Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

art_foto

Serwisy satelickie w e-marketingu. Startuje jestKlient.pl

“Nie trzymaj wszystkich jajek w jednym koszyku” to jedna z kluczowych zasad inwestowania. Równie nierozsądne jak lokowanie wszystkich pieniędzy w jednej inwestycji jest opieranie internetowej obecności przedsiębiorstwa na jednym źródle ruchu. Jednak by dywersyfikacja była opłacalna, dodatkowe źródła nie mogą angażować zbyt wiele czasu i środków przedsiębiorstwa. W tej roli sprawdza się startująca niebawem usługa jestKlient.pl stworzona przez założycieli Sprawnego Marketingu.

Niezależnie od tego czy mówimy o małym sprzedawcy obecnym na Allegro, czy o dużej korporacji mającej własną witrynę pozycjonowaną przez agencję SEO – ograniczanie się do jednego źródła ruchu jest ryzykowne. Allegro może zmienić regulamin lub prowizje, a pozycjonowana witryna może dostać bana w Google – to tylko najbardziej oczywiste z czarnych scenariuszy.

Współgrają z tym przyzwyczajenia internautów, którzy coraz mocniej oczekują wyboru formy i miejsca konsumpcji oferty w internecie – na głównej witrynie firmy, w sieciach społecznościowych, na YouTube, na oddzielnych witrynach produktowych, witrynach powiązanych kampanii społecznych, czy po prostu na okazjonalnych landing page’ach. Model obecności: strona główna + przyczółki satelickie daje przewagę w Google i jest korzystny wizerunkowo.

Na taki satelicki przyczółek, uzupełniający główną witrynę, zdecydować się tym łatwiej im niższe koszty finansowe i czasowe wiążą się z jego zbudowaniem i utrzymaniem. To właśnie najmocniejsze punkty usługi jestKlient.pl, której start w nowej odsłonie przewidziano na pierwszą połowę października.

Jak działa jestKlient.pl

Usługa to pakiet dwóch elementów: gotowa witryna internetowa + ruch rozliczany efektywnościowo. Jak to działa? Przedsiębiorca przychodzi do jestKlient.pl z własną domeną, wybiera wygląd witryny z listy proponowanych szablonów i ustala miesięczny budżet. Na utworzonej w ten sposób witrynie zamieszcza treść – od teraz wszystkim zajmują się specjaliści jestKlient.pl, a przedsiębiorcy pozostaje odbierać maile i telefony od klientów. Nie trzeba więc ponosić żadnych finansowych kosztów startowych, a koszty czasowe są minimalne. Budżet miesięczny rozliczany jest efektywnościowo, tj. w zależności od liczby wypełnionych formularzy kontaktowych, zapisów na newsletter, wizyt potencjalnych klientów odwiedzających stronę lub kontaktów telefonicznych.

JestKlient.pl zastępuje zatem usługi firm hostingowych, agencji interaktywnych i agencji SEM (SEO+PPC). Nie ograniczamy się do samego generatora witryn. Internet to nie telewizja, tutaj nie można udostępnić ofertę odbiorcom i liczyć, że się z nią zapoznają. Internautów trzeba aktywnie ściągać na witrynę i aktywnie zamieniać ich w klientów. Cel jestKlient.pl to integrowanie wszystkich tych komponentów przy minimalnym zaangażowaniu przedsiębiorcy.

Zasada funkcjonowania stron satelickich w jestKlient.pl

W jestKlient.pl nie płacisz więc za wykonanie witryny ani za hosting. Wybierasz tylko odpowiedni do twoich celów szablon witryny z listy propozycji, a hosting zupełnie cię nie interesuje. Żeby pozyskać ruch, nie musisz podejmować współpracy z agencjami SEO ani samodzielnie konfigurować (często nieudolnie) kampanii AdWords, nie zastanawiasz się jaki ruch będzie najtańszy i najbardziej relewantny. Przychodzisz i płacisz tylko za efekt.

To intratna propozycja dla najróżniejszych typów przedsiębiorców. Dla drobnego przedsiębiorcy, takiego jak hydraulik czy serwisant pralek, strona stworzona w jestKlient.pl będzie główną witryną, uzupełnianą tylko przez wizytówki w Google Maps i serwisach typu yellow pages. Dla sprzedawcy z Allegro będzie stanowić jego „drugą nogę”, częściowo uniezależniającą go od platformy i pozwalającą zbudować własną markę w internecie. Dla przedsiębiorstw posiadających witrynę internetową to prosty sposób na zbudowanie kolejnego satelickiego przyczółka w internecie, za pomocą którego łatwiej zdominować wyniki wyszukiwania w Google i zapewnić sobie stałą w nich obecność, niezależną od zawirowań w algorytmie.

JestKlient.pl przyda się także pośrednikom – agencjom reklamowym i agencjom SEO. Pierwsi użyją usługi jako prostego generatora landing page’y na różne okazje. Drudzy wykorzystają ją jako generator stron zapleczowych, do wygodnego zarządzania nimi i zarządzania obecnymi na nich reklamami – tym bardziej, że witryny uczestniczące w usłudze jestKlient.pl wykorzystują wewnętrzny system automatycznego promowania się.

