Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
seostation

SeoStation.pl – opis funkcjonalności nowej wersji narzędzia

SeoStation.pl to system online do monitorowania pozycji, który po kilku latach użytkowania na własne potrzeby jego twórców, w 2011 r. został udostępniony publicznie. Przełomowym dla niego okresem była jednak końcówka 2012 r., kiedy to uruchomiona została nowa wersja narzędzia, opisana w poniższym artykule.

Opis narzędzia

System SeoStation.pl umożliwia monitorowanie od 1 do 100 stron przy maksymalnej liczbie 500 fraz. Dla bardziej wymagających użytkowników przygotowywane są indywidualne pakiety, co daje praktycznie nieograniczone możliwości. Pakiety różnią się od siebie nie tylko parametrami technicznymi, ale także dostępnymi funkcjami – pełna lista opcji dostępna jest pod adresem www.seostation.pl/porownanie-pakietow.html.

Monitorowanie odbywa się w jednej lub kilku wybranych wyszukiwarkach (dostępne są Google, Bing oraz kilka lokalnych wyszukiwarek), w wersji językowej dostosowanej do ustawień strony. A zatem dodając stronę angielską, można włączyć monitorowanie w google.com albo google.co.uk i dodatkowo w Bing. Zaś w przypadku strony czeskiej, jest ona monitorowana w google.cz i ewentualnie w wyszukiwarce Seznam.

Narzędzie charakteryzuje się przejrzystością i dbaniem o szczegółowość prezentowanych informacji dzięki następującym opcjom:

  • tabele oraz wykresy dzienne i miesięczne;

    Dzienna tabela pozycji w Google

  • pokazywanie znalezionej podstrony w wynikach;

    Pokazywanie podstrony w wynikach wyszukiwania

  • oznaczenie wyników z map Google;

    Pokazanie wyników z map Google

  • szczegółowe parametry stron;

    Parametry monitorowanej strony

  • informacje o kondycji stron ustalanej na podstawie ogólnych zmian w pozycjach;

    Kondycja strony wg SeoStation.pl

  • informacje o niepokojących zmianach na stronie (tzw. alerty).

    Alerty SeoStation.pl

Dodatkowe ułatwienia sprawiają, że korzystanie z serwisu jest szybkie i intuicyjne:

  • grupowanie stron i fraz;
  • filtrowanie i sortowanie danych;
  • oznaczanie stron i fraz jako ważne;
  • schowek umożliwiający szybki dostęp do najważniejszych części serwisu;
  • listy zadań;
  • skróty klawiszowe;
  • pomoc kontekstowa.

W śledzeniu bieżących zmian w branży pomogą informacje w bazie wiedzy, na którą oprócz aktualności składają się porady, triki oraz wyniki testów SEO.
Baza wiedzy o SEO

Zaawansowane opcje monitorowania

Ciągły rozwój wyszukiwarek wymusza zmiany w sposobie rozliczania z klientem czy też sposobie zliczania pozycji w wyszukiwarkach. Pociąga to za sobą także konieczność dostosowania narzędzi monitorujących pozycje do aktualnych potrzeb.

Zaawansowane ustawienia Google

Aby zapewnić dokładne wyniki, zgodne z oczekiwaniem użytkowników serwisu, dodaliśmy następujące ustawienia zaawansowane dostępne dla Google:

  • sposób zliczania map (możliwe jest zliczanie map, całkowite ich ignorowanie, lub takie ustawienie, przy którym Google zliczy najwyższą pozycję. W ostatnim przypadku, jeśli strona znajdzie się w mapach Google to system pobierz pozycję z map. Jeśli jednak strona zostanie znaleziona poza mapami, system zliczy pozycję z wyników organicznych);
  • ustalanie liczby wyników na stronie (mimo ustawienia w Google 10 wyników na stronę, wyszukiwarka w wielu przypadkach zwraca mniej lub więcej wyników. To ustawienie SeoStation.pl pozwala określić, w jaki sposób mają być zliczane pozycje przede wszystkim na pierwszej stronie wyników. Zagadnienie to zostało szczegółowo opisane w artykule „Rozliczanie za pozycje, czyli kiedy top 10 nie oznacza top 10„)
  • określanie lokalizacji (niektórzy klienci mogą być zainteresowani pozycjonowaniem ich stron na ogólne frazy, ale tylko w wynikach wyszukiwania zgodnych z ich lokalizacją. Opcja wymuszania lokalizacji pozwala na dostosowanie monitorowania pozycji do wybranej miejscowości).

Zaawansowane ustawienia Google

Konta dla klientów

Korzystanie z tego samego dostawcy danych o pozycjach zarówno przez agencję, jak i jej klientów jest o tyle ważne, że tylko w ten sposób uzyskamy dane niezależne od obu stron umowy.
Dodawanie klienta w SeoStation.pl
W SeoStation.pl możliwe jest bezpłatne dodanie klientów i udostępnienie im wglądu do pozycji ich serwisów. Dzięki temu mogą oni na bieżąco śledzić wyniki, a w razie wątpliwości będą się opierać na tych samych danych, jakie widoczne są dla agencji.

Kosztorysy za pozycjonowanie

Agencja zarządzająca kontem może również skonfigurować kosztorysy, dzięki czemu system automatycznie wyliczy wynagrodzenie za pozycjonowanie danej strony. W przypadku utworzenia subkonta dla klienta, kosztorysy są wyświetlane także klientowi.

Dostępnych jest kilka opcji naliczania wynagrodzenia. W pierwszej kolejności wybierany jest sposób rozliczeń:

  • abonament (stały abonament niezależny od efektów);
  • efekty (wynagrodzenie wyłącznie za osiągnięcie ustalonych pozycji, np. pierwsze 10 wyników);
  • abonament i efekty (rozliczenie na podstawie stałej podstawy i prowizji od osiągniętych efektów).

W przypadku abonamentu ustalany jest jedynie początek okresu rozliczeniowego. Natomiast przy 2 pozostałych opcjach należy dodatkowo wybrać sposób kalkulacji pozycji:

  • średnia pozycja z okresu (wyliczanie średniej pozycji z okresu rozliczeniowego);
  • ostatnia pozycja z okresu (opieranie się wyłącznie na pozycjach z ostatniego dnia okresu rozliczeniowego);
  • pozycja na każdy dzień okresu (naliczanie sumy wynagrodzenia cząstkowego za każdy dzień okresu rozliczeniowego).

Ustawienia rozliczeń za pozycjonowanie
Tym samym użytkownik serwisu ma szerokie możliwości dostosowania sposobu naliczania wynagrodzenia do jego potrzeb. W następnym kroku następuje ustalenie konkretnych stawek w zależności od frazy i osiągniętej pozycji.

Raporty PDF i CSV

W każdej chwili możliwe jest wygenerowanie raportów PDF lub CSV z pozycjami z dowolnego okresu.
Generowanie raportu PDF
Samo podsumowanie pozycji składa się z 4 kolumn z informacjami o pozycji aktualnej, początkowej (pierwszy dzień zaznaczonego okresu), zmianie oraz średniej. Natomiast zestawienie pozycji z każdego dnia wyświetla tabelę z pozycjami z każdego dnia zaznaczonego okresu. Raport w formacie PDF zawiera dodatkowo informacje o parametrach strony, co daje klientowi pełny podgląd efektów prac agencji SEO.

Dzięki opcji eksportu danych do pliku CSV, można dowolnie analizować pobrane w ten sposób informacje. Dane te są zaprezentowane w formie tabeli z pełnymi danymi na temat pozycji wszystkich fraz w każdym dniu miesiąca rozliczeniowego.

Okres testowy

Osoby zainteresowany przetestowaniem serwisu zachęcamy do bezpłatnej rejestracji, po której przez 2 tygodnie dostępna jest rozszerzona funkcjonalność. Po tym czasie można pozostać przy darmowym koncie, lub wybrać wyższy pakiet, który będzie najlepiej dostosowany do potrzeb.

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Marta Gryszko

Związana z branżą SEO od 2005 r. Autorka SEO bloga, współtwórca narzędzi SeoStation.pl i Brandle.pl (Wake App Sp. z o.o.). Autorka kursu SEO na poziomie podstawowym, na poziomie średniozaawansowanych i szkolenia z audytów.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Dominik

      Widać, że serwis się rozwija to bardzo dobrze dla korzystających z niego użytkowników.

      Ułatwienie korzystania to na pewno wielki plus dla każdego, kto nie ma zbyt wiele czasu na majsterkowanie w tym.

      Ważny jest też okres testowy, to ten czas zadecyduje czy użytkownik zapłaci za korzystanie z serwisu czy nie.
      W sumie mało która firma daje bezpłatne testy na 2 tygodnie

      Cenny artykuł

      Pozdrawiam

    • Korzystam z tego narzędzia do monitorowania mojego bloga. Korzystałam już z innych tego typu ale SeoStation jest w czołówce i co dla mnie ważne można monitorować pozycje w innych wersjach językowych G.

    • Cezary Lech

      Moim zdaniem jest jeszcze spore pole do innowacji np. w zakresie rozwoju funkcji fakturowania.
      W tej chwili jest kilkanaście narzędzi do monitorownia pozycji, na duża skale korzystają z nich głównie mniejsze lub większe agencje a żadne narzędzie nie pomyślało o scaleniu elementów:
      – Sprawdzania pozycji,
      – Raportowanie,
      – Wyliczenie należnej kwoty
      – Wystawienie faktury VAT wraz z wysyłka na maila (np. po API infakt.pl lub wfirma.pl)
      – Moduł windykacji – automatycznych przypomnien o terminie płatnosci

    • Faktury fakturami ale czy rachunki można wystawiać. Cześć osób nie przekracza 150tys. zł rocznie i im faktury nie są potrzebne do szczęścia. W artykule nie było informacji, że można wystawiać rachunki więc pole do popisu jest.

    • Niestety ciekawe funkcje są dopiero w wersji płatnej, a 27 PLN/mc na etapie rozruchu serwisu, kiedy wykonuje się 100 różnych inwestycji, nie wiedząc, które są sensowne, to też jest zauważalna kwota :(

    • Łukasz

      ZA DROGI!! polecam webpozycje jest znacznie tańsza

    • Krzysztof

      Bezpłatnie można monitorować tylko jedną stronę i 3 frazy – bardzo krucho.

    • Marta Gryszko

      Nad fakturami i innymi zaproponowanymi tu opcjami na pewno pomyślimy. W tej chwili mamy jeden większy temat jeśli chodzi o zmiany, ale o tym później :) jak już je wprowadzimy.

      Z ostatnich zmian na uwagę zasługuje dodanie wykresów porównawczych, dzięki których można porównać zmiany pozycji dla max 10 fraz, a także naniesienie na wykresy informacji o update’ach Google.

      „ciekawe funkcje są dopiero w wersji płatnej”
      A które najbardziej Cię interesują? Po założeniu darmowego konta, przez 2 tygodnie jest włączona rozszerzona funkcjonalność, w tym m.in. zarządzanie klientami i kosztorysami.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *