołu zajmującego się doradztwem strategicznym w tworzeniu innowacji usługowych. Współautor książki „Service design po polsku", wykładowca Executive MBA. Wybrany jako jedna z osobowości marketingu, które warto śledzić w internecie wg. rankigów Widoczni 2021 i 2022. Projekty, które prowadził, zostały uhonorowane nagrodami "Red Dot Design”, „Power of Content Marketing”, „KTR”, oraz „Honeycomb Awards”.

Pracował m.in. z BNP Paribas, BMW, Carrefour, Coccodrillo, eObuwie, E.ON, Flowair, Grupa MTP, Hortimex, Inelo, Investa, Intermarche, Lafarge, mBank, Mikomax Smart Office, Nordzucker, OLX, Otodom, PwC, Santander, Souter Holdings, Vestas, Europejski Bank Inwestycyjny, PAIiIZ, MSZ, Europejska Agencja Obrony oraz Euro 2012.


Bonusy w ramach pakietów

VIP

Standard

Roczna elektroniczna prenumerata magazynu sprawny.marketing

Dostęp do Premium sprawny.marketing na 6 miesięcy.

Premium to platforma pełna eksperckiej wiedzy oraz aktualnych informacji z marketingowego świata.

Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

Prezentacja trenera w formacie PDF

Egzemplarz magazynu sprawny.marketing

Zestaw materiałów biurowych sprawny.marketing

Dedykowane rabaty narzędziowe takich firm jak Brand24, brief4U.com, REDLINK, NapoleonCat, Sotrender oraz wiele innych

Dostęp do MKTletter’a (jeśli zapiszesz się do newslettera podczas rejestracji)

Lokalizacja szkoleń

Poznań Novotel plac Andersa 1, 61-898 Poznań

Warszawa ADN Centrum Konferencyjne ul. Grzybowska 56, 00-844 Warszawa

Wrocław Ibis Styles ,plac Konstytucji 3 Maja 3, 50-083 Wrocław

Kraków Q Hotel Plus Kraków, ul. Wygrana 6, 30-311 Kraków

Gdańsk Hotel Sadova, Łąkowa 60, 80-769 Gdańsk.

Najczęściej zadawane pytania

Kontakt

Marcelina Felerska

Obsługa klienta

Marcelina.Felerska@sprawnymarketing.pl

531 404 855

Angelika Chilczuk

Organizacja Szkoleń

Angelika.Chilczuk@sprawnymarketing.pl

577 877 944

Karolina Wojciechowska

Szkolenia dedykowane

Karolina.Wojciechowska@sprawnymarketing.pl

577 877 133

Oliwia Krzywdzińska

Płatności

Oliwia.Krzywdzinska@sprawnymarketing.pl

519 183 555