Ważne funkcje usługi jestKlient.pl:

  • jako jedna z pierwszych w Polsce usług jestKlient.pl mierzy tzw. tele-leady, które precyzyjnie wskazują źródło pozyskania klienta w kanale telefonicznym,
  • optymalizacja szablonów witryn, pod konkretne branże i grupy docelowe,
  • możliwość prezentacji swojej oferty produktowej na podstawie wygenerowanego z serwisu Ceneo.pl pliku xml,
  • integracja systemu z popularnymi narzędziami do e-mail marketingu: Freshmailem i GetResponse,
  • automatyzacja tworzenia dużych kampanii produktowych w Google AdWords.

Przed startem nowej odsłony serwisu jestKlient.pl daje wszystkim osobom zainteresowanym promocją swojego biznesu w Internecie dodatkowe benefity w postaci specjalistycznej wiedzy. Są nimi: możliwość wzięcia udziału w szkoleniach z cyklu SearchMarketingWeek.com z wykorzystaniem specjalnych kuponów rabatowych, oraz poszerzenia swojej wiedzy z zakresu handlu na Allegro poprzez pobranie darmowego poradnika.

Bezpłatny poradnik dla sprzedawców z Allegro

sprawnymarketing

Artykul sponsorowany

Artykuł napisany we współpracy w naszymi zleceniodawcami. Więcej informacji na temat artykułów sponsorowanych i współpracy z naszą redakcją na podstronie http://sprawnymarketing.pl/kontakt/


  • Gratuluję pomysłu. Bardzo ciekawa inicjatywa, zwłaszcza dla sklepów internetowych, które nie mają czasu ani środków na budowanie zapleczówek przynoszących klientów, a nie tylko linki.

    Popieram i być może kiedyś wypróbuję. Powodzenia!

  • kolejny serwis typu yellowpages/ogłoszeniowy ? jak widać już w zajawce artykułu mocno wykorzystywany do własnej autopromocji SMW :)
    a tele-leady to żadna nowość – od kilku lat pkt.pl ma w swojej ofercie „Zadzwoń za darmo”, pf.pl tą usługę ma od 2007 r :)
    http://e-biznes.pl/2007/09/rusza-projekt-wirtualne-telefony/
    zdanie „jako jedna z pierwszych w Polsce usług jestKlient.pl mierzy tzw. tele-leady” jest bardzo mocno naciągane
    a z tą liczbą 125 380 pobrań poradnika to nie przesadziliście? informacje prasowe o nim pojawiają się w dniu dzisiejszym
    http://www.google.pl/#sclient=psy-ab&hl=pl&q=%227+sekretów+największych+sprzedawców+z+allegro%22&oq=%227+sekretów+największych+sprzedawców+z+allegro%22&gs_l=hp.3…98964.100148.7.100362.2.2.0.0.0.0.103.199.1j1.2.0…0.0…1c.1.-9hdBuRMaPw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=526a78dad0d5477d&biw=1024&bih=655
    w szczątkowych ilościach, więc od kiedy jest dostępny i kto go w takiej ilości zdążył pobrać?
    :)

  • Również myślę, że to niezwykle ciekawa inicjatywa, być może będzie można kiedyś myśleć o budowaniu pozycji właście w oparciu o tego rodzaju strony i era słabych zapleczówek dobiegnie końca.

  • Od razu widać, że pomysł nastawiony typowo na wyciśnięcie kasy od mało obeznanych w seo. Ta usługa to dalej to samo pozycjonowanie, tylko ładniej podane. Czyli robienie ludziom wody z mózgu.

  • Łukasz R

    Też mam takie wrażenie jak rit – tyle tylko, że klient ma możliwość stworzenia Landing Page za darmo. No i dobrze wykonane linkowanie wewnątrz systemu może sporo pomóc w zdobywaniu pozycji, chociaż mam nadzieję, że nie będzie to na zasadzie klasycznego Systemu Wymiany Linków lub „paska” na górze strony. :)

    Zobaczymy jak to będzie – na pewno SM podzieli się statystykami z tego systemu. ;)

  • TwójPasaż

    Nie do końca jest to taka sama oferta jak pozycjonowanie.
    Interesująca jest możliwość stworzenia Landing Pages.
    Zdecydowanie warto rozważyć!

  • Star Marketing

    Ciekawy pomysł, dodajcie jeszcze do tego copywriting, bo w większości przypadków klienci wolą zapłacić za content niż samemu pisać treść.

  • Coś Panowie nie wyszło z premierą strony czy to tylko taka zmyłka, że za każdym razem czeka się 2 godziny? :D

  • Pomysł ze stronami satelickimi – to dobry sposób na pozyskanie klienta ale też wsparcie dla pozycjonowania. Nie jest to jakaś innowacja ale już sprawdzony sposób, w którym nie ma żadnego naciągania.

  • Marian Wąsik

    Bardzo ciekawa koncepcja, ciekawe jak to się sprawdzi w naszych realiach, jestem troszkę sceptyczny jednak… obym się mylił:)

  • Piotr Skrzypczak

    Ciekawa koncepcja, której warto się przyjrzeć. Projekt chyba jeszcze w pełni nie wystartował, ale będę go miał na oku :) W przyszłości z pewnością przetestuję tą platformę.

  • Z tym nastawieniem się pod zaplecza SEO chcecie chyba „uwalić” Klientów – zwłaszcza, jak postawią strony na subdomenach. No chyba, że będziecie monitorować czystośc i jakośc stron.

  • Profesjonalny z założenia serwis który ma nam dopomóc w biznesie, dotowany przez UE a w stopce „Kapitał Zakładowy: 6 tys. PLN”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *