Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

logo-nk.pl_

Reklamy na NK.pl jak Facebook Ads – szczegóły

Tydzień temu NK.pl wraz z siecią reklamową AdKontekst.pl ogłosili uruchomienie systemu samoobsługowych reklam kontekstowych, które wyświetlane są w serwisie NK.pl (dawna naszaklasa.pl). System nie jest jeszcze całkiem wdrożony, przyjrzyjmy mu się zatem: co już działa, a czego (i kiedy) możemy się spodziewać?


Wraz z ogłoszeniem nowego formatu reklamowego (i idącej za nim filozofii sprzedaży – samoobsługi), z głównej strony NK.pl zniknęły reklamy wyświetlane tam w ramach programu Google AdSense. Teraz na NK.pl zobaczymy reklamy podobne pod wieloma względami do Facebook Ads. Podobieństwo widoczne jest zarówno z punktu widzenia konsumenta (podobna wielkość, format kilkaset znaków tekstu + ilustrujący go obrazek), jak i reklamodawcy (podobne kryteria kierowania). Są jednak różnice.

Najważniejsza różnica dotyczy (tymczasowo) sposobu kupowania reklam i zarządzania kampanią. W tej chwili jest to możliwe wyłącznie za pośrednictwem systemu reklamowego Adkontekst. Należy odblokować w Panelu Klienta Adkontekst kategorię Społeczności Premium oraz ustawić pożądane parametry demograficzne (wiek, płeć) dla swojej grupy docelowej. Następnie należy utworzyć kampanię w formacie Adkontekst Image (tekst + grafika) i skierować ją na NK.pl. Każdy z klientów może wykonać te operacje samodzielnie lub za pośrednictwem dedykowanego konsultanta przydzielonego przez Adkontekst do obsługi jego kampanii reklamowej.

Jednocześnie NK.pl pracuje nad stworzeniem własnego panelu sprzedaży i zarządzania reklamami samoobsługowymi. Kiedy panel będzie gotowy? Biuro prasowe NK.pl poinformowało nas, że pełnej premiery można spodziewać się w listopadzie tego roku. Z zastrzeżeniem, że termin nie jest całkiem pewny, ale najbardziej prawdopodobny.

Kierowanie reklam zdecydowanie bardziej przypomina model fejsbukowy, niż google’owy. Reklamy kierujemy nie na treści, ale na ludzi, widzianych przez wskaźniki demograficzne. Obecnie dostępne kryteria to: wiek, płeć i lokalizacja. Jan Samołyk z NK.pl poinformował nas, że planowane jest rozwijanie kryterium lokalizacyjnego (w kierunku większej precyzji kierowania) i „dodatkowe parametry związane z grafem społecznym” (chodzi pewnie o dostępne w Facebooku kryteria takie jak zainteresowania, wykształcenie czy stan cywilny).

Na razie dostępny jest wyłącznie model CPC (płacimy za kliknięcie). Czy firma rozważa wprowadzenie modelu CPM (za tysiąc wyświetleń)? Na to pytanie Samołyk odpowiada: „nie wykluczamy zmian w przyszłości”. W tej chwili najniższa dopuszczalna stawka za kliknięcie wynosi 10 groszy. Stawkę ustala reklamodawca – im wyższa, tym częściej reklama będzie się wyświetlać.

Warto dodać, że z początkiem września NK.pl rozbudował swoją ofertę reklamową. Nowości to m.in.

  • pogłębione możliwości kierowania przekazów do odbiorców,
  • kolejne przestrzenie do prezentacji kreacji (m.in. na platformie mobilnej),
  • badania efektywności działań reklamowych,
  • Grupy – darmowe strony służące do dialogu marki z konsumentem.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • ciekawe, kiedy nk zacznie patenty z g+ „przenosić” do siebie…? ;)

    • Tomasz Frontczak

      Jak ktoś bardzo dobrze poszuka, to znajdzie pozostałości AdSense… ale musi baaaardz poszukać :-)

    • Krzysztof Trynkiewicz z SukcesStrony.pl

      Mniej wiecej rok temu liczylem dokladnie, co sie najbardziej oplaca – kampania adwords, AdTaily, Blogvertising, czy reklama na nk lub onecie.
      Wyniki byly takie: blogvertising mial fajna oferte (nietypowa), w zwiazku z czym trudno bylo ocenic jej skutecznosc; adwords by musialo byc optymalizowane, ale by pewnie osiagnelo najlepszy rezultat; adtaily bylo bardzo dobre pod wzgledem ceny (na to sie zdecydowalem); nk i onet mialy po przeliczeniu CPC 10x drozsze niz adtaily. MASAKRA. Ich jedyny plus, to ze mozna dotrzec do mnostwa ludzi w krotkim czasie. Jesli jednak mozemy poczekac na efekty reklamy, to duuuzo oplacalniej jest wydac kase gdzie indziej.

    • Jakoś nie wróżę temu systemowi wielkiego sukcesu. Patrząc na ceny można mieć poważne wątpliwości co do opłacalności tego. Poza tym NK raczej odchodzi do lamusa.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *