Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Raporty niestandardowe Analytics w służbie optymalizacji Kampanii Rozszerzonych AdWords

22 lipca. Dawniej data kojarzyła się nam z rocznicą Manifestu Lipcowego PKWN podpisanego w Chełmie, czyli dyktatu Stalina, który w rzeczywistości ogłoszono w Moskwie. Data może się kojarzyć także na słodko, ponieważ znanej warszawskiej fabryce czekolady w dawnych czasach nadano imię 22 lipca… W 2013 roku chodzi jednak o zupełnie innego „Wielkiego Brata”. Tego dnia Google „rozszerza” wszystkie kampanie AdWords na Świecie. Czy czeka nas masowa migracja reklamodawców na tablety i komórki, nadmuchany CPC i ogólny chaos? Raczej skończy się na strachu, jak w przypadku problemu roku 2000 czy przejścia z IPv4 na IPv6. Warto pamiętać, że uzbrojeni w raporty niestandardowe Analytics jesteśmy w pełni przygotowani do nadchodzących zmian.

Choć nie wiadomo do końca, co może się zdarzyć w najbliższy poniedziałek, gdy Google zakończy migrację całego systemu do rozszerzonych kampanii, korzystając z Google Analytics możemy obserwować zmiany i dostosować się do zmiennych warunków.

Z Google Analytics jesteśmy w stanie uważnie śledzić wszystkie obszary w których, w których mamy możliwość umieszczenia dostosowania stawki. Możemy łatwo śledzić dane w oparciu o urządzenia, lokalizację, dni tygodnia i godziny w ciągu dnia. Dzięki zastosowaniu raportu niestandardowego, możemy łatwo prześledzić nowe tendencje na poziomie szczegółowym i szybko zastosować zmiany optymalizacyjne dotyczące dostosowania stawek reagując szybko na potencjalne zagrożenia.

Warto obserwować wartość odwiedzin i trendy przychodu dotyczące danych z e-commerce. Dzięki obserwacji z podziałem na urządzenia, można zastosować poprawki na poziomie kampanii mobilnych, desktopowych, na tablety etc.

Możemy również zacząć obserwować wpływ lokalizacjii, zarówno w kontekście eCommerce, jak i z uwagi na wykorzystane konwersje. W rozszerzonych kampaniach zastosujemy modyfikacje stawki z uwagi na lokalizacje reagując na dane potwierdzające, że w wybranych obszarach geograficznych użytkownicy spędzają więcej czasu na stronie.

Nie możemy przewidzieć przyszłości, ale możemy przygotować się do wykorzystywania nowych narzędzi optymalizacyjnych. Zanim w Google Analytics pojawią się ulepszone raporty kampanii, wykorzystaj możliwości niestandardowych raportów i dostosuj je do swoich kampanii jeszcze przed poniedziałkową migracją całego systemu.

Źródło: SEJ, Niepoprawni.pl, Google Analytics

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Maciej Lewiński

      Rafal warto wspomniec, ze w Google Analytics w raportach dotyczacych AdWords pojawil sie nowy raport pokazujacy zachowania userow z desktop, mobile, tablets.

    • Bartosz

      Już od dłuższego czasu pokazuje się informacja w panelu adwords, że 22 lipca będą zmiany i trzeba dostosować swój profil kampanii do tychże zmian, no ok, a co jeśli nic nie zmienię? Mam ustawione wszystkie kampanie na lokalizację lokalną i wszystkie urządzenia i nie mam zamiaru nic zmieniać, czy jeśli nic nie zmienię to może być jakiś problem z wyświetlaniem reklam?

    • lukasss

      Bartoszu również się nad tym zastanawiałem co wtedy się stanie, czy będą jakieś problemy.

    • radaro

      Bartosz jak masz ustawione tak jak piszesz to nic się w Twoim przypadku nie zmieni. Gorzej jakbyś miał wybrane tylko pewne urządzenia np. desktop to wtedy musiałbyś zaingerować

    • Niestety trzeba wszystkie strona przerabiać na responsywne jeśli chcemy mieć korzyści z reklam mobilnych. Szukanie czegoś na 4′ – 5′ calowym wyświetlaczem to raczej mozolna praca dla wytrwałych.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *