Marcin Jodłowski

Reklama na Instagramie krok po kroku

Od 1 października Instagram umożliwia wyświetlanie reklam w swojej aplikacji poprzez konto reklamowe na Facebooku. Na dzień dzisiejszy aplikacja jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce i na świecie. Instagram kupiony w 2012 roku przez Marka Zuckenberga za okrągły miliard dolarów dopiero w tym roku dał możliwość wyświetlania reklam w swoim newsfeedzie. Pierwsze reklamy pojawiały się już pod koniec 2013 roku, jednak były to zamknięte kampanie ustalane indywidualnie, przez co mogły sobie na nie pozwolić tylko duże marki. Obecnie ta funkcja dostępna jest dla wszystkich.

W tym artykule wyjaśnione zostanie jak w kilku krokach stworzyć pierwszą kampanie reklamową na Instagramie.

Niniejszy tekst zdobył Wyróżnienie w III edycji Programu Stypendialnego MaxROY.com dla studentów. Autorowi serdecznie gratulujemy, a wszystkich studentów serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w czwartej edycji programu. Na Wasze teksty czekamy do 6 czerwca 2016 r.!

Krok 1 – Połączenie konta na Instagramie z Facebookiem

Aby tworzyć reklamy na Instagramie, nie jest wymagane posiadanie na nim konta, jednak warto je mieć ze względu na ograniczenia, jakie są narzucone podczas tworzenia reklamy poprzez fanpage na Facebooku.

Przede wszystkim profil w reklamach będzie wyświetlał się na szaro i użytkownik nie będzie miał możliwości przejścia na niego w celu zasubskrybowania go lub  obejrzenia postów organicznych. Dodatkowo nie będzie możliwości odpowiedzi na komentarze pod reklamami, co stanowi bardzo ważną formę komunikacji z użytkownikami.

Połączenie konta na Instagramie z kontem Facebooka możemy wykonać na dwa sposoby.

I sposób: Wykorzystujemy narzędzie Business Manager Facebooka. Wchodzimy na główną stronę Menadżera Firmy, a integrację kont wykonujemy poprzez wybranie w panelu głównym po lewej stronie ‘Ustawienia firmowe’ i następnie z rozwiniętych opcji wchodzimy w zakładkę ‘konta na Instagramie’.

Integracja Instagrama z Facebookiem

Będąc na podstronie, klikamy ‘Zgłoś prawa do nowego konta na Instagramie’, następnie wypełniamy dane dotyczące naszego konta.

II sposób: Łączymy konta z poziomu ustawień fanpage’a. Wchodzimy na fanpage, do którego chcemy podpiąć konto Instagramowe, i wybieramy ‘ustawienia’ w górnej belce nad zdjęciem w tle. Następnie po lewej stronie klikamy w ‘Reklamy na Instagramie’ i wybieramy ‘dodaj konto’. Analogicznie wpisujemy dane profilu tak, jak w przypadku pierwszego sposobu.

Integracja Facebooka z Instagramem

W ten sposób podłączyliśmy do konta reklamowego profil na Instagramie. Teraz możemy przejść do narzędzia Power Editor (dostępne bezpłatnie w Business Manager Facebook), aby stworzyć pierwszą kampanię.

Krok 2 – Wybór celu kampanii

Reklamy zaczynamy tworzyć w ten sam sposób, jak na Facebooku. Klikamy ‘utwórz kampanie’, a następnie wybieramy cel.

Na dzień dzisiejszy reklamy na Instagramie możemy wyświetlać, wybierając jeden z 3 celów kampanii:

  • Kliknięcia przekierowujące do witryny
  • Instalacje aplikacji na urządzenia przenośne
  • Wyświetlenia filmu

Reklama Instagram

Pomimo że nie możemy ustawić kampanii, której celem będzie konkretne działanie (konwersja w witrynie), to jednak możemy śledzić konwersje tak samo, jak w przypadku standardowych kampanii na Facebooku – poprzez wybranie śledzenia interesującej nas konwersji na poziomie ustawień reklamy.

Krok 3 – Wybór grupy docelowej

Aby nasze kreacje były wyświetlane na Instagramie, po stworzeniu grupy reklam wybieramy w ustawieniach umiejscowienia reklam ‘Instagram’ – tak, jak na screenie poniżej.

Ustawianie reklamy na Instagramie z Facebooka

 

Dalej możemy określić użytkownikom, na jakich systemach operacyjnych chcemy wyświetlać reklamy:

 

Umiejscowienie reklam Instagram

Sposób, w jaki możemy targetować kampanie, jest taki sam, jak w przypadku reklam na Facebooku. Konta na obu serwisach społecznościowych są połączone. Dzięki temu jesteśmy w stanie korzystać z tych samych danych o użytkownikach, więc wszystkie możliwości targetowania reklam w kampaniach na Facebooku są także dostępne przy wyborze grup docelowych dla reklam na Instagramie.

To, co warto przetestować, tworząc reklamy na Facebooku, opisałem w artykule 5 rzeczy, które warto testować, przeprowadzając kampanie na Facebooku. Wskazówki zawarte w tym tekście możemy bez problemu przenieść także na tworzenie reklam na Instagramie, co przełoży się na lepszą optymalizacje kampanii i mniejsze koszty.

Krok 4 – Tworzenie reklam

Reklamy na Instagramie, podobnie jak na Facebooku, nie różnią się znacznie od postów organicznych. Kreacje zawierają grafikę lub film, a pod nimi znajduje się treść posta. Dodatkowo mamy możliwość dodania jednego z 8 call to action w formie przycisku, jeśli wybraliśmy cel ‘kliknięcie przekierowujące do witryny’ i ‘wyświetlenia filmu’. W przypadku celu ‘zainstalowanie aplikacji’ Power Editor umożliwia nam wybranie 11 różnych przycisków.

[Tweet „Reklamy na Instagramie nie różnią się znacznie od postów organicznych”]

Reklama jest wyraźnie zaznaczona jako post sponsorowany w prawym górnym rogu. Tak samo, jak w przypadku postów organicznych, użytkownicy mają możliwość polubienia lub skomentowania naszej kreacji. Przykładowa reklama na Instagramie wygląda następująco:

Reklama Instagram

Dobierając grafikę i treść reklamy, należy pamiętać o specyfice Instagrama jako serwisu społecznościowego. Prawdopodobnie tradycyjne banery reklamowe nie będą działać tak dobrze, jak ciekawe grafiki przykuwające wzrok użytkownika.

Grafika powinna zachować proporcje 1:1, jednak możliwe jest stworzenie grafik poziomych o proporcjach maksymalnie 1,9:1. Rozdzielczość maksymalna grafiki wynosi 1080px na 1080px. Tak jak w przypadku Facebooka, należy pamiętać, że Instagram nie dopuści kreacji zawierającej więcej niż 20% tekstu.

Jeżeli chcemy umieścić film, nie może on trwać dłużej niż 30 sekund oraz musi być w formacie .mp4 lub .mov. Proporcje obrazu mogą wynosić od 1,9:1 do 1:1.

W przeciwieństwie do reklam na Facebooku, przy tworzeniu reklam na Instagramie tylko w jednym miejscu możemy umieścić przekaz reklamowy, który posiada maksymalnie 300 znaków. W swoim przekazie reklamowym warto użyć hashtagów po to, żeby post bardziej wpisywał się w styl Instagrama oraz był też widoczny w wynikach wyszukiwania popularnych hashtagów. O tym, jak ich używać, możesz przeczytać w artykule Na “Ty” z #hashtagiem na Instagramie.

Dobrze przemyślana kampania na Instagramie może być kolejnym kanałem przynoszącym korzyści biznesowi. Pamiętając o specyfice tego serwisu, możemy wykorzystać go do efektywnych działań marketingowych naszej firmy. Warto skorzystać z możliwości przetestowania tej formy reklamy szczególnie, że można to zrobić małym nakładem finansowym.

[Tweet „Na Instagramie najlepiej działają reklamy zawierające ciekawe, przykuwające wzrok grafiki”]

czytaj także

5 rzeczy, które warto testować, przeprowadzając kampanie na Facebooku

Marcin Jodłowski

O autorze

Marcin Jodłowski

Student ekonomii na Uczelni Łazarskiego. Na co dzień jako Junior Performance Marketing Specialist w GoldenLine zajmuje się tworzeniem i optymalizac...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Da się puścić taką reklamę na „prywatnego” instagrama?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz