Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Eric Schmidt o przyszłości Google. Sztuczna inteligencja, konwersacja, personalizacja

W swojej dzisiejszej prezentacji podczas berlińskich targów elektroniki konsumenckiej IFA, prezez Google’a Eric Schmidt przedstawił swoją wizję przyszłości wyszukiwarek. Jego zdaniem, już niedługo wyszukiwarki będą szybkie, osobiste i wszystkowiedzące – do tego stopnia, że wyniki będą prezentować pomimo niewydania zapytania.

“Google będzie szybkie, pracujemy nad tym”, powiedział Schmidt. “Nie warto nie doceniać wagi szybkości… Szybkość się liczy, bo wasz czas się liczy“.

Schmidt twierdzi, że eksplozja smartfonów, cloud computing i powszechność internetu tworzą nowe możliwości w zakresie budowy nowych platform i produktów oraz wykorzystania w wyszukiwarkach potencjału sztucznej inteligencji.

Wyszukiwanie powinno być czynnością osobistą. Wyszukiwanie powinno wykraczać poza WWW, obejmować wszystkie ważne dla ciebie informacje, np. e-maile. Za twoją zgodą, oczywiście. Taka będzie nasza wyszukiwarka, będzie dostarczać osobistych informacji tobie i tylko tobie. Ostatecznie, w wyszukiwaniu chodzi o dostarczanie ci tego, czego ci akurat potrzeba.

Pewne rzeczy będą dziać się automatycznie. Kiedy będę spacerował ulicami Berlina – a uwielbiam historię – mój komputer, mój smartfon będzie wciąż wysyłał zapytania do wyszukiwarki. “Wiedziałeś że to? Wiedziałeś, że tamto? To stało się tu. Tamto wydarzyło się tam”. Smartfon będzie wiedział kim jestem. Będzie wiedział, co mnie interesuje. Gdzie jestem. Będzie działał autonomicznie, samodzielnie zadawał zapytania. Następnym dużym krokiem w rozwoju wyszukiwarek będzie właśnie, moim zdaniem, dostarczanie informacji, których nie znałem, a którymi jestem zainteresowany.

Schmidt mówił też, że Google koncentruje się teraz na próbach mierzenia intencji na podstawie zapytania. “Sądzę, że wyszukiwarka będzie potrafiła zrozumieć co naprawdę masz na myśli. Jaki problem próbujesz rozwiązać.”

Schmidt podzielił się też danymi liczbowymi dotyczącymi usług i produktów Google. Oto najważniejsze z nich:

  • internet mobilny rośnie 8 razy szybciej niż internet stacjonarny rósł 10 lat temu,
  • co trzecie zapytanie zadawane ze smartfona dotyczy lokalizacji użytkownika, czegoś znajdującego się wokół niego,
  • ruch na mobilnej wyszukiwarce urósł w pierwszej połowie 2010 roku o 50%. “Rośnie dużo szybciej, niż cokolwiek innego”,
  • codziennie aktywowanych jest 200 tys. urządzeń z Androidem,
  • liczba wyszukań wydanych z Androida wzrosła w pierwszej połowie 2010 roku trzykrotnie,
  • Google Chrome ma teraz 70 mln użytkowników. Najnowsza wersja jest 4 razy szybsza niż wersja sprzed 2 lat,
  • platforma reklamowa DoubleCkick dziennie serwuje przeszło 45 mld reklam,
  • 94 z listy 100 największych reklamodawców AdAge używa Sieci reklamowej Google,

Podczas prezentacji Schmidta pracownicy Google’a demonstrowali nowe usługi, m.in. interfejs Street View przeznaczony dla Androida i mobilny “tryb konwersacyjny” do Google Translate. Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że 25% wszystkich mobilnych zapytań w USA to zapytania głosowe, dokonywane za pośrednictwem Google Voice Search. Długo wyczekiwana premiera Google TV nastąpić ma jeszcze przed tegorocznym sezonem świątecznym (początkowo produkt dostępny będzie wyłącznie w USA), a Android Market dla Google TV uruchomiony zostanie na początku 2011 roku.

Tutaj możesz obejrzeć całą prezentację Schmidta.

[źródło: Google’s Schmidt: ‘Next Great Stage’ Of Search Is Autonomous, Personal]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *