Jak klikają mobilni? – sprawdź w raportach twojego konta AdWords

Od dzisiaj możesz sprawdzić na swoim koncie AdWords, jak w twoje reklamy klikają użytkownicy korzystający z iPhone i Androida. Google notuje coraz większą liczbę zapytań pochodzących z takich urządzeń i postanowił umożliwić marketerom sprawdzenie, czy także ich kampanie docierają do mobilnych użytkowników.

Nowe raporty pozwalają zapoznać się m.in. z CTR, wyświetleniami i kliknięciami generowanymi przez użytkowników iPhone, Androida i innych urządzeń przenośnych z przeglądarkami o pełnej funkcjonalności.

Wygląda to tak:

raporty wyników dla użytkowników urządzeń mobilnych

Najstarsze dane z podziałem na użytkowników mobilnych i pozostałych pochodzą z 3 czerwca 2009 roku i można je znaleźć w raportach podsumowania kampanii i raportach o reklamach i grupach reklam.

dane z raportu o mobilnych użytkownikach reklam AdWords

Warto pamiętać, że mobilni użytkownicy mają nieco inne potrzeby, niż stacjonarni. Od kilku dni polskie AdWords wyświetlają im, poza URL-em, klikalne numery telefonu, o ile oczywiście zostanie on przez reklamodawcę wprowadzony (o click-to-call pisaliśmy tutaj). Wyświetlane mogą być również adres fizycznej placówki i – po rozwinięciu warstwy – jej umiejscowienie na mapie. Można założyć, że użytkownik mobilny jest na nieco innym etapie zakupów niż stacjonarny – być może jest właśnie w mieście i szuka najłatwiejszej możliwości skorzystania z usługi lub zakupu produktu – warto to uwzględniać w copywritingu dla mobilnych.

[źródło: „Go Mobile!”: Nowe opcje raportowania]

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika arztsamui z freedigitalphotos.net

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *