Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Pracownik Google: rel=nofollow można użyć do priorytetyzacji crawlingu

Atrybut “rel=nofollow” może być “do pewnego stopnia” używany do wpływania na kolejność crawlowania – napisał John Mueller z Google. To kolejna jego ciekawa wypowiedź w ciągu ostatniego tygodnia. We wtorek Mueller napisał na Google Webmaster Help, że “fantastyczna witryna to trochę za mało dla uzyskania dobrej pozycji”. Również wczorajsza wypowiedź Muellera o rel=nofollow stoi w sprzeczności z dotychczasowym stanowiskiem Matta Cuttsa.

wypowiedz Johna Muellera o nofollow
(kliknij żeby powiększyć)

John powiedział:

Użycie mikroformatu rel=nofollow blokuje przepływ PageRanku. Jest to użyteczne w przypadku niezaufanych linków (np. dodawanych przez użytkowników), reklam, a do pewnego stopnia do priorytetyzacji crawlingu.

Wypowiedź Muellera – podobnie jak poprzednio – wypatrzył na Google Webmaster Help dziennikarz Barry Schwartz, który dodaje od siebie, że nie spodziewa się, żeby Google rekomendowało ten sposób wpływania na Googlebota we wszystkich przypadkach. Efektywniejszą techniką pozostaje odpowiednie projektowanie architektury witryny. Istotna jest jednak informacja, że Google zaleca wykorzystanie rel=nofollow do priorytetyzacji crawlingu.

Priorytetyzacja crawlingu ma na celu takie kierowanie robotami wyszukiwarki, by te trafiały możliwie szybko na nowe lub zaktualizowane podstrony, a także by wpływać na przepływ PageRanku pomiędzy poszczególnymi podstronami. Zagadnienie to jest szczególnie istotne dla witryn składających się z bardzo wielu podstron.

[źródło: Google: Nofollow Can Be Used For Crawl Prioritization]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Szymon Barczak

      To chyba oczywiste? Ja na moim blogu celowo wyłączyłem robotom możliwość podążania za stronami tagów, bo póki co podstrony te spowodowałyby rozmycie się PageRanku po stronie, zamiast pozwolić robotom zindeksować to, co najważniejsze – stronę główną, wpisy i kategorie.

      Dodatek do WordPressa, który pozwala na takie cudowanie w łatwy sposób to “WordPress SEO”.

    • Dla mnie to wszystko jedna wielka ściema. Algorytm google jest bardzo prosty a z tego co czytam próbuje się z niego zrobić sztuczną inteligencję. Wszelkie konkretne zmiany mające wymierny wpływ na pozycję podejmowane są przez ludzi a nie sam algorytm. Przykładem są ostatnie spadki porównywarek itp. Pozostałe to efekt chaosu i czynnika losowości a nie skomplikowanego algorytmu.

    • Szok ! Jestem w głębokim szoku co ten pracownik mówi i chyba nie predko z niego wyjde !

    • Wydaje mi się, że algorytm google jest prosty a reszta to sztab ludzi, który działają wtedy gdy algorytm ich poinformuje.

    • otofotki

      Wiadomo, że o czymś trzeba mówić, żeby inni mogli to interpretować na własny sposób.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *