Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

SMD-search-marketing-day-conference-2014-warsaw-multikino-smdwarsaw

Video + Relacja z Search Marketing Day 2014



Już po raz czwarty mogliśmy wziąć udział w wydarzeniu na miarę polskiego święta branży e-marketingu – Search Marketing Day. W tym roku doświadczyliśmy 7 godzin prezentacji, posłuchaliśmy 13 prelegentów, spotkaliśmy ponad 200 uczestników. Read english version of Search Marketing Day 2014 recap here…

Video 4 Lata SMD - Search Marketing Day W tym roku przegapiłeś konferencję? Chcesz zobaczyć, jak było w poprzednich latach? Oprócz mojej relacji, polecam także zapoznanie się z nagraniami video z wszystkimi wystąpieniami Search Marketing Day od roku 2011. Więcej informacji na temat tej nowości na stronie wydarzenia Search Marketing Day Tak, chcę uzyskać dostęp do 62 filmów z SMD

Po raz pierwszy w Warszawie – Search Marketing Day czyli najważniejsze wydarzenie roku z udziałem zagranicznych ekspertów marketingu internetowego w Polsce – miało miejsce miesiąc temu. W ramach czwartej edycji Search Marketing Day organizatorzy przygotowali pewne zmiany. Konferencja „uciekła” z Poznania, ale za to powróciła do Multikina. SMD search marketing day conference 2014 warsaw multikino smdwarsaw Wszyscy uczestnicy chwalili znakomitą lokalizację konferencji w Złotych Tarasach. Obecnie trudno znaleźć łatwiej dostępne miejsce w Warszawie. Kolejna różnica w stosunku do poprzedniej edycji to powrót do jednej ścieżki, w ramach której zaprezentowano aż 7 aktualnych tematów: Content Marketing, SEO, Native Advertising, Conversion Rate Optimization, Video Marketing, Technologia Marketingu i oczywiście Infografiki. Podobnie jak w zeszłym roku, konferencja stanowiła także znakomite pole do networkingu. Multikino Złote Tarasy dysponuje wielkim hallem, w którym rozłożyło się 8 wystawców targów SEM. Miejsc wystarczyło dla wszystkich, a wygodne kanapy gwarantowały komfort rozmowy.

7 tematów + 7 krajów = 13 ekspertów

Aby zilustrować zagadnienia poruszane podczas tegorocznej konferencji Search Marketing Day, zaprezentujemy tematykę poszczególnych wystąpień.

Content Marketing

Russell Smith gościł na Search Marketing Day już po raz drugi. Dzięki temu mogliśmy dostrzec, jak wiele zmieniło się w Content Marketingu serwowanym przez światowego lidera broadcastingu, BBC. Russell Smith zaprezentował sposób na personalizację treści w serwisie internetowym BBC News. Dzięki tagom udało się zatrzymać użytkownika na dłużej w serwsie BBC serwując mu odpowiednio dopasowane „connected stories”. Tradycyjne tagowanie – ograniczało nas do tematów: nazwisk , popularnych wydarzeń. BBC połączyło dane z ogólnymi informacjami na temat danego tagu. Tagi nie powinny być odrębnymi bytami, powinny łączyć się wokół kontekstu.  Np. BMW – jest „niemiecką firmą”, „spółką giełdową”, itp.. Dzięki temu tagi działają lepiej – przypisując użytkownikowi treści powiązane za pomocą szerszego kontekstu. BBC jako medium globalne jest w stanie dostarczyć dopasowanych informacji użytkownikom z całego świata. To wyzwanie zostało podjęte dzięki personalizacji treści. Kolejne wystąpienie na temat Content Marketingu należało do Matthew Capala, czyli Maćka Capały. Łodzianin z Nowego Jorku okazał się content marketingowym self-made manem. Historia jego życia przedstawia osobę z łódzkiego blokowiska, która poprzez różne zawody – pracę fizyczną, pracę kelnera, działania w internecie, prelekcje, dotarła do godności profesora amerykańskiej uczelni oraz samodzielnego przedsiębiorcy. Była to SEM-owa wersja polskiego American Dream. Matthew mówił na temat działań bootstrap. Technika ta polega na wykorzystaniu optymalnego momentu do zaprezentowania interesującej treści. Matthew pokazał konkretne sposoby na zaistnienie w sieci poprzez wykorzystanie swojego talentu i znalezienie odpowiedniego czasu. Także wtedy, gdy nie dysponujesz środkami finansowymi. Znamienne jest porównanie działań w ramach strategii bootstraping z wykresem EKG. Choć codziennie należy dbać o kontakt ze swoimi „followersami” za pośrednictwem social media, nie możemy przestawać wysyłać treści skierowanej do naszego targetu oraz „makro contentu”, który jest skierowany do szerszego grona użytkowników. Zasięg poszczególnych postów ilustrowany był przez rytm uderzeń serca na ekranie EKG. Inspirujące było także porównanie „karmienia” użytkowników treścią do walki bokserskiej. Dajemy wiele „lekkich ciosów w korpus”, po czym „trafiamy ostatecznym uderzeniem”. Bo do ostatecznego celu prowadzi wiele pośrednich kontaktów. Matthew zaprezentował także 5 serwisów/strategii, które pomagają w realizacji content marketingu. Prezentacja Maćka dostępna jest na jego blogu. Kolejną postacią na scenie był Moz Associate, Włoch mieszkający na co dzień w Barcelonie, Gianluca Fiorelli. Gianluca chciał swoje wystąpienie zakończyć po trzecim slajdzie, w którym odpowiadał na pytanie, czy Inbound Marketing jest nowym SEO? Nieporozumienia dotyczące rozumienia Inbound Marketingu wynikają właśnie z tego uproszczenia. Tymczasem, marketing internetowy nie jest SEO-centryczny. SEO jest zaledwie jedną z części Inbound Marketingu. Czym zatem wg Gianluki jest Inbound Marketing? To konwersacja między marką a jej użytkownikami, która skutkuje proponowaniem odbiorcom treści/produktu/usług, których ci – stosownie do swojego doświadczenia w internecie – życzą sobie oglądać. Na Inbound Marketing składa się wykorzystanie następujących elementów:

  • SEO
  • Analityki
  • Społeczności
  • Contentu

              Wszystkie elementy układanki należy uznać jako część strategii bitewnej, która prowadzi do zwycięstwa.

Infografiki

Skoro była mowa o Content Marketingu, nie mogło zabraknąć wystąpień na temat tworzenia contentu. Część na temat infografik otworzył jeden z najbardziej cenionych twórców tego rodzaju treści, Danny Ashton. Zamiast pokazywać przykłady doskonale przygotowanych infografik, czym już zyskałby sobie przychylność publiczności, Danny Ashton zaprezentował, w jaki sposób przygotować content odpowiedni dla ludzi. Na początek – pytanie, dlaczego infografiki działają tak dobrze? Gdy pojmiemy, że cały szczegół tkwi w budowie ludzkiego postrzegania, stanie się oczywiste, że w internecie łatwiej uwagę przyciągnie obrazek niż wielostronicowy tekst. Twórcy infografik powinni pamiętać o trzech głównych zasadach: Infografika ma przyciągnąć uwagę w 3 sekundy, jednym z najistotniejszych elementów są nagłówki, a  na początku należy rozważyć, jaka treść może być interesująca dla naszej grupy docelowej – aby wzbudzić emocje, które zachęcą do zapoznania się z treścią. Choć temat poruszony w prezentacji  był znany wielu osobom, jednocześnie forma prezentacji oddziaływała na odbiorców udowadniając, w jaki sposób w „infograficznym” skrócie można przekazać z pozoru oczywiste idee. Prace swojego zespołu pokazał Michał Woźniak z Whites. Były to infografiki znane nam już z sieci: Warto wspomnieć choćby infografikę poświęcona Doktorowi Google. Przykłady Michała Woźniaka stanowiły dobre uzupełnienie do prezentacji Ashtona. Gdy zaczynamy proces twórczy, czyli burzę mózgów dotyczącą treści odpowiedniej do naszej grupy docelowej, najważniejszy jest pomysł.   Prezentacja Macieja Woźniaka.

Video Marketing

Kolejne wystąpienie na temat tworzenia treści dotyczyło VideoMarketingu. Prelegentem był rozchwytywany ekspert z agencji Distilled, Phil Nottingam. Wiele mówi się o nieskuteczności YouTube jako kanału sprzedażowego. Często jednak okazuje się, że umieszczanie filmu na YouTube zmniejsza kontakt użytkownika z naszą stroną, przez co skutkuje mniejszym prawdopodobieństwem konwersji. Z drugiej strony, częstym błędem popełnianym w ramach YouTube Marketingu jest zaniedbywanie strony kanału. Phil pokazał, w jaki sposób należy zmodyfikować stronę kanału, aby użytkownik kojarzył nasze materiały video z marką, a nie z serwisem video. Kolejna uwaga: tworząc video, zadbaj o atmosferę autentyczności. Aktorzy nigdy nie zapewnią efektu, który możesz uzyskać nagrywając video ze swoimi pracownikami. Jaki serwis hostingu video jest najlepszy pod kątem SEO? Wistia umożliwia tworzenie video snippets, które mają wpływ na klikalność w wynikach wyszukiwania.

SEO

Po przerwie obiadowej konferencja SMD wróciła niejako do korzeni.  Tą część konferencji poświęcono zagadnieniom SEO. Na scenie pojawił się Łukasz Żelezny, który tym sposobem powrócił z Wielkiej Brytanii do Ojczyzny ;) . Łukasza widziałem na scenie po raz drugi i za każdym razem zwraca moją uwagę jego analityczne podejście do SEO. Walka o pozycje i kreowanie ruchu z Google to jedno, jednak dopiero zachowanie użytkowników na stronie informuje nas o wartości tego ruchu. Tym samym Łukasz zaprezentował raportowanie ruchu z wykorzystaniem modelu ABC. W tym układzie ogólny spadek ilości sesji na stronie nie jest problemem, jeśli ilość efektywnych wizyt na stronie wzrośnie. Pozyskanie użytkowników, które było często głównym zmartwieniem pozycjonerów odchodzi na drugi plan, jeśli analizujemy skuteczność ruchu, który ma możliwie gładko przejść przez naszą stronę i dokonać konwersji. Spotkałem się z opinią, że na konferencji Search Marketing Day po raz pierwszy pojawił się sam Matt Cutts – w osobie Sama Jonesa. Brytyjczyk przedstawił sposoby na pozyskiwanie naturalnych linków poprzez content marketing. W skrócie można określić, że receptą na dobre pozycje w Google są treści, które promujemy w ramach Content Marketingu. Google chce, byśmy otrzymywali linki, jednak wyszukiwarka nie ma służyć robotom, tylko ludziom. Dlatego też najważniejszy wysiłek należy skupić na naturalnych linkach od zainteresowanych użytkowników. Sam stosuje się zatem do zasad white hat promowanego przez „żandarma SEO”.

Conversion Rate Optimization

Dzięki wystąpieniu Łukasza Żeleznego mogliśmy skupić się nieco na zachowaniu użytkowników, co stanowiło dobre wsprowadzenie do części na temat optymalizacji konwersji – CRO, w ramach której każdy z punktów układanki ABC musi ze sobą współgrać. Jako pierwszy w tym bloku wystąpił Viljo Vabrit z Conversion XL. Gdy przeprowadzamy testy, musimy koniecznie zwrócić uwagę na ilość danych. Nie traćmy czasu na testy nieistotnych czynników. Kolory przycisków nie są np. tak istotne jak treść nagłówka. Pamiętaj, ze problem na twojej stronie jest problemem twojego użytkownika, z którym musi się uporać, albo… ucieknie. Pomocnym narzędziem przy badaniu doświadczenia użytkownika jest Qualaroo. Odpowiednio zadane pytania mogą pomóc w tworzeniu pomysłów dotyczących rozwoju strony. Kolejny na scenie pojawił się Oli Gardner. Ekspert z Unbounce oczarował publiczność swoją prezentacją na temat tworzenia skutecznych landing page’ów. Z pewnością istotnym czynnikiem zmniejszającym skuteczność LP jest rozpraszanie użytkowników za pomocą wielu linków. Jeśli nasz landing ma doprowadzić do celu, nie powinien rozpraszać użytkowników w kierunku setek niepotrzebnych linków. Na tym polega Conversion Centered Design. Strona powinna być podporządkowana celowi, w związku z czym konieczna jest redukcja zbędnych treści. Coś za coś. Użytkownik na pewno nie wykona 50 akcji, które mógłby wykonać na stronie niedostosowanej do CCD. Trzeba powiedzieć, że prezentacja Oliego była idealną prezentacją wykonaną z uwzględnieniem celu przekazania wiedzy na temat CCD. Tak jak narzędzie Unbounce pomaga utworzyć landingi podporządkowane celowi sprzedażowemu, tak Oli potrafił stworzyć prezentację podporządkowaną celowi – przekazania idei optymalizacji konwersji.

Native Advertising

Ideę reklamy natywnej oraz możliwości pozyskania linków z jej wykorzystaniem przedstawił Pete Campbell. Reklama natywna umożliwia promocję marki odpowiednio targetowanym użytkownikom. Pete przypomniał zalety reklamy natywnej, która nie przypomina wydzielonych w serwisie miejsc poświęconych reklamie, tylko wtapia się w design strony. Użytkownicy chętnie klikną i podzielą się stroną, która zawiera jakąś wartość dodaną: licznik, listę video. Co więcej, reklama natywna jako novum, jest wciąż jeszcze niedroga. Na końcu Pete podzielił się 7 wskazówkami, które można znaleźć w jego prezentacji. Kolejnym prelegentem w tej części był Włas Chorowiec z LeadBullet. Włas zaprezentował narzędzie NextClick, które do każdego artykułu czytanego przez użytkownika dobiera indywidualnie kolejne artykuły, dopasowane do jego zainteresowań. Dzięki sieci Facebook Exchange, narzędzie wykorzystuje możliwości Facebook Ads – poprzez posty sponsorowane. Według prelegenta, nadprodukcja reklam sprawiła ignorowanie przekazu reklamowego przez internautów. Jeszcze na początku XXI wieku klikalność reklam w sieci wynosiła 9%. Obecnie CTR wynosi ok. 0,1%. Odpowiedzią reklamodawców jest wtapianie się reklamy w otoczenie z wykorzystaniem narzędzi native advertising. Istotne jest także dopasowanie reklamy do zainteresowań konkretnego użytkownika.

Technologia – Big Data

Jako ostatni wystąpił Łukasz Kapuśniak z prezentacją na temat Big Data. Łukasz przedstawił zalety wykorzystania technologii w targetowaniu reklamy i określaniu profili użytkowników. Prosta segmentacja nie wystarczy. Mając niewystarczającą ilość danych i analizując nieodpowiednie wnioski możemy znaleźć korelację między ilością rozwodów w stanie Maine i spożyciem margaryny na świecie. Dopiero wykorzystanie zaawansowanych narzędzi umożliwi wyciągnięcie odpowiednich wniosków i prowadzenie skutecznej kampanii.

Podsumowanie konferencji

Tradycyjnie konferencja SMD zakończyła się sesją pytań i odpowiedzi. Do moderowania pytań organizatorzy wykorzystali serwis sli.do. Uczestnicy w trakcie konferencji mogli zadawać pytania za pośrednictwem serwisu i głosować na najciekawsze z nich. Dużo działo się także na twitterze. Widać, że serwis przeżywa w Polsce okres ciągłego rozwoju. W zeszłym roku w kanale SMD nie było tak dużego odzewu w postaci Tweetów. Wiele osób chwaliło dostępną bez przerwy sieć WiFi. Wielka pochwała należy się także zespołowi tłumaczy, którzy ponownie dali radę z trudnym, branżowym słownictwem.

Search Marketing Day 2014 na video

Czy można przedstawić ideę wystąpienia w relacji? Można. W relacji pokazuję jednak tylko to, co mnie udało się spamiętać, zanotować, tylko to, co mnie zainteresowało. Jeśli nie było cię na konferencji – możesz obejrzeć wszystkie wystąpienia na video. W ostatnich dniach przygotowaliśmy wszystkie nagrania z konferencji od roku 2011 do ostatniej edycji. To prawdziwy rarytas. Oczywiście, nic nie zastąpi atmosfery konferencji, jednak dostęp do video SMD to obecnie najlepszy sposób na zapoznanie się z treścią wystąpień. Dodam, że materiał nagrywała i montowała ekipa Filmpointu – są to zatem nagrania najwyższej jakości. Zobacz wystąpienia Ralpha Tegtmeiera, Martina MacDonalda, Razvana Gavrilasa, Mikkela Svendsena, Markusa Tandlera, Dixona Jonesa, Dana Petrovicia, Dominika Wójcika. Zobacz także video z Search Marketing Day 2014.

After Party

W tym roku podczas after party wznieśliśmy się na 22 piętro wieżowca Skylight, do klubu Pure Sky Club. After Party było znakomitą okazją do spotkania z prelegentami, do wymiany doświadczeń oraz spotkania innych uczestników konferencji w sytuacji nieco mniej „poważnej” niż kilka godzin wcześniej. Nie było tańców, za to warunki do networkingu były znakomite.  

Warsztaty Search Marketing Day

Drugiego dnia w ramach warsztatów rozszerzono tematy poruszane podczas konferencji. Oddajmy głos uczestnikom, którzy podzielili się swoimi opiniami.

Anita: Całe szkolenie było świetnie zorganizowane. Najbardziej udana rzecz na szkoleniu to krótkie zadania do wykonania. Kreatywne i angażujące – szybkie zastosowanie w praktyce części teoretycznych szkolenia.Szkolenie świetnie zorganizowane – prowadzący mieli dobry kontakt z uczestnikami, przekazywali ciekawe treści. Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia – które było przeprowadzone w bardzo sympatycznej atmosferze, pełne ciekawych treści z pomysłem. Najbardziej podobało mi się angażowanie uczestników – krótkie, kreatywne zadania umożliwiały zastosowanie wiedzy teoretycznej przekazywanej na szkoleniu w praktyce. Prowadzący z praktyczną wiedzą. Polecam! ~(szkolenie z tworzenia Infografik, Danny Ashton)

 

Urszula: Najbardziej udana była częśc praktyczna, tworzenie mini projektów w grupach. Ogólnie szkolenie było bardzo inspirujące, zachęcające do spojrzenia z szerszej perspektywy na niektóre komunikaty i treści z jakimi pracuje na co dzień. ~(szkolenie z tworzenia Infografik, Danny Ashton)

 

Justyna: udana rzecz na szkoleniu to przykłady i odwoływanie się do przypadków uczestników szkolenia ~(szkolenie Videomarketing, Phil Nottingham)

 

Paweł: najbardziej udana rzecz na szkoleniu to praktyka i case’y. ~(szkolenie Videomarketing, Phil Nottingham)

 

Search Marketing Day 2014 w sieci

 

 

 

 

 

 

 

Relacja by SuperTreść.pl: http://blog.supertresc.pl/supertresc-pl-konferencji-search-marketing-day-2014#.U8O6Ffl_sso Opinia na temat konferencji: http://www.multikinomedia.pl/newsy/konferencja-search-marketing-day-2014-w-multikinie-zlote-tarasy/

UWAGA! Sprzedaż dostępu do video z konferencji TYLKO do 18 września!

Czasy telewizji analogowej bezpowrotnie minęły. To, czego nie zobaczyłeś wczoraj, możesz zobaczyć dziś w internecie. To samo dotyczy konferencji Search Marketing Day..

  • Interesują Cię tegoroczne wystąpienia?
  • Przegapiłeś jedną ze ścieżek konferencji w 2012 i 2013 roku?
  • Nie byłeś na poprzednich edycjach Search Marketing Day?

Zamów dostęp do video i zobacz wszystkie wystąpienia z czterech lat. Otrzymasz:

  • 70 filmów ze wszystkich edycji SMD
  • Więcej niż doba nagrań w sam raz na jesienne wieczory
  • Ponad 40 prelegentów z całego świata
  • Zobacz, za co nasi goście kochają Search Marketing Day.

Tak, chcę uzyskać dostęp do 70 filmów z SMD

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *