Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

0-naglowek

Sztuczka: „rich snippet”, w którym masz zawsze 5 gwiazdek na 5 możliwych

Kilka dni temu SearchEngineLand (a za nim m.in. Shpyo) napisał o sztuczce, dzięki której można „wymusić” na Google’u pokazanie nas w SERP-ach z rich snippetem „gwiazdkowym”. I zawsze mieć 5 gwiazdek na 5 możliwych :-). Jak to możliwe?


Rich snippety (wyniki rozszerzone) to doskonale przyciągają uwagę do naszego wyniku w SERP-ach, wyróżniają wynik kolorem i rozbudowaną, przydatną treścią. Nic dziwnego, że webmasterom zależy na rich snippetach. A tymczasem Google można przechytrzyć stosując sztuczkę polegającą na zasymulowaniu niby-rich snippetów za pomocą encji HTML wyświetlanych w bread crumbsach. Bread crumbsy – „okruszki chleba” – to widoczne w SERP-ach na zielono miejsce danej podstrony w strukturze witryny; bread crumbsy są niejako przedłużeniem URL-a:

1 breadcrumbsy

Wynik naprawdę „rozszerzony” (prawdziwy rich snippet) wygląda tak:

2 rich snippet prawdziwy

Tymczasem dzięki sztuczce z użyciem encji HTML można stworzyć takie oto „udawane” rich snippety:

3 udawane rich snippety

Niedoświaczony użytkownik Google może pomyśleć, że owe zielone gwiazdki zostały nadane przez jakiś niezależny podmiot, gdy tymczasem przyznał je sobie osobiście właściciel witryny. Nawet jeśli użytkownik tak nie pomyśli, to gwiazdki niewątpliwie przyciągają uwagę. Z metodą wiąże się oczywiście pewne ryzyko, bo Google już kilka miesięcy temu uruchomił narzędzie do zgłaszania spamu w wynikach rozszerzonych (Rich Snippet Spam Reporting Tool) – ciekawe, czy będzie można zgłaszać przy jego pomocy tego rodzaju sztuczki, które w sensie technicznym nie dotyczą przecież wyników rozszerzonych.

Jakiej encji należy użyć do „zasymulowania” gwiazdek? Takiej:

★

Warto jednak pamiętać, że interpretacja encji może się różnić w zależności od przeglądarki i algorytmu Google’a, warto więc uważnie testować wszystkie pomysły na ich użycie (np. encje z symbolem telefonu, zarejestrowanego znaku towarowego TM, kropek itd., które na razie działają nieźle).

***

Więcej sztuczek z dziedziny SEO, PPC i affiliate poznasz podczas majowej konferencji SearchMarketingDay.com. Niższa cena uczestnictwa tylko do końca kwietnia! Zarejestruj się teraz! Jeśli chcesz poczuć klimat SearchMarketingDay, zobacz pełne nagranie z zeszłorocznej edycji Konferencji – dostępne na płatnym Forum.MaxROY.com.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *