Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

stephen-pavlovich-wywiad1

Przed Search Marketing Day: wywiad ze Stephenem Pavlovichem

Piątkowym wywiadem z Kasparem Szymańskim rozpoczęliśmy cykl wywiadów z prelegentami przyszłotygodniowej konferencji Search Marketing Day. Dzisiaj Stephen Pavlovich, ekspert optymalizacji konwersji (CRO), śledzony na Twitterze przez blisko 800 osób. Stephen pracuje w oksfordzkiej agencji Conversion Factory, która specjalizuje się w optymalizowaniu konwersji w wysokokonkurencyjnych niszach rynkowych.

SprawnyMarketing: Przybliż proszę polskim czytelnikom swoją sylwetkę.

Stephen Pavlovich: Od ponad 5 lat zajmuję się optymalizacją współczynnika konwersji. Dawno temu zaczynałem od pozycjonowania pewnego sklepu internetowego. Kiedy sklep znalazł się na pierwszych miejscach dla najważniejszych słów kluczowych, postanowiłem skoncentrować się na współczynnikach konwersji. 3 miesiące później wartość sprzedaży wzrosła 6-krotnie.

Zdefiniuj proszę krótko dla polskich czytelników pojęcie optymalizacji współczynnika konwersji – CRO. Na czym polega wasza praca w Conversion Factory?

Optymalizacja konwersji to ulepszanie lejka sprzedażowego twojej witryny: pozyskiwanie nowych klientów i maksymalizowanie ich tzw. wartości długookresowej. Oznacza to optymalizację efektywności landing page’y, mailingów i reklam, tak, by zwiększyć liczbę użytkowników robiących, to czego oczekujesz.

W Conversion Factory współpracujemy z klientami z branż takich jak gry komputerowe, finanse i e-commerce. Pomagamy zwiększać ich współczynniki konwersji. Ma to przełożenie na konkretne wzrosty sprzedaży, a to z kolei pozwala inwestować więcej w SEO, PPC i marketing afiliacyjny.

Jakie jest największe osiągnięcie Conversion Factory? Może udział w projekcie optymalizacji konwersji dla jednego z najwiekszych miedzynarodowych serwisów o SEO?

Do przychodów naszych klientów dodaliśmy już miliony dolarów (naszym najlepszym jak dotąd wynikiem jest zwiększenie ich o 20 mln USD). Nie wymieniamy jednak publicznie nazw naszych klientów: nie chcemy, by konkurencja podpatrzyła nasze techniki!

Twoja ulubiona często powtarzana bzdura na temat CRO?

To ta o konieczności testowania drobnych zmian. A to nie tak – najpierw powinieneś znaleźć przyczyny, dla których użytkownicy nie dokonują konwersji. A potem je wyeliminować. Na testowanie drobnych zmian przyjdzie czas – na końcu całego procesu.

Najgorętszy obecnie temat w obrębie CRO?

Optymalizacja konwersji to niezwykle szybko rozwijająca się dziedzina, więc tych gorących tematów jest bardzo wiele. Z pewnością wymienić warto personalizację witryn. Coraz ważniejsze staje się także wiązanie konwersji z działaniami w społecznościach takich jak Facebook czy Twitter,

Kiedy warto zejść ze ścieżki white-hat-CRO?

Robienie black-hatowej optymalizacji konwersji jest możliwe…ale niezalecane, przeze mnie oczywiście. Przede wszystkim dlatego, że nie ma takiej potrzeby. Dużo łatwiej i dużo zyskowniej jest budować firmę, którą klienci lubią i po produkty której chcą wracać.

Jakie są Twoim zdaniem związki między SEO a CRO?! Czy CRO może przeszkadzać w procesie SEO?

SEO i CRO mają te same cele. Pozyskiwanie ruchu nie ma sensu, kiedy nie ma konwersji. Z drugiej strony, dobre CRO nie ma wartości, kiedy nie ma ruchu.

Firma stosująca CRO ma zwykle więcej pieniędzy do wydania na SEO. Jej witryna jest więc od razu bardziej zyskowna. Firma może kupować więcej linków lub reklam i wciąż być zyskowna – równocześnie zwiększa swój udział rynku.

Na ile godzin przed prezentacją konferencyjną kończysz jej przygotowywanie? :-)

W CRO wszystko dzieje się bardzo szybko, byłoby więc niedobrze gdybym nie aktualizował moich wystąpień do ostatnich minut przed ich rozpoczęciem ;).

Search Marketing Day odbywa się zaraz po SMX Advanced in Seattle, imprezie rokrocznie obfitującej w przecieki i nowości. Jednocześnie SMD jest największą w Europie konferencją odbywającą się przed wakacjami. Czy będziesz przedstawiał przegląd najświeższych zmian w obrębie SEO?

SMD to konferencja poświęcona głównie SEO. Moim celem będzie pokazanie uczestnikom jak wykorzystać CRO do zwiększenia udziału ich firm w rynku. W szczególności omawiać będę psychologiczne techniki, których zastosowanie daje niemal natychmiastowy wzrost współczynnika konwersji.

CRO jest fajne, bo…
…czyni inne działania bardziej zyskownymi: SEO, PPC, społeczności.

CRO byłoby lepsze, gdyby nie…
…wprowadzające w błąd dane statystyczne. Gdyby ktoś płacił za wychwytywanie zawierających błędne dane case study, byłbym zamożnym człowiekiem.

Twój ulubiony blog lub twitter?
@betfairpoker. Tak właśnie powinno się prowadzić korporacyjne konta na Twitterze!

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Dariusz Marszałkowski

      Proszę mi wytłumaczyć co to jest „wysokokonkurencyjna nisza rynkowa”?

    • Cezary Lech

      To jest taka nisza gdzie wbrew pozorom jest bardzo duża konkurencja. Dobry przykład z rynku zagranicznego to słowo kluczowe będące nazwą choroby, o ile dobrze pamiętam „mesothelomia” koszt za klik na tą frazę zbliża się podobno do maksymalnego pułapu 100$ za klik. Przyczyna?
      Kancelarie prawne bija się o klientów którzy zachorowali na tą chorobe ponieważ bardzo łatwo uzyskać milionowe odszkodowania od pracodawców za szkodliwe warunki pracy.

    • Dariusz Marszałkowski

      Nie chcę się mocno tego czepiać, ale określenie nisza wiąże się z niedoborem usług czy produktów. A to oznacza, że rynek jest niedojrzały, a to oznacza, że konkurencja jeszcze się nie bije się o każdego klienta, a wręcz odwrotnie – firmy mają problem z obsługą zamówień ze względu na duży popyt. Wniosek: tam gdzie jest bardzo duża konkurencja nie możemy mówić o niszy. Uważam, że jest to błąd logiczny, niewłaściwe wyrażenie lub nieprecyzyjne określenie.

      W przypadku, który Pan opisuje możemy mówić o niszy branżowej. Niszą nie są usługi prawnicze, ale – o ile można to tak określić – wyspecjalizowane usługi. W tym wypadku możemy mówić o pojawieniu się zapotrzebowania na specjalistyczne usługi prawnicze i optymalizację kampanii pod tym kątem. Tak bym to określił.

    • Cezary Lech

      Tak czy inaczej pozostawiając watęk niszy itp. Stephen odpowiedział nam na jeszcze kilka nowych pytań o które zaktualizowaliśmy powyższy wywiad.

    • Dariusz Marszałkowski

      Ciekawy art. To mi się najbardziej podoba „CRO byłoby lepsze, gdyby nie…
      …wprowadzające w błąd dane statystyczne. Gdyby ktoś płacił za wychwytywanie zawierających błędne dane case study, byłbym zamożnym człowiekiem” ;)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *