Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
social

Pozycjonowanie linkami z Twittera i Facebooka

Dotychczas przeprowadzono kilka testów mających na celu sprawdzenie, czy linki z serwisów społecznościowych – mimo ich opatrzenia atrybutem nofollow – mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach. Ze względu na to, że istnieją czynniki zewnętrzne, które mogły zaburzyć wyniki takich testów, nie mieliśmy 100% pewności co do tego, czy linkowanie z Twittera lub Facebooka faktycznie pomaga w pozycjonowaniu.

Wczorajszy wywiad przeprowadzony przez Danny’ego Sullivan’a dał nam jednoznaczną, oficjalną wypowiedź dotyczącą wyszukiwarek Bing i Google. Jak się okazuje, pojawianie się w tzw. real-time search i inne dodatki społecznościowe w wynikach nie są jedynymi korzyściami z linkowania ze wspomnianych serwisów.

Najbardziej istotnym stwierdzeniem podsumowującym cały wywiad są następujące zdania:

Both Google and Bing tell me that who you are as a person on Twitter can impact how well a page does in regular web search. Authoritative people on Twitter lend their authority to pages they tweet.

When it comes to Facebook, Bing says it doesn’t try to calculate someone’s authority. Google says it does, in some limited cases. However, I’m double-checking on this, as I think that might not be correct.

Wynika z nich, że w przypadku Twittera obie wyszukiwarki (Google i Bing) zwracają uwagę na to, kim jest osoba linkująca do danej strony i biorą to pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony w wynikach organicznych. Jednak na Facebooku mogą się one opierać wyłącznie o publiczne informacje.

Im lepiej konto zostanie ocenione, tym większy wpływ na wartość takich linków. Jak można się domyślić, ocena konta (a raczej osoby) a tym samym moc jego linków, są zależne od ilości osób obserwowanych i obserwujących. Liczy się również to, jak często i jakie osoby linkują do danej strony.

Podsumowując, czas zwiększyć swoją aktywność na Twitterze i Facebooku…

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Marta Gryszko

Związana z branżą SEO od 2005 r. Autorka SEO bloga, współtwórca narzędzi SeoStation.pl i Brandle.pl (Wake App Sp. z o.o.). Autorka kursu SEO na poziomie podstawowym, na poziomie średniozaawansowanych i szkolenia z audytów.



    • newCreative

      Nie da się ukryć, że aktywność na wszelkich portalach społecznościowych, o ile potrafi się ich używać do właściwych celów, daje już samo w sobie pewne rezultaty jeżeli chodzi o promocję.. Natomiast jeżeli miałoby mieć to wpływ również na naszą pozycję w przeglądarkach, byłaby to świetna wiadomość dla tych którzy aktywnie promują swoje linki w tego typu portalach.. Sam nigdy nie uważałem tego za stratę czasu, gdyż zawsze przyciągnie do nas jakąś część użytkowników.. Ich selekcje zawsze możemy przeprowadzić później..

    • Marcin Kosedowski

      Warto dodać, że (przynajmniej w przypadku stron zarabiających za odsłony) jakość wejść z FB i Twittera jest znacznie lepsza od tej z Google, więc warto tam być chociażby dla samych dodatkowych odsłon uzyskanych minimalnym kosztem. U mnie jest to około 10k dodatkowych odsłon miesięcznie przy 1-2 wpisach na FB dziennie, z czego część to linki do strony, a reszta ciekawostki znalezione w sieci "przy okazji".

    • netBOMB

      Twitter – okej, rozumiem. Zupełnie publiczny. Ale fejs? Większość treści jest tam poukrywana, a dotarcie do jakiś archiwalnych wpisów graniczy z cudem.

      • Uncle Demotivator

        To lepiej przyjrzyj się temu co i w jaki sposób możesz publikować na FB. Dodam tylko, że odpowiednio zbudowana strona na FB może spokojnie wpaść do TOP 10 w Google na średnio lub nisko konkurencyjne słowa.

    • martaeich

      Cześć, czy jesteś w stanie udzielić informacji na temat polskiego "podwórka"? Jak na pozycjonowanie wpływają posty na np. Golden Line z linkami do strony www czy bloga?

    • Zero merytoryki w tym wpisie, nie niesie za sobą żadnych informacji, po co zaśmiecacie Sprawny Marketing takimi pustymi wpisami???

    • Wpis ciekawy, sam zastanawiam się ile daje taki FB. Do Twittera mam trochę niechęć, ale może będzie trzeba tam przycisnąć :)

    • Żeby FB tak mocno nie grzebałw zasobach prywatnych byłoby nieźle. Nie mniej nad Twittim się zastanawiam, dzięki temu daje się zwiększyć zasięg… Mam jednego klienta, który po dodaniu swojej stronki do FB zwiększył odwiedzalność dwukrotnie…

    • Twitter jest mocno używany na "zachodzie". Mam kilku Klientów z UK i dla nich bardziej liczy się twitter niż fb. Czego szukają na twitterze ? Opinii o produktach, biurach, promocji, itp.

    • realstudio

      Trzeba więc ulokować czas na FB i twittera, ciekawe – Twitter w Polsce nie jest zbyt popularny, w związku z tym czy będzie miało to wpływ na moc takiego linka.

    • Jacek Paciorkowski

      Wspominałem o tym w kwietniu w tym roku :] SEO i portale spolecznościoweW Polsce są już odpowiedniki Twittera, StumbleUpon, Digg etc etc. Oczywiście wypadałoby pogrzebać na facebook.pl, ciekawi mnie czy ktoś już z was mierzył ruch i jego konwersje na NK. Obiecałem " Sprawnemu " artykuł na ten temat jakiś czas temu, niestety, jak zwykle zabrakło czasu… :[

      @ netBOMB – większość treści poukrywana? Spróbuj pozmieniać ustawienia prywatności konta!

      @ Uncle Demotivator – masz rację! nie tylko ze względu na tworzenie landing pagów na FB, ale też ze względu na siłe prostych like'ów. Mam nawet na to szybki dowód. Strona powstała w poniedziałek – zero linkowania – dodałem iframe do lajkowania, poprosiłem znajomych żeby weszli, zobaczyli i jak się spodoba żeby " polubili ". W rezultacie we wtorek strona została zaindeksowana i na główną frazę wskoczyła na 3 strone SERPów.

      Reszty państwa nie chcę nawet za bardzo przekonywać, bo im później w PL pozycjonerzy zaskoczą o co cho ( pozdro dla pana Arkadiusza, który moje poglądy uznał za brak wiedzy na temat SEO :p ) tym lepiej dla wszystkich moich klientów!

    • Jak wygląda sprawa linków wychodzących z likeboxa zainstalowanego na naszej stronie? Czy mają jakiś wpływ na jej pozycjonowanie?

    • Andrzej

      hmmm, generalnie to społeczność jest chyba zmęczona klikaniem w linki na FB :)

    • Olek - pizza

      No to ciekawe, prawdę mówiąc sam przeanalizuję jaki wpływ mają portale społecznościowe na moja stronę firmową…

    • Wg mnie nie ma różnicy czy się linkuje zwykłymi linkami czy na FB/Tw. Google nie chce napędzać konkurencji klientów i ruchu więc działania na innych stronach nie są aż takim wyznacznikiem. Generalnie zauważyłem, że AdWords się też gubi np pokazywał 130 wejść a potem 128 i za jakiś 131. Taka sytuacja. Przy takim pomiarze ruchu jestem w stanie mniej przejmować się goo a bardziej realnymi odwiedzinamii bazować na licznikach własnych.

    • Jakoś nie zauważyłem wpływu linkowania z FB na pozycję strony.

    • Wpis ciekawy, choć w dniu dzisiejszym chciałem pozyskać link z twittera i niestety, przekierowanie, tak więc ta opcja odpada. A co z facebookiem?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *