Szkolenie
Optymalizacja konwersji
Generowanie wzrostu w marketingu online jest niełatwym zadaniem, ale prawdziwą sztuką jest generowanie zysku. Jakie mechanizmy rządzą ekonomiką kampanii reklamowych? Jak uchronić się przed przeinwestowaniem w reklamę? W jaki sposób określić idealny kompromis między wzrostem i rentownością?
To szkolenie pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na te pytania. Poznasz modele, które ułatwią podejmowanie decyzji i metody analizy, dzięki którym unikniesz popełniania błędów i które doprowadzą cię czasem do zaskakujących wyników. Program szkolenia wybiega poza szablonowe myślenie o optymalizacji i otwiera oczy na wiele nieoczywistych możliwości poprawy efektywności działań reklamowych.
Dla kogo jest to szkolenie?
Z udziału w szkoleniu mogą skorzystać zarówno marketerzy i analitycy, jak i menedżerowie odpowiedzialni za planowanie budżetów marketingowych. Dlaczego? Bo nie skupiamy się w nim na aspektach technicznych, ale bardziej na interpretacji wyników analiz i podejmowaniu właściwych decyzji.
Mimo, że szkolenie przedstawia przedmiotową tematykę od podstaw, nie jest ono polecane dla osób stawiających pierwsze kroki w marketingu online. I choć poruszane w nim zagadnienia przedstawiane są „od podstaw”, to najbardziej ze szkolenia tego skorzystają osoby, które rozumieją podstawowe zagadnienia analityki, takie jak współczynnik konwersji czy ROI i mają już pewne doświadczenie w pracy z kampaniami reklamowymi w Internecie.
Zaawansowani analitycy poznają metody optymalizacji, które pomogą im inaczej spojrzeć na swoje dotychczasowe działania.
Szkolenie operuje w dużej mierze na przykładach liczbowych i obliczeniach, ale wykorzystywana w nich jest matematyka nie wykraczająca poza podstawowe operacje arytmetyczne.
Jest przeznaczone dla osób, które chcą poszerzyć wiedzę i poznać nieszablonowe metody optymalizacji wydatków marketingowych.
Wiedza, którą zdobędziesz na szkoleniu jest wynikiem wieloletnich badań i prac autora szkolenia przy rozwiązywaniu problemów reklamodawców poszukujących metod maksymalizowania zysku.
Badanie zysku krańcowego, portfolio bidding i maksymalizacja wartości kliknięcia przez politykę cenową stosowane konsekwentnie wynoszą optymalizację kampanii na zupełnie inny poziom.
Poznaj unikalne koncepcje, często zaskakujące na pierwszy rzut oka, które pozwolą Ci niemal od razu uzyskać lepsze wyniki kampanii!
Program szkolenia
Optymalizacja konwersji
-
- Cele szkolenia: Optymalizacja konwersji i zwiększanie zysków z kampanii online
- Zakres szkolenia: Optymalizacja profit-driven
- Formy merytoryczne: szkolenie
- Materiały: prezentacja szkoleniowa
- Prowadzący: Witold Wrodarczyk
-
10:00 - 10:30
Wprowadzenie do szkolenia
- KPI (ROI, ROAS, ERS)
- Miary jakości i rentowności ruchu
- Przychód, marża a zysk
-
10:30 - 11:45
Analiza kosztów krańcowych
- Dlaczego w pewnym momencie przestajemy zarabiać?
- Jak długo podnoszenie stawek się opłaca?
- Model ROI > 1/E
- Znaczenie elastyczności cenowej
- Zyskowność vs. Wzrost
-
11:45 - 12:00
Przerwa kawowa
-
12:00 - 13:15
Pomiary efektywności działań
- Czy dobrze mierzysz ROI?
- Czym jest Lifetime Value?
- Ukryta wartość konwersji
- Segmentacja danych
- Znaczenie atrybucji konwersji
- Metody szacowania elastyczności
-
13:15 - 14:15
Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
-
14:15 - 15:30
Portfolio bidding
- Błąd jednolitego ROI
- Paradoks droższego źródła
- Koszt krańcowy a elastyczność
- Elastyczność w podziale na urządzenia
- Unikaj ograniczenia budżetu
-
15:30 - 15:45
Przerwa kawowa
-
15:45 - 17:00
Polityka cenowa a marketing
- Dlaczego koszt pozyskania klienta jest za wysoki?
- Znaczenie optymalizacji cen
- Marketingowy fenomen optymalnej ceny
- Magiczna „jedynka” w elastyczności
-
17:00 - 17:30
Panel dyskusyjny