Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Przed Search Marketing Day: wywiad z Kasparem Szymańskim z Google

Cezary Lech: Kaspar, ostatnio coraz częściej można zobaczyć Twoje nazwisko na międzynarodowych konferencjach, czy stajesz się europejskim Mattem Cuttsem :)?

Kaspar Szymanski: Cieszę się, że moje wysiłki w zakresie docierania na konferencje webmasterskie są docenianie. Osobiście uważam też, że Matt robi świetną robotę, będąc tak aktywnym w kontaktach z webmasterami. Chcemy po prostu dotrzeć z dobrymi praktykami do możliwie szerokiego grona osób. To dlatego tyle wysiłku wkładamy w Google w odpowiadanie na pytania pojawiające się na przeróżnych konferencjach, odbywających się w różnych miejscach świata i prowadzonych w różnych językach. Jeśli dzięki temu pomagamy choć części webmasterów w poprawianiu ich witryn, nasza praca ma sens.

CL: Drugiego dnia konferencji odbędą się warsztaty z narzędzi SEO, będą tam omawiane także narzędzia powszechnie kojarzone z Black Hat. Moim zdaniem każde narzędzie może być użyte zarówno w dobrych jak i złych celach. Jakie jest Twoje zdanie w tej kwestii?

KS: Nie znam żadnego z narzędzi, do których się odnosisz, ale sztuczne mnożenie linków w zautomatyzowany sposób raczej nie może być uznane za zgodne ze Wskazówkami dla webmasterów. Kolejne nowe pomysły branży są dla nas zawsze ciekawe, niemniej mocno odradzamy stosowania jakichkolwiek technik black hat. Zdobywane w ten sposób linki mają w google’owym grafie bardzo krótkie życie, w mojej więc opinii ich pozyskiwanie jest stratą czasu, który można by wykorzystać na ulepszenie witryny, z pożytkiem dla internautów.

Jaki jest Twój ulubiony mit SEO? Mnie ostatnio zadziwiła wypowiedz jednego ze “speców SEO” jakoby linkowanie do innych stron miałoby obniżać pozycje strony linkującej. Co myślisz o tego typu mitach? Jak Google z nimi ma zamiar walczyć? I jaki jest Twoim zdaniem najbardziej niebezpieczny mit funkcjonujący w branży SEO?

Dobre pytanie! Najgorszy jest chyba ten o wpływie kampanii AdWords na pozycje organiczne. Zaprzeczam temu praktycznie na każdej konferencji. Cieszymy się z każdego klienta systemu AdWords, ale jeśli taki klient zostanie złapany na spamowaniu indeksu Google, zostanie potraktowany identycznie, jak każdy inny. Nie ma podwójnych standardów.

Jaki jest Twoim zdaniem najgorętszy na ten moment temat w SEO?

Wskazałbym na najlepiej widoczną z tegorocznych aktualizacji algorytmu, znaną pod nazwą Panda. Nie wszędzie na świecie widać już wpływ Pandy, ale i tak warto stosować się do ogólnych zasad opisanych na naszym blogu. Jeśli zatem masz obawy, że jakość treści na twojej witrynie nie trzyma standardów, mocno sugeruję rozwiązanie tego problemu najszybciej, jak to możliwe. Nie tylko z powodu algorytmu, ale także z uwagi na twoich użytkowników.

Na Search Marketing Day będziesz brał udział przede wszystkim w panelu dyskusyjnym, podobno szykujesz jakąś niespodziankę… :)

Moim głównym celem jest pomaganie webmasterom w zrozumieniu Wskazówek, a nie ogłaszanie czegokolwiek. Liczę natomiast, że na panelu padną zaskakujące i ciekawe pytania :).

Search Marketing Day odbędzie się tydzień po SMX Advanced w Seattle, czy możemy się spodziewać równie ciekawych rewelacji w stylu “nofollow nie działa”? :)

Poczekamy, zobaczymy :).

Uzupełnienie Cezarego Lecha:

Niespodzianką, o którą pytałem, a o której Kaspar nie powiedział jest video “Matt Cutts z odezwą do polskiej branży SEO” – premiera 15 czerwca na Search Marketing Day w Poznaniu.

Śledź Kaspara na Twitterze i LinkedIn.

sprawnymarketing

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawny.marketing. Autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania a także innych aspektów marketingu internetowego. Współwłaściciel i dyrektor komórek marketingowych MaxROY.com sp. z o.o. i GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Jeśli pierwszego dnia zapraszacie prelegenta, który uważa, że warsztaty dnia drugiego są – oględnie mówiąc – bezwartościowe, to o co tutaj chodzi? :>

    • Cezary Lech

      Drugiego dnia odbędą się warsztaty z różnych narzędzi SEO. Powiemy o narzędziach White Hat o których zdanie Kaspara może być tylko pozytywne – w końcu sam Google prowadzi narzędzia Google dla Webmasterów, wiele z zaprezntowanych narzędzi rozszerza fukncjonalności lub jest bardziej szczegółowa niż narzędzia Google. Nie będziemy jednak chować głowy w piasek i udawać że narzędzia Black Hat nie istnieją. Ekspert SEO musi znać obie strony medalu, a przynajmniej mieć świadomość z jakimi narzędziami przychdzi nam czasami walczyć w SERPach.

    • W ostatnich tygodniach mocno się zmienia podejście do SEO i podnoszenia pozycji stron w indeksie google. Czy jesteście gotowi omawiać narzędzia które aktualnie działają i dają znaczący wpływ na podnoszenie pozycji w wynikach wyszukiwania, czy będą omawiane narzędzia, które są “ogólnie” dostępne a co do efektów ich działania nie będą omawiane ?

    • Cezary Lech

      Na Warsztatach SEO będą omówione praktycznie wszystkie istotne narzędzia obecne na rynku. Podumowując każdy dział będziemy starali się wskazać najlepsze naszym zdaniem narzędzie przeznaczone do danego celu.
      Powiemy o każdym narzędziu które znajduje się w spisie mówiąc o wadach, zaletach a także kiedy i jak warto dane narzędzie stosować.

    • Krzysiek

      Czy owe narzędzia służą do pozycjonowania swojej strony, do której mamy dostęp czy do pozycjonowania strony klienta (bez dostępu). Pozycjonowanie po zmianach dość łatwo jest wykonać dla siebie

    • Cezary Lech

      Narzędzia omawiane podczas warsztatów słóżą do pozycjonowania każdej witryny. Pierwszym krokiem pozycjonowania jest optymalizacja strony, tytułów, linkowania wewnętrznego – pokażemy narzędzia które w tym pomagają.
      Pokażemy także narzędzia ktore pozyskują linki i pozycjonuja strony w Google.
      P.S. Bardzo trudno się pozycjonuje stronę bez dostępu do FTP, moim zdaniem to konieczność.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *