Ranking popularności przycisków typu “like”. Rakietowy wzrost Google +1

Amerykańska platforma SEO BrightEdge opublikowała niedawno raport o popularności rozsianych po witrynach wtyczek pomagających internautom polecać zgromadzone na nich treści w serwisach społecznościowych (np. Facebook-like). Poza wtyczkami badano też popularność zwykłych linków prowadzących do poszczególnych społecznościówek. Wtyczki Facebooka są dopiero na drugim miejscu w rankingu popularności, na trzecie miejsce w błyskawicznym tempie wdrapał się Google+, Twitter – na miejscu czwartym. Jaki serwis zajmuje pierwsze miejsce w rankingu?

No właśnie żaden, to chyba najciekawszy wniosek z raportu BrightEdge. Badając 10 tys. najpopularniejszych witryn (w skali świata) stwierdzono, że zdecydowana większość nich nie zawiera żadnych wtyczek społecznościowych (ściślej: nie mają ani wtyczek Facebooka ani Twittera). Osadzanie wtyczek jest zbyt trudne? Być może, bo zwykłe linki prowadzące do profilu marki (na Facebooku lub Twitterze) ma już znacznie więcej witryn, ale wciąż mniej niż połowa (49%). Wygląda na to, że potencjału społeczności w budowaniu ruchu, linków i zaangażowania użytkowników nie potrafią wykorzystać nawet duże firmy z ich profesjonalnymi marketingowcami.

Wracając do wtyczek: najpopularniejszą na badanych witrynach wtyczką społecznościową okazał się być Facebook-like button z wynikiem 10,8%. Drugie miejsce zajął Facebook-like Box z wynikiem 6,1%, a trzecie – Google Plus One – 4,5%. Popularność tej wtyczki już teraz ponaddwukrotnie przewyższa popularność wtyczki Twittera, chociaż staż obu wtyczek w sieci jest nieporównywalny. Google+ jest oczywiście zdecydowanie najszybciej rosnącą wtyczką (porównywana jest popularność czerwcowa 2011 z lipcową 2011):

popularnosc wtyczek spolecznosciowych

Wykres obrazujący popularność zwykłych linków prowadzących do serwisów społecznościowych nie może oczywiście zawierać jeszcze Google+ (serwis wystartował dopiero 2 tygodnie temu), ale wyniki i tak są ciekawe, choćby spadek (!) popularności linków do YouTube:

popularnosc linkow do sieci spolecznosciowych

Więcej szczegółów na temat badania znajdziesz w tekście raportu BrightEdge.

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • crackcomm

      “Osadzanie wtyczek jest zbyt trudne?”
      A może ktoś nie chce zasyfiać sobie strony przyciskami, każdy o innych rozmiarach i kolorystyce, nie pasujące do designu. Jak ktoś chce to udostępni lub tweetnie bez przycisku.

    • pomyslynabiznes.pro

      Myślę, że coś w tym jest. Nie zawsze pięknie to wygląda gdy powciskane jest wiele różnego rodzaju przycisków, a każdy wygląda zupełnie inaczej ma inne wymiary i nie pasują zupełnie do siebie. Czasem rodzi się pytanie co wybrać ? Wygląd czy popularność ?

    • Rakietowy wręcz start Google. Ciekawe jak to się będzie dalej rozwijać. Mocno zdziwił mnie fakt, że wtyczka Google już wyprzedziła tą Twittera.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *