Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Rok akademicki 2014/2015 specjalistów w e-marketingu wystartował

Rok akademicki czas zacząć. Nasze dzieci wróciły do szkół, przedszkoli, a studenci już za chwilę zaludnią miasta gwarnym tłumem.

Mówi się, że człowiek powinien się uczyć przez całe życie. Z pewnością ci, którzy odnieśli jakiś sukces, mają świadomość, jak wiele zawdzięczają edukacji. Ludzie sukcesu nie osiadają na laurach. Ich typową cechą jest permanentna nauka. Ta zasada jest szczególnie istotna w kontekście specjalistów ds. online marketingu, reprezentujących branżę, która obecnie zmienia się najbardziej dynamicznie

Wszystko, co najlepsze w Polskim Internecie – dopiero przed nami

Spójrzmy na wykres opublikowany niedawno w jednym z dzienników (foto papierowej gazety w sieci społecznościowej)…

Co na nim widać?

W Polsce udział e-handlu w wielkości handlu w ogóle wynosi ponad 2 razy mniej niż w Niemczech i ponad 3 razy mniej niż w Wielkiej Brytanii. W dziedzinie e-biznesu jesteśmy wciąż krajem rozwijającym się. Nadal jeszcze nie można powiedzieć, że nasz rynek usług cyfrowych jest dojrzały i nasycony.

Co to oznacza?

W roku 2014 z całą pewnością nie czeka nas spowolnienie. Wręcz przeciwnie – koniecznie potrzebna jest oddolna akceleracja gospodarki cyfrowej z wykorzystaniem edukacji, inwestycji i „zaludniania” niezdobytych jeszcze w Polsce terenów. Polska wciąż jest na peryferiach  internetowego świata, dzięki czemu wielcy jeszcze do nas nie zawitali. To idealny czas dla małych i średnich graczy.

Informacje o spowolnieniu w polskiej branży e-commerce, które co jakiś czas odbijają się echem w mediach, okazały się nieprawdziwe. Ten rynek dojrzewa, a świadczy o tym także boom na wiedzę o e-marketingu.

Choć Polska jest jeszcze daleko za europejskimi potęgami internetowymi, wydatki na reklamę w Internecie systematycznie rosną. Zgodnie z  opublikowanymi przez magazyn Brief wynikami badania przeprowadzonego przez dom mediowy ZenithOptimedia, wydatki na reklamę w Internecie w Polsce wzrosną w tym roku o 12,2 proc..

Polacy są narodem zdolnych i pomysłowych ludzi. Jest jeszcze dużo do zrobienia, zanim osiągniemy stan choćby naszych zachodnich sąsiadów.

Jeśli nie teraz, to kiedy. Jeśli nie Ty, to kto?

Co może to oznaczać dla przedstawicieli MŚP?

Outdoor, reklama w radiu i w gazecie są dla małych graczy za drogie. Internet jest natomiast wspaniałym środowiskiem dla twórczych jednostek. Zwłaszcza, jeśli mają oryginalny pomysł i szczyptę wiedzy na temat internetowej promocji.

Zalety promocji w Internecie:

  • niski próg wejścia
  • szerokie możliwości rozwijania kompetencji w ramach szkoleń
  • możliwość prowadzenia szczegółowej analityki
  • szerokie spektrum form reklamowych
  • opcje segmentacji i targetowania
  • efekt nowości
  • nisze, w których można zaistnieć w ramach niskiego budżetu

Za gwiazdami występującymi w telewizji stoją grube miliony. Gwiazdy Internetu przychodzą znikąd. SA Wardega, Baśka, CupSell, Cezik, Abstrachuje, Adbuster.

Za reklamą w TV też idą grube miliony. 30 sekund w TV kosztuje nawet 100 tys. zł. Na YT jednego widza mozna ściągnąć za 3 grosze. Pospiesz się, dopóki korporacje jeszcze o tym nie wiedzą.

Gdzie można z powodzeniem szukać nisz?:

  • Content marketing (blogi, magazyny, native advertising – reklama, która nie wygląda jak reklama),
  • Social media marketing (już nie tylko Facebook – mobile rządzi),
  • Videomarketing (virale, spójna komunikacja przez kanał video, realizacje zero-budget),
  • Płatny ruch PPC (budowanie zasięgu za grosze, precyzyjne targetowanie),
  • Analityka internetowa (czy baner outdoorowy na głównej ulicy w twoim mieście przynosi jakikolwiek efekt?)

Edukacja kluczem do sukcesu

Swoją wiedzę można pogłębić na szkoleniach z tematyki online marketingowej. Największym wydarzeniem e-marketingowym tej jesieni będzie cykl szkoleń SearchMarketingWeek. SearchMarketingWeek to – mówiąc w skrócie – kilkudniowe eventy szkoleniowe, które odbywają się w największych polskich miastach. W jednym miejscu gromadzimy znakomite osobistości polskiej branży internetowej.

Właśnie teraz, w październiku, zaczynamy rok szkoleniowy, oferując szkolenia w całej Polsce. Do końca roku zostana zaledwie 3 miesiące, a w naszym programie będzie ponad 50 szkoleń w 5 miastach, dotyczących 16 różnych tematów.  Search Marketing Week po raz pierwszy zagości w Gdańsku, po pięciu latach wracamy do Katowic i do Wrocławia, a także tradycyjnie, zapraszamy do Poznania i na finał – 16 szkoleń w Warszawie!

Zaczynamy już piąty rok szkoleniowy. Od pierwszej edycji w roku 2010, kiedy to w Warszawie odbyło się osiem szkoleń, Search Marketing Week rozrósł się i jest niezbędnym przystankiem na drodze każdego e-marketera.

Nowości roku 2014/15

Oprócz stałego programu, zawierającego tematy związane z  Google AdWords, SEO, Email Marketingiem, Google Analytics, AdSense czy Copywritingiem, w ciągu dwóch miesięcy – od połowy października do końca listopada – pojawi się wiele nowości.

Inbound + Content Marketing

Po raz pierwszy zobaczymy szkolenie Inbound + Content Marketing, prowadzone przez właścicielkę Content King, Barbarę Stawarz.

W świetle bieżących zmian algorytmu wyszukiwarki wiele strategii pozycjonowania opartych na technologicznej przewadze staje się nieskuteczne. Wyszukiwarka nie jest narzędziem dla robotów, tylko dla ludzi. Z tego powodu łatwo przyswajalna, interesująca dla ludzi i odpowiednio dystrybuowana treść stanowi jedyną w pełni bezpieczną alternatywę dla pozostałych, bardziej ryzykownych technik pozycjonowania.

Content Marketing to najważniejszy trend w e-marketingu w 2014 roku. Coraz więcej firm jest świadomych tego, że tylko najwyższej jakości treść, która jest budowana według odpowiedniej strategii, zapewni przewagę nad konkurencją w Internecie.

Podczas szkolenia dowiesz się:

  • W jaki sposób zachowuje się współczesny konsument
  • Na czym polega Inbound Marketing
  • Czym jest Content Marketing
  • Jak efektywnie wykorzystywać budżet marketingowy oraz „Paid, Owned i Earned Media”
  • Jaka jest zależność między Content Marketingiem a SEO
  • Na czym polega strategia Content Marketingowa
  • Jak określać grupę docelową
  • Jak przebiega dystrybucja treści i publicity

Szkolenie obfitować będzie w case’y oraz w zajęcia warsztatowe dotyczące tworzenia własnego wartościowego contentu.

Co? – Szkolenie Inbound + Content Marketing
Gdzie? – Warszawa, Dago Centrum, Rondo ONZ
Kiedy? – 19 listopada, środa

Jak tworzyć stronę, która realizuje założone cele?

Usability twojej strony to zagadnienie, które może mieć znaczący wpływ na twój biznes. Czy użytkownicy uciekają ze ścieżki koszyka, ponieważ nie są w stanie znaleźć ważnych informacji? Czy użytkownicy nie są w stanie odnaleźć na stronie interesującego ich produktu? Czy strona nie zachęca do określonej akcji?

To nie będzie zwykłe szkolenie Usability. Po raz pierwszy w ramach Search Marketing Week, szkolenie z projektowania stron poprowadzi Piotr Kozłowski, główny projektant user experience w GoldenSubmarine.

Szkolenie porusza zagadnienia:

  • Usability
  • Optymalizacji konwersji i realizacji założonych akcji
  • Testy A/B
  • Projektowanie User Interface
  • Badania Eyetracking
  • Responsive web design

Szkolenie jest ilustrowane licznymi przykładami z e-commerce, serwisów finansowych, korporacyjnych i innych. W ramach warsztatu przeprowadzane jest pokazowe badanie użyteczności oraz miniaudyty użyteczności stron uczestników szkolenia.

Co? – Szkolenie Jak tworzyć stronę, która realizuje założone cele?
Gdzie? – Warszawa, Dago Centrum, Rondo ONZ
Kiedy? – 20 listopada, czwartek

Warsztaty: Tworzenie Infografik + Outreach

W ciągu jednego dnia dowiesz się, jak tworzyć infografiki, które wzbudzają zainteresowanie, zachęcają do udostępniania, nie pozwalają zapomnieć klientom o twojej marce… Dowiesz się także, w jaki sposób zadbać o dystrybucję twoich treści. O tym, dlaczego infografiki są obecnie niezbędnym narzędziem marketera, można dowiedzieć się z tekstu Danny’ego Ashtona, prowadzącego szkolenie.

Szkolenie poprowadzą goście z Wielkiej Brytanii, Danny Ashton oraz Gisele Navarro. Tych Państwa znamy już z tegorocznej konferencji Search Marketing Day. Zachęcamy do zapoznania się z jej relacją, a szczególnie z opiniami uczestników szkolenia Danny’ego i Giselle. Były to niewątpliwie najlepsze warsztaty tegorocznej edycji SMD.

Czego spodziewać się po szkoleniu? Prowadząc dyskusję w grupie, Danny i Gisele podzielą się kluczowymi kompetencjami każdego z etapów, przekazując przykłady, w jaki sposób wykorzystać umiejętności w praktyce tworząc infografikę począwszy od pomysłu, przez szkic, do finalnego rezultatu.

  • Wynajdywanie pomysłów
  • Badanie
  • Copywriting
  • Design
  • Outreach

Co? – Szkolenie Tworzenie Infografik + Outreach
Gdzie? – Warszawa, Dago Centrum, Rondo ONZ
Kiedy? – 20 listopada, czwartek

Jak zbudować silną markę własnej firmy

Paweł Tkaczyk to niewątpliwie silna marka. Człowiek roku w polskim marketingu, jedna z 30 osobowości kształtujących polski Internet, jeden z sześciu najbardziej wpływowych blogerów, autor książek i trener szkoleń, z których przede wszystkim warto wyróżnić prowadzone po raz pierwszy w ramach Search Marketing Week – szkolenie z budowania marki.

Paweł Tkaczyk, jak sam twierdzi, „zarabia na życie opowiadaniem historii”. Dlaczego? Bo wierzy, że dobra marka to świetnie opowiedziana historia. Jego firma, MIDEA, specjalizuje się w budowaniu silnych marek.

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:

  • Jeśli zajmujesz się budowaniem marki (jesteś właścicielem firmy, pracujesz w marketingu lub PR), dostaniesz praktyczny zestaw narzędzi, który pomoże Ci uporządkować wiedzę i szybko osiągnąć efekty.
  • Poznasz proces budowania marki od podstaw do „zakamarków”, czyli małych rzeczy, które robią wielką różnicę.
  • Zmienisz sposób myślenia o marce we własnej firmie – większość problemów bierze się właśnie z niewłaściwego myślenia o marce.
  • Dowiesz się, jak planować strukturę marek – bo nie zarządzasz tylko jedną marką.Jak sprawić, żeby wszystkie tworzyły synergię?
  • Dowiesz się, czego oczekiwać od agencji reklamowych, które wynajmujesz do pomocy w budowaniu Twojej marki. Na co zwrócić uwagę, by nie wydawać pieniędzy bez sensu?

Co? – Szkolenie Jak zbudować silną markę własnej firmy?
Gdzie? – Warszawa, Dago Centrum, Rondo ONZ
Kiedy? – 17 listopada, poniedziałek

Na sam koniec, w ramach finału warszawskiej edycji Search Marketing Week, czekają nas prawdziwe rarytasy:

SEO PRO/Link Building

Szkolenie poprowadzi Jon Cooper. Jon specjalizuje się w pozyskiwaniu linków. Warto nauczyć się link buildingu od mistrza. Jon Cooper to przede wszystkim Link Builder i autor bloga Point Blank SEO, jednego z najpopularniejszych blogów o link buildingu w sieci.

Dlaczego warto przyjść na jedyne w Polsce szkolenie Jona Coopera?

  • Zdobędziesz praktyczną wiedzę o nowoczesnych metodach budowania linków w oparciu o content i kreatywne metody linkowania
  • Bedziesz budował linki bezpieczne z punktu widzenia filtrów i kar Google
  • Bedziesz budował linki ze stron o wysokim autorytecie i wyraźnym pozytywnym wpływie na pozycje Twojej strony
  • To szkolenie zmieni Twój sposob myślenia o Link Buildingu!
  • Szkolenie pozowoli Ci wyprzedzić działania konkurencji – Twoim konkurentom nawet się nie śniło, że w ten sposób można pozyskiwać linki!
  • Prowadzisz sklep internetowy? W trakcie szkolenia Jon poświęci cały dział tematowi budowania linków do stron sprzedażowych i eCommerce – czyli najtrudniejszemu procesowi Link Buidlingu – jak pozyskać linki do treści komercyjnych?

Nowe szkolenie w całości skupia się na jednym, najważniejszym procesie pozycjonowania stron internetowych. Na budowaniu linków i odnośników do stron www. W 100% praktyczna wiedza gotowa do zastosowania zaraz po szkoleniu. Podczas ośmiu godzin szkolenia podamy gotowe adresy URL, case study oraz pokażemy jak krok po kroku zdobyć świeże linki w sposób inteligentny i trudny do skopiowania przez Twoją konkurencję.

Co? – Szkolenie SEO PRO: Link Building
Gdzie? – Warszawa, Dago Centrum, Rondo ONZ
Kiedy? – 21 listopada, piątek

Social Media – nie tylko Facebook

Mobile to najszybciej rozwijający się segment w marketingu internetowym. Nic dziwnego, że użytkownicy sieci społecznościowych migrują z Facebooka do serwisów, które lepiej dostosowują swoje funkcjonalności do charakterystyki mobile.

Po raz pierwszy w ramach jednego szkolenia: LinkedIn, Google+, Pinterese, Instagram oraz Twitter. Struktura użytkowników Internetu ulega ciągłej zmianie. Coraz więcej użytkowników przenosi się z Facebooka na inne serwisy.

Szkolenie Social Media poprowadzi Bartłomiej Rak, z agencji Socjomania. Czy social media to tylko Facebook? Jak zmierzyć się z kryzysem marki w social media? Na te pytania odpowie Bartek podczas swojego szkolenia. Warto podsłuchać, jak robi social media właściciel największego biznesu mediów społecznościowych w Polsce.

Co? – Szkolenie Social Media: LinkedIn, Google+, Pinterest, Instagram i Twitter
Gdzie? – Warszawa, Dago Centrum, Rondo ONZ
Kiedy? – 21 listopada, piątek

Podsumowanie

W drugiej połowie roku, zgodnie z prognozami, mały biznes w Polsce zwiększy w 2014 roku wydatki na marketing. Te optymistyczne prognozy powinny nas cieszyć  i – z pewnością  – przełożą się na efekt w postaci zamówień, zwiększą konkurencyjność MŚP. Nas jednak, jako członków tego segmentu, zajmuje jeden szczególny temat. Chodzi bowiem nie o to, ile wydamy, ale o to, czy wydamy nasze pieniądze mądrze.

Kim jesteśmy?

Organizator Search Marketing Week, firma consultingowa MaxROY.com, została w 2008 roku pierwszym oficjalnym partnerem szkoleniowym Google. Od tego czasu przeszkoliliśmy z programu reklamowego Google już 4700 osób. Pierwsze kroki stawiało z nami wielu specjalistów, wiele e-commerce’ów, które dziś opierają swój sukces na systemie reklamowym AdWords. Z wielu szkoleń na przestrzeni lat korzystali u nas pracownicy Allegro, Tauron SA, Unity Line, Auchan, Enea, Ernst&Young, Rzeczpospolita, Ceneo oraz wielu przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw.

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Świetna tematyka szkoleń. Szkoda, że akcja nie dotarła do Krakowa.:)

    • Katarzyna Granops

      Dziękujemy:) Polecamy szkolenia w Katowicach w dniach 20-22.10, z Krakowa do Katowic blisko;)http://searchmarketingweek.com/#katowice

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *