Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
1-wizualka-konferencji-smd

SMX London vs. SMD Poznan

Gdyby poznańską konferencję SearchMarketingDay uznać za zbyt kosztowną, to setki słuchaczy londyńskiego SMX trzebaby uznać za skończonych idiotów, w końcu płacą za wejściówkę przeszło trzy razy więcej. Jeśli mieliby być idiotami, dlaczego ich witryny zajmują w anglojęzycznych SERP-ach tak dobre pozycje?


Search Marketing Expo (SMX) to cykl konferencji dla branży wyszukiwarkowej, organizowany przez ludzi stojących za największym branżowym serwisem – SearchMarketingLand.com. Przyjrzyjmy się jego londyńskiej edycji, która skończyła się zaledwie 2 dni temu (15-16 maja).

Część konferencyjna wydarzenia trwa 2 dni, każdy dzień to 8 prezentacji lub paneli dyskusyjnych poświęconych ustalonym wcześniej tematom. Każdy z dwóch dni kończy się „ogólnym” panelem dyskusyjnym. Prezentacje trwają od 45 do 60 minut, tematyczne panele dyskusyjne po ok. 35 minut. Przykładowe tematy dyskusji/prezentacji to np.:

  • Winning The Click: Creating Great Paid Search Ads („Zdobyć kliknięcie: tworzenie świetnych linków sponsorowanych”),
  • SEO & Social Media Power Tools („Narzędzia w służbie SEO i social media”),
  • Mobile Trends: Search, Apps & Landing Pages („Trendy mobilne: wyszukiwanie, aplikacje i strony docelowe”).

Wśród prezentujących/dyskutujących m.in. Jane Copland, Dixon Jones, Mikkel deMib, Marcus Tandler, Stephen Pavlovich, Andre Alpar, a także pracownicy firm takich jak Ayima, AKM3, Expedia, Google czy Tandler.Doerje.Partner. Tak wygląda londyńska konferencja, na której 8 prezentacji (jeden dzień) kosztuje minimum 795 funtów (4300 PLN).

Teraz SearchMarketingDay w Poznaniu. Wśród prezentujących byli w zeszłym roku lub będą w tym m.in. Jane Copland, Dixon Jones, Mikkel deMib, Marcus Tandler, Stephen Pavlovich, Andre Alpar, a także pracownicy firm takich jak Ayima, AKM3, Expedia, Google czy Tandler.Doerje.Partner. Znasz skądś tę listę? Niektórzy z nich przyjadą do Poznania prosto z Londynu, z głowami wypełnionymi najświeższymi trikami, plotkami, testami…

Przykładowe tematy podczas poznańskiego SMD:

  • „A new way to look at links and quality post Penguin” („Po Pingwinie: jakie linki i jakie treści są wartościowe?”),
  • „Turning black into white: Automatic content generation for SEO and Social Network Marketing” („Przemieniać czerń w biel: automatyczne generowanie treści dla SEO i mediów społecznościowych”),
  • „Advanced Quality Score factors in Google AdWords” („Zaawansowane czynniki Quality Score w AdWords”).

Część konferencyjna poznańskiego SMD trwa jeden dzień, podczas którego do wyboru masz 16 prezentacji. Każda z prezentacji trwa ok. 45 minut, na koniec półtoragodzinny panel dyskusyjny. Prezentacji słuchasz po angielsku lub – jeśli założysz słuchawki z tłumaczeniem symultanicznym – po polsku.

Jak wypada porównanie? Jedna literka różnicy w nazwie, dwukrotna różnica liczby prezentacji do wyboru (SMX = 8, SMD = 16), jakość prezentacji i nazwiska prelegentów co najmniej z tej samej półki. I najważniejsze: koszty. Przeszło trzykrotna różnica w cenie wejściówki – jeden dzień na SMX kosztuje 4300 PLN (795 funtów), jeden dzień na SMD kosztuje 1370 PLN (250 funtów w przeliczeniu).

A na wejściówce różnica kosztów dopiero się zaczyna… Do Poznania masz od 0 do 500 kilometrów. Do Londynu min. 1500 kilometrów. Koszty noclegu, lotu i inne wydatki spowodują, że nawet oszczędny słuchacz wyda na jeden dzień londyńskiej konferencji m.in. 8 tys. PLN. Jedeń dzień SMD kosztuje 2 tys., nawet uwzględniając nocleg w pięciogwiazdkowym hotelu. Z różnicy trzykrotnej robi się 4-krotna.

Pewnie z tych wszystkich powodów Martin MacDonald, prelegent na obu konferencjach mówi „If SMX vs Poland, Poland wins every time ;)”. I pewnie z tych samych powodów dotychczasowi słuchacze londyńskiego SMX – wcale nie idioci – planują przyjazd do Poznania.

2 smd wins every time

Search Marketing Day, 22-23 maja, Poznań, Stary Browar, http://SearchMarketingDay.com

PS O prezentacji i szkoleniu Joego Sinkwitza na SMD pisze na Twitterze sam Aarol Wall z SEOBook :-)

3 seobook

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.



    • nieświadomie dowodzicie, że poznańska konferencja jest droższa, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że 1funt a wyspach to 1zł w Polsce, to konferencja jest o połowę tańsza

    • Andrzej

      Ktoś chyba się tłumaczy z wysokiej ceny…

    • Krzysiek

      Dla nich to jest jedynie 795 – nie wolno przeliczać walutowo a idąc tym tropem SMD powinno kosztować 250pln

    • Maciej Janas

      @ Krzysiek, nie bardzo rozumiem co to znaczy „przeliczać walutowo”. Jeśli SMX kosztuje 795 funtów, czyli ok. 4300 PLN, to dlaczego SMD miałby kosztować 250 PLN, czyli 17 razy mniej?

      SMX jest znacznie droższy od SMD także uwzględniając różnice w sile nabywczej Brytyjczyków i Polaków.

    • Maciej Janas

      @ „Ktoś chyba się tłumaczy z wysokiej ceny…”

      Ktoś chyba ma w zwyczaju narzekać, że „wszystko jest za drogie, jak żyć panie premierze”.

      Przeczytałeś tekst (uważnie) i naprawdę uważasz, że SMD jest za droga?

    • Barteez

      Kilka słów ode mnie :) Na SMD(szkolnie seo) będę, z czego się bardzo ciesze. Co do ceny, to do najniższych ona nie należy, ale rozumiem też, że przyjeżdżający prelegenci nie będą opowiadali za darmo.

      Z drugiej strony wydaje mi się, że porównywanie ceny SMX i SMD mija się z celem. Porównaj dobrej jakości pozycjonera w Londynie(jego zarobki) i w Polsce i wtedy pogadajmy o cenach :) Wyjdzie prawdopodobnie, że dla niego to nie aż tak dużo i prawdopodobnie przeliczając na „nasze realia” u nas dla seowca SMD wychodzi drożej.

      Nie żebym narzekał :) bo uważam, że warto być na SMD, cena nie jest mała, ale jestem w stanie ją zrozumieć.

    • Krzysiek

      „przeliczanie walutowe” rozumiem, że nie podajemy tego co jest po cyfrze więc dla anglika jest to cena 795 a dla nas 2000 i dopiero widać które jest droższe

    • I to są specjaliści od marketingu :) Uśmiałem się.
      A teraz
      U nas były ładne dziewczyny U nich brzydkie i drogie
      U nas po konferencji była wódka u nich słabe piwko
      U nas była ładna pogoda u nich padało
      U nas konferencja zwróciła się 3 razy u nich tylko raz i to po piwie :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *