Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
google-i-o-2011

Przed konferencją Google I/O. Czego można się spodziewać?

Za chwilę (dosłownie) zacznie się kolejna edycja corocznej Google’owskiej konferencji dla deweloperów pod nazwą Google I/O (początek we wtorek 10 maja o 18:00 czasu warszawskiego). Poprzednie edycje tej dwudniowej, organizowanej w San Francisco konferencji poświęcano najnowszym trendom w aplikacjach webowych i mobilnych opartych na technologiach Google, takich jak Android, Chrome, App Engine, Google Web Toolkit, API narzędzi Google i wiele innych. Co będzie działo się w tym roku?

Prawdopodobnie najciekawsze jest to, co nie będzie się działo. Według tzw. „dobrze poinformowanych źródeł” „bliskich Google’owi” nie należy spodziewać się długo wyczekiwanego „przełomu społecznościowego”, który pierwotnie zapowiadany był przez Google jeszcze na końcówkę 2010 roku. Trzeba jednak przyznać, że dotychczasowe google’owskie zapowiedzi w temacie społeczności były tak niedookreślone, że być może zostały już zrealizowane (Google +1), ewentualnie błędem było oczekiwanie, że przybiorą postać zwartego produktu występującego pod jednym szyldem.

Według tych samych źródeł temat społeczności może pojawić się na konferencji raczej pobocznie. Informacja ta, o ile okaże się prawdziwa, biegnie w poprzek oczekiwaniom, że na konferencji ogłoszone zostanie wdrożenie wtyczki „+1” przeznaczonej do osadzania przycisku na witrynach. Wydawałoby się, że to idealny moment i idealne miejsce na pełny start +1, a jednak ma stać się inaczej. (Chociaż agenda mówi, że jedna z prezentacji będzie poświęcona przyciskowi +1.)

Czego zatem można spodziewać się po konferencji?

Przede wszystkim ulepszeń i premier w obszarze technologii mobilnych:

  • premiery nowej wersji Androida, która łączyłaby dwie dotychczasowe linie tego OS-a: 2.x (przeznaczona na telefony komórkowe) i 3.x (tablety). Nowy Android nazywać się będzie prawdopodobnie Ice Cream (lub Ice Cream Sandwich). Tej premierze towarzyszyć będzie prawdopodobnie premiera urządzenia z linii Nexus (producent: Samsung), sterowanego nowym systemem,
  • premiery dostępnego komercyjnie netbooka sterowanego systemem operacyjnym Chrome OS. Dotychczas Chrome OS (którego komercyjne wdrożenie jest opóźnione o minimum pół roku, i to licząc od ostatnich google’owskich deklaracji w tym zakresie) dostępny był tylko na testowym netbooku CR-48, niedostępnym w normalnej sprzedaży, a dostarczanym wyłącznie testerom. Producentami premierowych urządzeń będą prawdopodobnie Samsung i Acer; mówi się także o premierze dostosowanego do Chrome OS-a tabletu (mimo pierwotnych założeń mówiących, że system ten obsługiwać będzie wyłącznie netbooki),
  • ulepszenia Google TV, prawdopodobnie pod nazwą Google TV 2.0. To interesuje nas najmniej, bo ze względu na konieczność podpisywania umów prawnoautorskich w każdym państwie z osobna, Google długo jeszcze nie uruchomi tej usługi w Polsce. Od czasu premiery na zeszłorocznym Google I/O, blask usługi TV nieco przyblakł: słaba użyteczność, kłopoty z nadawcami (blokującymi dostęp do swoich treści z poziomu Google TV), drogi sprzęt – jest co poprawiać.
sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



    • sardonista

      Jak zobaczyłem zdanie „czasu warszawskiego” to aż mnie powykręcało! Bucowata warszawka nawet własną strefę czasową sobie zarezerwowała widzę…

    • Sezuza

      Zapraszam na mojego bloga – zamieściłem tam wyczerpujące streszczenie z site clinic, jakie miało miejsce na tej konferencji.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *