Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
cisza

Przed wyborami w wyszukiwarkach było cicho

Na tydzień przed drugą turą wyborów prezydenckich, nikt, poza Gazetą Wyborczą, nie reklamował się w wynikach płatnych wyszukiwarek (linki sponsorowane) dla słów kluczowych związanych tematycznie z wyborami. To trochę dziwne, gdyż tego typu zapytania nadawały się idealnie do reklamy politycznej czy chociażby serwisów informacyjnych (co skrzętnie wykorzystała Gazeta Wyborcza, reklamując swój serwis wyborczy).

Według rankingu Onet Boksy, frazy związane z wyborami 17 października 2005 były dość popularne:
Fraza – ilość zapytań dziennie w Onet
wybory prezydenckie – 897
donald tusk- 662
tusk – 465
lech kaczyński – 391
wybory prezydenckie 2005 – 351
kaczyński – 251

W Google mogło to być łącznie kilkanaście tysięcy zapytań dziennie, które można było wykorzystać do budowania wizerunku kandydata lub zwiększenie rozpoznawalności własnej marki. Jedynym, dość zaskakującym wyjątkiem była frazy lech kaczyński i kaczyński, dla której można było zobaczyć dwa linki sponsorowane. Obok linku Gazety Wyborczej, widoczny był również link reklamujący książkę opowiadającą historię dziejącą się w czasach późnego PRLu. Ta książka to Pan Zbyszek i początki kapitalizmu Macieja Świrskiego.

Dlaczego autor użył takiego słowa? Zapytaliśmy o to samego autora, który udzielił następującej odpowiedzi:

Jeżeli przemyśli się grupę docelową mojej książki — no to wtedy jasne się staje, ze są to osoby zainteresowane słowami kluczowymi związanymi ze stanem wojennym, szeroko pojętą opozycja i nazwiskami z tego kręgu. Lech Kaczyński podpada pod to, tym bardziej , że jego potencjalni wyborcy — o nastawieniu antykomunistycznym — są także moimi czytelnikami. Słowa kluczowe zostały wygenerowane przez system AdWords i potem przefiltrowane przez kryteria grupy celowej.

————————————

W nagłówku obraz „Cisza” autorstwa Odilona Redona

 

 

sprawnymarketing

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com. Od 2006 roku posiada certyfikat Google Advertising Professional a od 2008 roku prowadzi certyfikowane przez Google szkolenia AdWords (jeden z 3 pierwszych trenerów w Polsce). Współpracuje z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w grupie zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary”. Profil w Google+



    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *