SZKOLENIE PRO

Marketing Automation

Jak w praktyce wykorzystać automatyzację do rozwoju biznesu?

Prowadzący:
Michał Korba

Cena od

1370 PLN

Przeszkolone osoby

121

Ocena szkoleń

4.54

Zamów telefonicznie

531 404 855

Dlaczego warto wiedzieć, jak zautomatyzować marketing?

W 2019 roku aż 3 na 4 ankietowanych marketerów udzieliło odpowiedzi, że korzysta z chociażby jednego narzędzia do automatyzacji marketingu (Social Media Today, “State of Marketing Automation Survey Report”, 2019).

Nic dziwnego. Dzięki automatyzacji oszczędzasz czas, a także zwiększasz takie wskaźniki, jak stopień zaangażowania odbiorców czy współczynniki konwersji. Firmy korzystające z automatyzacji osiągają lepsze wyniki i zapewniają klientom spersonalizowane doświadczenie, które jest kluczem do większego zadowolenia, a w efekcie retencji klientów.

Każdy biznes jest na swój sposób wyjątkowy,  różne modele biznesowe i strategie marketingowe, oraz różne zasoby którymi dysponujemy powinny definiować jakie narzędzia marketingowe oraz które kanały komunikacji wybierzemy do kontaktu z naszymi klientami.

Jedno jest jednak niezmienne, spersonalizowana wiadomość docierająca do odpowiedniej osoby,  odpowiednim kanałem w odpowiednim momencie zawsze  jest w stanie zrealizować nasz cel biznesowy, a dzięki technologiom marketing automation jest to w tym momencie możliwe.

Jeśli Twoim celem jest:

  • generowanie leadów, 
  • zaprojektowanie procesu podgrzewającego te leady (lead nurturing) 
  • automatyzacja powtarzalnych działań swojego działu sprzedaży (wdrożenie sales automation),
  • zaprojektowanie on-boarding (komunikat, który wyślesz do klienta przy jego pierwszym obcowaniu z Twoim produktem lub usługą),
  • automatyczny upselling albo crossseling Twoich klientów,
  • badanie satysfakcji klientów badaniami NPS lub post contact survey,
  • ratowanie porzuconych koszyków lub nie uzupełnionych formularzy,
  • aktywowanie uśpionych klientów,

Koniecznie zainteresuj się tematem marketing automation.

Niezależenie od tego jakie są Twoje najważniejsze obecnie cele biznesowe, na pewno chcesz wiedzieć: 

  • jak szybko zorganizować ten proces, 
  • efektywnie wdrożyć technologie,
  • na jakie techniczne aspekty zwrócić uwagę,  aby nie popełnić najczęstszych błędów i wykorzystać najlepsze praktyki.

I mogę Cię zapewnić, że tego na szkoleniu nie zabraknie.

 

Czego dowiesz się na szkoleniu?

W ciągu jednego dnia przejdziemy przez wszystko co należy wiedzieć, aby efektywnie rozpocząć pracę z automatyzacją. Dowiesz się krok po kroku jak wdrożyć i wykorzystać automatyzację marketingu do realizacji konkretnych celów biznesowych, aby przy najbliższej okazji móc zastosować ją do rozwoju swojej firmy.

Szkolenie ma charakter warsztatu, podczas którego każdy z uczestników ma szansę samodzielnej pracy z systemem do automatyzacji. Części teoretyczne szkolenia zapewnią Ci lepsze zrozumienie całego procesu wdrożenia, roli danych, oraz możliwości jakie daje automatyzacja.

Podczas części praktycznej zobaczysz natomiast: 

  • jak w rzeczywistości wygląda tworzenie automatyzacji na przykładzie konkretnego narzędzia,

  • co i jak możesz zautomatyzować (stworzymy automatyzacje do generowania, wygrzewania i kwalifikacji leadów, odzyskiwania klientów, a także przyspieszenia pracy wewnątrz firmy),

  • o czym należy pamiętać i na co uważać w trakcie pracy z automatyzacją,

  • czemu nie należy bać się strony technicznej – w przyjazny sposób przedstawione zostaną narzędzia, takie jak Google Tag Manager, czy Zapier, które wykorzystamy do implementacji poszczególnych procesów.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu Marketing Automation?

Marketing automation staje się standardem, który jest wdrażany w większości działów marketingu. Osób posiadających umiejętności, doświadczenie i praktyczną wiedzę w tym temacie jest jednak bardzo niewiele.

Wielokanałowa komunikacja (omnichannel) łącząca świat online i offline jest czymś, czego oczekują klienci. Praktycznie w każdej branży, zarówno sektora B2B jak i B2C, wiedza z obszaru projektowania komunikacji na całej ścieżce życia klienta jest rzeczą, która będzie użyteczna dla specjalistów marketingu.

Warsztat jest prowadzony na faktycznej stronie internetowej, na której uczestnik szkolenia na co dzień pracuje. Dzięki temu, po szkoleniu, gotowy system może być w znaczącym stopniu wdrożony.

Praktyczny wymiar zajęć spowoduje, że po warsztacie nabierzesz konkretnych umiejętności.


Do kogo skierowane jest szkolenie i jakie są wymagania wstępne?

  • Szkolenie kierowane jest do marketerów, pracowników działu handlowego oraz przedsiębiorców, którzy chcą być na bieżąco z możliwościami jakie w zakresie rozwoju biznesu daje technologia.

  • Nie musisz mieć jednak żadnego doświadczenia technicznego, wystarczy chęć nabycia nowych umiejętności.

Program szkolenia

    • Cele szkolenia: Każdy uczestnik powinien po szkoleniu umieć wdrożyć dowolny system marketing automation w swoim biznesie. Niezależnie czy pracuje w sklepie internetowym, SaaS-ie czy firmie usługowej.
    • Zakres szkolenia: Marketing Automation
    • Formy merytoryczne: szkolenie
    • Materiały: prezentacja szkoleniowa
    • Prowadzący: Michał Korba
    • Wymagania techniczne: Każdy uczestnik powinien przyjść na zajęcia z własnym komputerem.
      • Jeżeli uczestnicy chcą wdrażać automatyzacje na swojej faktycznej stronie, przed zajęciami na tej stronie powinien być wdrożony Google Tag Manager, do którego uczestnik będzie miał dostęp.
      • Każdy uczestnik przed zajęciami powinien mieć założone konto na Google Tag Managerze aby móc być zaproszonym do testowej strony internetowej jeżeli część praktyczną chce wykonać na testowej stronie, a nie swoim faktycznym biznesie.

    10:00 - 11:30 Wprowadzenie do automatyzacji marketingu

    • Czym jest marketing automation?
    • Jakie procesy można zautomatyzować w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta?
    • Jak różni się wykorzystanie automatyzacji w przypadku różnych modeli biznesowych?
    • Przegląd dostępnych narzędzi do automatyzacji marketingu
    • Jak przygotować plan wdrożenia automatyzacji marketingu?
    • Prezentacja systemu, na którym odbędzie się część praktyczna

    11:30 - 11:45 Przerwa kawowa

    11:45 - 13:15 Wdrażanie systemu do automatyzacji marketingu

    • Przegląd możliwości integracji danych i śledzenia (Google Tag Manager, Zapier, REST API)
    • Instalacja skryptu za pomocą GTM (część praktyczna)
    • Struktura danych na temat użytkowników i ich aktywności
    • Przesyłanie informacji o zdarzeniach z wykorzystaniem GTM (część praktyczna)
    • Specyfika różnych kanałów komunikacji i wiążące się z nimi kwestie technologiczne (dostarczalność, konfiguracja, integracje)

    13:15 - 14:00 Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)

    14:00 - 15:30 Tworzenie automatyzacji - część I

    • Generowanie leadów (pop-up, czatbot, zaczepki na czacie, formularze call back)
    • Lead nurturing, lead scoring, automatyczna i półautomatyczna kwalifikacja
    • Reaktywacja klientów i systemy powiadomień dla handlowców
    • Cold mailing i automatyczne follow-upy

    15:30 - 15:45 Przerwa kawowa

    15:45 - 17:30 Tworzenie automatyzacji - część II

    • On-boarding, czyli proces wdrożenia klienta.
    • Automatyzacje dla e-commerce (ratowanie koszyków, reaktywacja uśpionych klientów, zachęta do kolejnych zakupów)
    • Automatyzacje związane z obsługą klienta (formularze NPS, after interaction survey, healthcheck calls)
    • Integracje z systemami reklamowymi (Google Ads i Facebook Ads – zaawansowany remarketing)

    17:30 - 18:00 Panel dyskusyjny

Trenerzy

trener

Michał Korba

Od ponad 3 lat wdraża technologie marketing automation dla klientów User.com (wcześniej UserEngage) na całym świecie. W branży marketingowej pracuje od ponad 17 lat. Zna perspektywę pracy w agencji reklamowej (7 lat jako szef działu digital), oraz specyfikę pracy w dziale marketingu (specjalistą ds. marketingu był już wtedy, gdy głównym medium społecznościowym w Polsce była Nasza Klasa, a reklama w internecie ograniczała się do banerków wielkości 750×100 pikseli). Przedsiębiorca internetowy, rozumie co to znaczy “robić marketing przy ograniczonych zasobach”. Sam nie przepada za tym określeniem, ale gdy ktoś szuka „growth hackera” na Facebooku, to często jest oznaczany w komentarzach. Swoim praktycznym doświadczeniem dzieli się w trakcie szkoleń.

Michał pracuje w jednym z dostępnych na rynku narzędzi marketing automation, czyli User.com i możesz obawiać się, że to szkolenie będzie sprzedażową prezentacją produktu. Z góry wolimy uprzedzić – praktyczne ćwiczenia będą prowadzone na systemie User.com, a uczestnicy szkolenia otrzymają 25% kupony rabatowe, natomiast samo szkolenie nie będzie w żadnym wypadku „sprzedażowe”. Dobór odpowiednich technologii marketingowej jest jak dobór odpowiednich noży dla szefa kuchni, odpowiedniego monitora dla grafika komputerowego, czy dobór najlepszej myszki dla zawodowego gamera. W trakcie szkolenia nie będzie prezentacji noży konkretnej marki, po prostu nauczysz się gotować. Natomiast trudno gotować bez narzędzi, a na naszym warsztacie sprzęt będzie brandowany przez user.com


Bonusy w ramach pakietów

VIP

Standard

Roczna elektroniczna prenumerata magazynu sprawny.marketing

Dostęp do Premium sprawny.marketing na 6 miesięcy

Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

(aby otrzymać certyfikat w wersji drukowanej, należy zapisać się z minimum tygodniowym wyprzedzeniem – dotyczy tylko szkoleń stacjonarnych)

Prezentacja trenera w formacie PDF

Egzemplarz magazynu sprawny.marketing

(z wyłączeniem szkoleń online)

Dostęp do MKTletter’a (jeśli zapiszesz się do newslettera podczas rejestracji)

Wiedza ze szkolenia Marketing Automation jest wykorzystywana m.in. w następujących firmach:

Z zakresu Marketing Automation przeszkoliliśmy 121 osoby!

Lokalizacja szkoleń

Poznań Novotel plac Andersa 1, 61-898 Poznań

Warszawa ADN Centrum Konferencyjne ul. Grzybowska 56, 00-844 Warszawa

Wrocław Ibis Styles ,plac Konstytucji 3 Maja 3, 50-083 Wrocław

Kraków Q Hotel Plus Kraków, ul. Wygrana 6, 30-311 Kraków

Gdańsk Hotel Sadova, Łąkowa 60, 80-769 Gdańsk.

Najczęściej zadawane pytania

Kontakt

Marcelina Felerska

Obsługa klienta

Marcelina.Felerska@sprawnymarketing.pl

531 404 855

Angelika Chilczuk

Organizacja Szkoleń

Angelika.Chilczuk@sprawnymarketing.pl

577 877 944

Karolina Wojciechowska

Szkolenia dedykowane

Karolina.Wojciechowska@sprawnymarketing.pl

577 877 133

Oliwia Krzywdzińska

Płatności

Oliwia.Krzywdzinska@sprawnymarketing.pl

519 183 555