Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Skuteczny PR 7 kroków

7 kroków – jak prowadzić skuteczne działania Public Relations?

Dobrze określona grupa docelowa i staranny plan działań to dwa najbardziej istotne elementy, które decydują o efektach działań komunikacyjnych. Istotne, ale nie jedyne. Poza precyzyjną analizą i planem działań dla skutecznego PR ważne są również: wyróżniający się komunikat, rzetelna realizacja czy bieżący monitoring postępów. Wszystkie działania muszą być wykonane w odpowiedniej kolejności. Poniżej pełna lista kolejnych kroków, których wykonanie zapewni Ci skuteczne działania PR.

1. Sprawdź, na czym stoisz.

Aby Twoje działania PR były skuteczne, potrzebna jest dokładna analiza sytuacji, w której obecnie się znajdujesz. Co nie działa, a co mogłoby działać lepiej? Co robi Twoja konkurencja i co dzieje się na rynku? Do jakich grup docelowych przede wszystkim powinieneś kierować swój komunikat?

2. Starannie zaplanuj działania.

Stwórz strategię z celami, których realizację możesz łatwo określić za pomocą liczb. Wtedy łatwiej będzie Ci sprawdzić efekty. Dopasuj narzędzia pomiaru do założonych celów, i odwrotnie. Nie planuj „budowania świadomości marki”, jeśli nie zamierzasz prowadzić wśród odbiorców sondażu sprawdzającego tę świadomość. Skup się raczej na miarach z poziomu dotarcia (ile osób potencjalnie widziało Twoją treść) lub zaangażowania (ile osób zareagowało na Twoją treść; możliwe do zmierzenia w mediach społecznościowych).

3. Miej pomysł.

Jeśli komunikujesz się tak samo, jak inne firmy z twojej branży, twój komunikat niczym się nie wyróżni. Poszukaj nowego sposobu dotarcia do swoich odbiorców, różniącego się od tego, co do tej pory wymyślono. Ważne też jest, aby sam temat twojej komunikacji był odbierany przez grupę docelową jako istotny.

4. Dbaj o rzetelną realizację swojego planu.

Zadbaj o terminowość. Troszcz się o najdrobniejsze szczegóły związane z Twoimi przekazami. Zbuduj aktualną i dopasowaną do tematu bazę mediów. Po przeprowadzeniu wysyłki do mediów upewniaj się, że dziennikarze są zainteresowani twoimi materiałami, ale nie nękaj ich zbyt częstymi telefonami i nie wywieraj presji, aby koniecznie opublikowali materiał.

5.W trakcie realizacji działań, reaguj na bieżące wydarzenia.

Zwłaszcza, jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych, szybka reakcja na bieżące wydarzenia i wplecenie ich w twoją komunikację będzie miało znaczenie. Musi to jednak być robione z wyczuciem i ze smakiem.

6. Upewniaj się, że postępujesz zgodnie z założonym planem.

Na bieżąco monitoruj postęp w realizacji celów i podejmuj szybkie działania, jeśli zauważysz, że rzeczywistość zbyt odbiega od założonego planu. Możesz też skorygować cele, jeśli okaże się, że założyłeś je za bardzo na wyrost.

7. Twórz podsumowania.

Analizuj realizację celów, zastanawiając się, co zrobiłeś dobrze, a co mogłeś zrobić lepiej. Zrezygnuj z narzędzi, które nie działają, a w które wkładasz zbyt dużo wysiłku. Wyciągaj wnioski, aby lepiej planować na przyszłość.

 

Największe znaczenie mają z pewnością analiza sytuacji wyjściowej i starannie przygotowany plan działań – od nich zależy to, co wydarzy się później. Jeśli brakuje analizy i planowania – nie bądź zdziwiony, że masz kłopot z oceną skuteczności swoich działań PR.

Chcesz wiedzieć więcej o skutecznych działaniach PR? Zapraszam na moje szkolenie!

Na szkoleniu m.in. poznacie narzędzia pomocne w działaniach PR, dowiecie się, jakie najnowsze technologie wspierają działania PR, nauczycie się mierzyć skuteczność działań, a także poznacie najnowsze trendy!

Cyfrowy-PR (1)


 Share
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Anna Miotk

Anna Miotk jest praktykiem PR z kilkunastoletnim doświadczeniem. Obecnie pracuje jako dyrektor ds. Komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu.  Wcześniej odpowiadała za prace rozwojowo-badawcze dla jednej z marek monitoringu mediów oraz pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR. Równolegle zajmuje się działalnością naukową, specjalizując się w temacie mierzenia efektów komunikacji biznesowej. Jest też wykładowcą akademickim i certyfikowanym trenerem biznesu. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga poświęconego mierzeniu działań komunikacyjnych: http://www.annamiotk.pl.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *