marketing światowe dni młodzieży

Światowe Dni Młodzieży – 10 niezwykłych gadżetów i pomysłów marketerów

Już w przyszłym tygodniu w Krakowie startują Światowe Dni Młodzieży. Oficjalnie na ŚDM zarejestrowało się już 360 tys. osób ze 187 krajów, ale organizatorzy spodziewają się nawet miliona uczestników. Tak duże wydarzenie w Polsce to nie lada gratka dla marketerów – nie tylko kwitnie sakrobiznes, ale także pojawia się wiele innych niezwykłych pomysłów, przygotowanych specjalnie na spotkanie w Krakowie. Niektóre są naprawdę pomysłowe, inne zaskakujące. Zebraliśmy dla Was kilka z nich :)

1. Niezbędnik pielgrzyma – składane pudełko z ekologicznej tektury

Taki oto praktyczny gadżet wyprodukowała krakowska firma Sit Box:

Sit box

Foto: strona producenta

Jaka jest idea tego pudełka? Otóż podczas dużych, masowych imprez, często trudno dojrzeć coś w tłumie. Ponadto pudełko może służyć także jako krzesło – producent reklamuje je tak: ,,Kiedy chcesz siedzieć wygodnie w każdych warunkach. Kiedy chcesz stać i widzieć dalej niż wszyscy inni”. Gadżet, jak widać, zastosowanie ma wielorakie i jest bardzo praktyczny – jego złożenie trwa poniżej 30 s., waży tylko 0,4 kg, a może udźwignąć 150 kg.

Jedno pudełko kosztuje… 30 zł, na razie producent wypuścił na rynek 3 tys. egzemplarzy.

Będzie hit :)? Wzmianka o produkcie pojawiła się nawet w Teleexpressie.

2. Powietrze w puszce

Na taki pomysł wpadła parafia pw. św. Filipa i Jakuba w Żorach i zamówiła wyprodukowanie takiego gadżetu w białostockiej firmie FreshDrink. Dzięki temu pielgrzymi z całego świata otrzymają… puszkę z powietrzem z najczystszych terenów Podlasia. Inspiracją dla pomysłodawców było podobne rozwiązanie ze Światowych Dni Młodzieży w Melburne, które okazało się hitem.
Jaka jest idea tego gadżetu? Bogdan Wita, menedżer kościoła w Żorach, opisuje ją tak (źródło):

– Chcemy je rozdawać pielgrzymom, którzy przyjadą do naszej parafii na ŚDM. Spodziewamy się około 2 tys. ludzi z całego świata. Taka puszka ma pokazywać, trochę dowcipnie, że zbliża się to wielkie wydarzenie. Ale też zawarte tam przesłanie daje do myślenia. Cieszymy się, że w Białymstoku znalazła się firma, która była w stanie zrealizować to nasze wariactwo.

Dzięki temu pomysłowi pielgrzymi z całego świata będą mogli odetchnąć atmosferą ŚDM jeszcze na długo po tym wydarzeniu ;)

Powietrze w Puszce ŚDM

 

3. Kontakt z Duchem Świętym jest jak… ładowarka do MP3

Na oficjalnej stronie Światowych Dni Młodzieży można znaleźć produkt Power od Spirit – ładowarkę do telefonu komórkowego, aparatu cyfrowego, PDA, PSP, MP3, MP4.

Niby nic niezwykłego, ale niezwykły był sposób jej reklamowania – zobaczcie sami:

Ładowarka Power of spirir

4. Solarny Papież Franciszek

Czyli figurka, która pod wpływem promieni słonecznych porusza głową i błogosławi.

Brzmi absurdalnie? Sprzedawcy z krakowskich sklepów z gadżetami twierdzą, że sprzedaje się jak świeże  bułeczki :)!

solarny papiez franciszek

Foto: Daniel Koral/Onet

5. Serek Franciszek

Nic dodać, nic ująć ;)

Zdjęcie pochodzi z fanpage’a Galeria Kiczu Religijnego, na którym znajdziecie więcej ciekawych przykładów.

Serek Franciszek

6. Biedronki w Krakowie będą otwarte całą dobę

Sieć Biedronka jest gotowa na Światowe Dni Młodzieży!

Z tej okazji przygotowała szereg udogodnień dla pielgrzymów:

  • Od poniedziałku 25 lipca 10 sklepów w Krakowie będzie otwartych całą dobę, a w weekend 29-31 lipca podobne rozwiązanie będzie wprowadzone w 20 placówkach
  • W czasie trwania ŚDM będzie można płacić w Euro
  • W namiotach rozstawionych przed sklepami będzie prowadzona sprzedaż napojów
  • Biedronka przygotowała także specjalną ofertę dla turystów, w której znajdą się m.in. produkty regionalne i okazjonalne.
  • Ponadto Biedronka będzie się promować w Centrum Medialnym Światowych Dni Młodzieży – na mocy umowy podpisanej przez Polską Agencję Prasową z Jeronimo Martins Polska sieć sklepów będzie partnerem Centrum Prasowego PAP, które organizuje Centrum Medialne do obsługi Światowych Dni Młodzieży. (źródło: press.pl)

7. Młodość to stan ducha

Korale, symbol Małopolski, oraz uniwersalny charakter Światowych Dni Młodzieży podkreślone na jednej kreacji. Dodatkowo na grafice możemy zobaczyć Ojca Leona, benedyktyna znanego w Małopolsce, wspierającego także region w działaniach promocyjnych. Jak myślicie – fajny komunikat, dzięki czemu przekaz trafił do wielu osób, przede wszystkim młodych?

Młodość to stan ducha

8. Are you ready to become a saint?

Żeby nie było, że zamieszczamy tu jedynie zabawne czy niezwykłe przykłady, pokażemy też całkiem udaną kampanię promującą Kraków przy okazji Światowych Dni Młodzieży. Miasto przygotowało serię kreacji ze znanymi osobami, związanymi z regionem. Na grafikach zobaczymy m.in. Jana Pawła II, Andrzeja Wajdę, Kopernika czy Wita Stwosza. Każda kreacja zaczyna się od słów ,,Are you ready…”. Chcesz wygrywać wielkie festiwale jak Wajda? Chcesz tworzyć jak Wit Stwosz? W Krakowie możesz się tego nauczyć!

Are you ready to become a Saint

9. #WYDchallenge – nietypowe zaproszenie do Krakowa

Komitet Organizacyjny ŚDM stara się być na czasie z ostatnimi trendami. Jeden z wolontariuszy sektora social mediów wpadł na pomysł stworzenia hashtaga i wyzwania #WYDchallenge. Chodzi w tej akcji o to, że osoby ,,wyzwane” powinny przygotować swoje filmiki związane z ŚDM, a wspólnym mianownikiem wszystkich kracji ma być piosenka “World Youth Day Is Back For You” nagrana po ŚDM w Rio. Do akcji włączyło się wiele diecezji z całego świata, ale najbardziej znany przykład realizacji tego wyzwania zamieszczamy poniżej ;)

10. Zakonnice tańczące na plaży

A na koniec przykład niecodziennego marketingu ;) W tak nietypowy sposób siostry faustynki z Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Myśliborzu próbują zachęcić młodych ludzi do wzięcia udziału w Światowych Dniach Młodzieży. Spróbujcie się nie uśmiechnąć, oglądając to nagranie ;):

A Wy widzieliście jakieś inne, ciekawe, zabawne, lub może właśnie bardzo udane przykłady? Koniecznie piszcie w komentarzach!

 


 Share

Katarzyna Granops-Szkoda

Narratorka firmowych historii w SprawnyMarketing.pl i MaxROY.com. Odpowiada za strategię content marketingową marki SprawnyMarketing.pl , prowadzi także konta portalu we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku – jeden z największych o tej tematyce w Polsce. Autorka licznych artykułów o Content i Social Media Marketingu, publikowanych m.in. na portalu SprawnyMarketing.pl, Marketer+ czy NowoczesnaFirma. Swoją pasją do Social Media Marketingu i Content Marketingu dzieli się z uczestnikami autorskich szkoleń (szkoliła m.in. pracowników Volvo, Procter & Gamble (Oral-B), L'Oréal, Quiosque, Urzędów Miast, Decathlon, TelePizza, Aviva czy Virtualo).


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *