Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Nie warto trzymać wszystkich jaj w jednym koszyku, czyli ważne tematy ścieżki SEO Alternatives

Odkąd przestałem pisać książki i zająłem się biznesem, staram się kierować dwiema zasadami: dywersyfikować źródła przychodu (ale także, a może przede wszystkim, ruchu internetowego) oraz wykorzystywać nadarzające się okazje rynkowe (które niestety szybko, jeżeli przemkną niezauważone i niewykorzystane, okazjami przestają być). Współtworząc program drugiej ścieżki konferencji Search Marketing Day 2013, chciałem aby uczestnicy wyszli zainspirowani i z gotowymi odpowiedziami na pytania: „Jak uniezależnić się od jednego typu ruchu internetowego?”, „Jak osiągnąć przewagę nad konkurencją?”, „Jak zrobić coś inaczej i lewarować efektywność procesów e-marketingowych?”.

Przedstawiam program konferencji Search Marketing Day, ścieżki SEO Alternatives. Mam nadzieję, że zachęci to kilka niezdecydowanych osób do pojawienia się w czwartek (27 czerwca) w Poznaniu.

„Nie bój, nie bój, i tak ci wyłączą!”

Ruch internetowy (czyli de facto wizyty potencjalnych klientów na naszych wirtualnych bytach (celowo nie używam słowa stronach)) to rdzeń każdego e-biznesu i często także biznesów tradycyjnych (jeżeli internet jest dominującym medium wykorzystywanym do marketingu). Ruch internetowy to nie jest rzecz nam dana raz na zawsze. Cieszymy się, że coś działa, przynosi przychody. Ale zawsze, parafrazując słowa z klasycznej polskiej komedii „Miś”, w każdej chwili mogą nam dochodowe źródło ruch wyłączyć. Nie mamy wpływu na inne podmioty, szczególnie, jeżeli pozyskujemy wizyty od gigantów internetu.

Przykręcenie kurka nie tyczy się tylko SEO (ban, zmiana algorytmu, wyścig zbrojeń konkurencji). Spotkałem się już kilkukrotnie z takimi sytuacjami w AdWords czy Facebooku. Nagle zmienia się regulamin, dopuszczalne formy czy też znika metoda kierowania. Albo po prostu  konkurencja też to „coś”, co tak się nam bardzo sprawdzało, zauważy i już nie będziemy jedyni.

Jakie mamy rozwiązanie? Jak nie trzymać wszystkich jaj w jednym koszyku?

  • Dywersyfikować  na poziomie ruchu i landing page — po prosty znajdować inne źródła ruchu i już nie tak po prostu, budować zróżnicowane landing pages, które często nie są stronami internetowymi.
  • Lewarować — dodając jedną metodę do już istniejącej, zwiększyć znacznie efektywność tej drugiej, np. dopalić działania viralowe na YouTube reklamą płatną.
  • Wykorzystywać okazje na rynku ruchu internetowego — np. zauważyć, że istnieje skalowalny system reklamowy, który jeszcze nie jest wykorzystany przez innych i szybko posiąść umiejętność sprawnego korzystania z niego.
  • Optymalizować — zawsze z myślą o tym, jak zrobić to lepiej niż konkurencja.

A teraz konkrety, czyli jakie smaczki usłyszycie podczas konferencji Search Marketing Day 2013 :-)

AdWords, PPC

Konferencję rozpocznie Sean Malseed z USA (pracujący dla SEOQuake i semrush). Pokaże jak planować kampanie PPC z użyciem narzędzi badania konkurencji. Jak unikać pomyłek i uczyć się nie na swoich błędach. Dlaczego w badaniu słów kluczowych nie można tylko polegać na Google. Jakich narzędzi używać do badania konkurencji?

Osoby zainteresowane obecnością na rynkach rosyjskojęzycznych na pewno zainteresują się wystąpieniem Konstantina Kanina z Białorusi. Przedstawi w praktyce jak wygląda rosyjskojęzyczny (RuNet) rynek reklamy CPC. Dla osób zainteresowanych biznesowo wschodem w ścieżce SEO Heros są również dwa smaczki: Konstantin przedstawi pozycjonowanie w Yandexie a Marina Khaustova z SEOPult szerzej scharakteryzuje rynek rosyjskojęzyczny i azjatycki.

Anders Hjorth z jednej z największych agencji SEM we Francji podzieli się trendami obowiązującymi na rynku PPC we Francji. Tam wiele agencji Search Marketingu przeradza się w firmy kompleksowo zajmujące się Display Acquisition. Czy podobny kierunek będzie miał miejsce Polsce? Jakie narzędzia do tego wykorzystać?

„Last but not least…” do agendy dołączył Tomasz Przybyłowicz z httpool Polska. Jego temat to wykorzystania platform wspomagających zarządzanie kampaniami AdWords/Facebook/RTB. Platformy wspomagające zarządzanie są ciągle mało znane w naszej części Europy m.in. dlatego, że firmy je oferujące traktują rynek CEE trochę po macoszemu. Ale to się zmienia. Tomasz będzie też obecny ze stoiskiem na konferencji i w części prezentacji narzędziowej przedstawi dwie platformy zza wielkiej wody (bardzo popularne w USA i Europie Zachodniej): Ignition One (głównie dla AdWords) oraz Buddy Media by SalesForce (Facebook).

Facebook

O social mediach mówi się dużo, nawet za dużo. U nas nie będzie o miękkich, przemielonych tysiące razy zagadnieniach. Radosław Grzelaczyk z Weblike, który zasłynął m.in. demaskującymi artykułami o spamerskich metodach pozyskiwania fanów, powie o tym, o czym mało kto skłonny jest mówić w kontekście Facebooka. Wymienię tylko kilka: jak działali hakerzy, który ukradli fanpage, jak się przed nimi bronić, white i black (działające aktywne oraz pokaz/wymiana) hat pozyskiwania like’ów wraz z case studies.

A czy wiecie, że odpowiednio wykorzystując open graph można zlewarować działania marketingowe na Facebooku i dzięki temu zdobyć dodatkowy, darmowy ruch? To zagadnienie rozpracuje Mateusz Belattaf, który m.in. jest ojcem przedsięwzięcia Social Poznan. Podczas jego szkoleń z Facebook Marketingu osoby zostają najdłużej podczas sesji pytań i odpowiedzi.

Osobiście też będę miał skromny udział w konferencji — przedstawię temat zaawansowanych metod kierowania reklamy w systemie Facebook Ads, głównie koncentrując się na zagadnieniach recyklingu baz emailingowych do tworzenia własnych grup kierowania reklam.

Affiliate

Kto lepiej może przedstawić temat „Is Affiliate Marketing an „Alternative?”  niż Geno Prussakov, nasz gość specjalny z USA/Mołdawii/Rosji. Geno w swojej karierze zebrał wiele nagród, jest też autorem bestsellerów na Amazonie z zakresu programów partnerskich. Okazuje się, że dla wielu przedsięwzięć klienci z kanału affiliate liczą aż 40%. W takim razie, programy partnerskie mogą być alternatywą dla zdobywania klientów ale także dla zarabiania…

Geno również będzie prowadził pierwszą cześć szkolenia „Programy Partnerskie – Mówimy jak jest”, przedstawiając temat „Affiliate Traffic Conversion Rate Optimization Opportunities”.

RTB

Zagadnie Real-Time-Bidding będzie pojawiać się kilkukrotnie podczas konferencji. Jest ono o tyle istotne, że umożliwia efektywne kupowanie reklamy w modelu CPM, nawet mniejszym reklamodawcom. Staje się kierunkiem w jakim podąża cały display marketing. W RTB wprowadzi nas Mateusz Sobieraj z agencji Mediaverse. Przybliży zawiłości zagadnienia oraz pomoże w podjęciu decyzji o tym, że warto zacząć działania RTB, skoro samodzielny start jest dość łatwy. Tematyka pojawi się również w wystąpieniu wspomnianego wcześniej Andersa Hjortha z Francji.

RTB będzie dość mocno reprezentowane w ostatnim panelu prezentacji narzędzi oraz wśród wystawców Search Marketing Day.

Nowość w planie konferencji – 15 minutowe prezentacje narzędzi

W agendzie wprowadziliśmy pewną nowość – na koniec zaplanowaliśmy 8 15-minutowych prezentacji narzędziowych. Mimo, że są one nakierowane na konkretny produkt, mają charakter praktyczno-wiedzowy, pokazują konkretne rozwiązanie, które może stać się alternatywą. Mamy 3 prezentacje narzędzi RTB (w tym naszego sponsora srebrnego iBillboard oraz go.pl i sociomantic), 2 alternatywne do AdWords systemy reklamowe (adkontekst i AdTaily), 1 narzędzie wspomagające inbound marketing (Advertorials) raz dwie platformy wspierające zarządzanie kampaniami AdWords/Facebook (ignition one i saleforce buddy media).

Więcej szczegółów i rejestracja na stronie: http://SearchMarketingDay.com
Nie zapomnijcie też o 2 szkoleniach drugiego dnia: SEO PRO i Programy partnerskie – mówimy jak jest. Pamiętajcie, że część wystawowa to również doskonałe miejsce do zdobycia wiedzy i nawiązania kontaktów.
Do zobaczenia 27 i 28 czerwca w Poznaniu!

sprawnymarketing

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com. Od 2006 roku posiada certyfikat Google Advertising Professional a od 2008 roku prowadzi certyfikowane przez Google szkolenia AdWords (jeden z 3 pierwszych trenerów w Polsce). Współpracuje z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w grupie zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary”. Profil w Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Oprócz dywersyfikacji kanałów ruchu można jeszcze dywersyfikować strony. Wystarczy do każdego produktu lub grupy produktów robić specjalistyczną stronę. Wtedy nie ma ryzyka, że cały ruch padnie jak coś się stanie ze „stroną główną”.

    • Idealnym byłoby zminimalizowanie udziału ruchu z Google w całym pozyskiwanym przez stronę ruchu do poziomu, przy którym żadne zwierzątko nie narobiłoby wyraźnych zwrotów na wykresach w Analytics’ie.

    • Zgadzam się z Danielem, dywersyfikując strony (dla produktów / usług), dodatkowo dywersyfikując dla źródła, możemy być spokojni.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *