Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Raport Fashion Trends Spring 2015 opracowany przez Google

W ostatnim tygodniu Google przygotowało pierwszy raport dotyczący rezultatów wyszukiwania w kategorii modaRaport Fashion Trends Spring 2015. Pozwala on ocenić nadchodzące trendy, a także przeanalizować i lepiej zrozumieć konsumentów pod wzgledem zachowań zakupowych w Internecie. Dane zostały zebrane na podstawie ponad 6 miliardów wyszukiwanych haseł. Przebadane zostały wyszukiwania z okresu okresu od stycznia 2012 do lutego 2015 roku, pogrupowane ze względu na podobieństwa trendów czy okres trwania ich największej popularności.

Analizując hasła wyszukiwania, dane geograficzne i powiązane zachowania internautów, Google pokazuje dane pomocne w opracowywaniu strategii na najbliższe miesiące.
Autorzy raportu Yarden Horwitz i Olivier Zimmer piszą: „W raporcie Google Fashion Trends udostępniamy bazy danych dla projektantów, planistów, przedsiębiorców, trendsetterów, czy twórców opinii. Celem raportu jest podzielenie się przydatnymi danymi do opracowania strategii marketingowej i wskazania wpływowych trendów”.

Kategoryzując poprzednie zapytania internautów, Google jest w stanie rozróżnić wyszukiwania, które są warte uwagi, a także te, które można pominąć. W ten sposób, wyznaczone zostały 3 najważniejsze trendy wg Google w świecie mody, jakimi internauci interesują się i jakimi będą zainteresowani w najbliższym czasie. Z raportu Raport Fashion Trends najbardziej skorzystają firmy odzieżowe, ale również portale internetowe, serwisy aukcyjne, magazyny modowe, a także zwykli konsumenci. Firmy mają kilka tygodni, aby odpowiednio zareagować na zapowiedziane zmiany trendów.

Co znajdziemy w 3 częściach raportu?

Część 1

W części pierwszej znajdziemy podział na grupy ze względu na poziom popularności produktów.

TRWAŁY WZROST. Stały wzrost w ciągu ostatnich lat, trendy te będa coraz silniejsze. Zapytania, które powtarzały się najczęściej to: tiulowe spódniczki, spódnice midi, spodnie palazzo oraz spodenki do biegania, waist trainer.

WZROST SEZONOWY. Sezonowe trendy, które wrócą jeszcze silniej tej wiosny. Wyszukiwania to: białe koronkowe sukienki, bikini z wysokim stanem, kobinezon, shift dress, biały kombinezon.

WSCHODZĄCE GWIAZDY. Nagły wzrost w ciągu ostatnich miesięcy, tendencje te mogą być jednak ulotne. Neoprenowy strój kąpielowy, koszulki emoji, bluzy kale, topy bikini z wysokim dekoltem.

UTRZYMUJĄCY SIĘ SPADEK. Stały spadek w ciągu ostatnich lat, tendencje te zacierają się. Najczęstsze zapytania: sukienki na jedno ramię, sukienka z baskinką, ubrania vintage, string bikini.

SPADEK SEZONOWY. Sezonowe trendy, które przewidywanie zmniejszą się w następnych latach. Zapytania: skinny jeans, gorsetowe sukienki, personalizowane tshirty.

SPADAJĄCE GWIAZDY. Trendy, które osiągnęły szczyt popularności i zaczęły spadać. Zapytania: Normcore, dżinsy a’la lata 90., scarf vest, zoo jeans.

Część 2

W drugiej części Raport Fashion Trends przedstawione zostały trzy wschodzące trendy wiosny 2015: tiulowe spódnice, jogger pants i spódnice midi.

Część 3

W trzeciej części raportu przedstawiony został procentowy wzrost, bądź spadek zainteresowania internautów danymi artykułami od stycznia 2013 do lutego 2014 roku, które zostały podzielone na 9 kategorii.

Raport Fashion Trends pokazuje nie tylko, jaka odzież jest lub będzie modna w najbliższych miesiącach, ale również to, które wzory i kolory danych produktów będą najczęściej wybierane. Konsumenci zwracają się do wyszukiwarki Google także w poszukiwaniu porad i inspiracji na temat stylizacji.

Z modowego raportu Google wynika, że w dzisiejszych czasach to nie kreatorzy, projektanci, blogerzy czy dziennikarze modowi wiedzą, co będzie trendy w danym sezonie, a właśnie Google. Technika i analiza danych okazuje się niezastąpiona również w tej branży. Google zapowiada publikację tego typu raportu 2 razy do roku.

Fashion_trends Google


 Share
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Milena Toporek

Online Marketing Manager w firmie Panna Cotta PCG GmbH. Z doświadczeniem e-commerce m.in. na rynkach hiszpańskim i niemieckim. Odpowiedzialna za projekty Kupon.pl i Newsweek.pl/kupony-rabatowe. Prywatnie pasjonuje się nowymi brzmieniami, współtwórca portalu o muzyce i trendach Musicake.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Kasia

      Uwielbiam Tiulowe spódnice <3 są po prostu najlepsze!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *