Prezentacja Zaawansowane elementy Quality Score w Google AdWords

O tematykę wyniku jakości (quality score) otarł się każdy, kto zajmuję się kampaniami Google AdWords. W ujęciu podstawowym zasady działania Quality Score wydają się proste, ale „czym dalej w las, tym więcej drzew”. Konstrukcja QS na poziomie zaawansowanym zawsze mnie interesowała. Najważniejszymi przemyśleniami podzieliłem się podczas wystąpienia na konferencji SearchMarketigDay.com.
Poniżej fragmenty prezentacji. Pełna wersja (ponad 50 minut) jest dostępna tutaj forum.maxroy.com/google-adwords/ . Zapraszam również na szkolenie Google AdWords PRO, gdzie zagadnienia QS, w ujęciu jeszcze bardziej praktycznym, omawiamy.

Tak przy okazji – patrząc na AdWords z perspektywy 2006 rok (dla mnie to jakaś cezura, bo wtedy ukazała się moja książka) i dzisiejszej – widać ogromne zmiany. Quality Score od chwili wprowadzenia w 2005 uległ kilku przeobrażeniom. Ale co najważniejsze, zmieniły się obszary, które można nazwać niezagospodarowaną okazją rynkową dla reklamodawców: remarketing, youtube, kanał mobile. To wszystko jest teraz w AdWords, które na początku było tylko narzędziem do reklamy w wyszukiwarce.

Poniżej zagadnienia jakie m.in. omawiam podczas prezentacji:

  • Jak Google maksymalizuje swój zysk przez konstrukcję Quality Score
  • Składowe Quality Score
  • Dodatkowe dane o QS w panelu AdWords od 2012 roku – jak je interpretować
  • Czego unikać i co robić aby zwiększać QS
  • 3 różne rodzaje wyniku jakości
  • CTR na poziomie słowo – reklama a wpływ na wynik jakości
  • Mity na temat wyniku jakości Score
  • Jakoś strony docelowej w wynik jakości
  • Struktura konta sprzyjająca budowaniu wysokiego wyniku jakości
  • Czego Google nie chce reklamować i jakie ma to implikacje dla QS
  • Jak poradzić sobie z banem Google w Google AdWords

I jeszcze raz linki do pełnego materiały i szkolenia:
– forum.maxroy.com/google-adwords/
Szkolenie Google AdWords PRO

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel konsultingowej MaxROY.com. Jeden z 3 pierwszych w Polsce certyfikowanych trenerów Google AdWords. Od 2014 roku zaangażowany w startup DietLabs, gdzie jest szefem działu marketingu i współzałożycielem. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary". Twitter


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Agnieszka Stach

      Serdeczne dzięki za dzielenie się wiedzą bez żadnych „czytaj dalej za drobną opłatą”!

    • sardonista

      Wypowiedzi Pana Tomka powinny być cytowane tak: „Witam eeeee wszystkich yyyyyyy Państwa”. eeeeee Dzisiaj zajmiemy się eeeeeeee kampaniami yyyyyyy AdWords”.
      Wiedza – ogromna. Przekaz – okropny.

    • Fajnie się to ogląda przystępny język nawet dla poczatkujących +

    • Świetny artykuł, wszystko bardzo przystepnie podane.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *