Polski e-commerce w Google w 2014 roku – raport LeadBullet

Spółka LeadBullet wraz z ekspertami  niemieckiej firmy Searchmetrics po raz trzeci przygotowała raport podsumowujący widoczność w Google liderów polskiego e-handlu w minionym roku. SprawnyMarketing objął tę publikację patronatem medialnym.

LeadBullet SA od 2012 roku przeprowadza analizę najbardziej dochodowych branż w polskim e-commerce. To jedyne takie badanie bazujące na danych o widoczności SEO projektów e-commerce w kanale organicznym wyszukiwarki Google.

Celem publikacji raportu jest coroczna analiza wolumenów widoczności oraz skali wzrostu projektów e-commerce w kanale bezpłatnych wyników wyszukiwania. Doświadczenie i wiedza LeadBullet, Searchmetrics GmbH oraz niezależnych ekspertów zapewniają merytoryczną podstawę raportu. Analizy widoczności dokonane w wytypowanych branżach bazują na doświadczeniu w realizacji kampanii efektywnościowych w e-handlu. Raport pozwala również samym firmom na określenie możliwości swojej marki (w kontekście widoczności w wynikach wyszukiwania) w danej branży oraz na jej porównanie z konkurencją.

Za sprawą nieustannie zmieniających się algorytmów Google automatyczne pozycjonowanie już praktycznie nie istnieje. Jak pisze w raporcie Andrzej Zasowski, SEO manager LeadBullet, 2015 rok będzie pierwszym poważnym sprawdzianem dla rozwiązań content marketingowych w projektach e-commerce, systemów rekomendacji behawioralnej oraz promocji treści opartej na mailingach personalizowanych, realizowanych za pomocą narzędzi marketing automation.

Zapraszamy do zapoznania się z raportem „Polski e-commerce w Google. Raport SEO 2014”, nad którym sprawujemy patronat medialny.

W raporcie znajdziecie statystyki dotyczące m.in. takich dziedzin jak: Turystyka, Bankowość, Zdrowie i Uroda, Portale Aukcyjne, Porównywarki cen, Zakupy grupowe czy finanse i ubezpieczenia.

Przykładowy wykres z raportu:

Odzież, obuwie, dodatki

 

Raport można pobrać pod adresem: http://leadbullet.pl/raport2014

 

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Tomasz Wydra

      Ten raport pomija kilka firm, które faktycznie były w top10. Więc nie powinno go się brać dosłownie za miarodajny

    • Łukasz

      Brakuje w raporcie itaka.pl który był w poprzednich latach wysoko i w tym roku też jest wysoko. Czemu został pominięty w raporcie?

    • Łukasz

      W rtv agd brakuje oleole.pl Błędów jest sporo

    • bessergold

      Wydaje mi się, że brakuje tutaj kilku firm, aczkolwiek raport i tak bardzo ciekawy

    • Pewnie, że w raporcie jest sporo braków. W kategorii Turystyka brakuje Itaki i Neckermanna (byli w ub. roku), ale także innych dużych graczy, takich jak Tripadvisor.com czy Travelist.pl. Zresztą do tej branży wrzuca się (niesłusznie zresztą) wszystkich bez wyjątku – serwisy noclegowe, rezerwacyjne (hotele i/lub bilety lotnicze), portale turystyczne, touroperatorów. Metodologia też budzi zastrzeżenia. Ale raport jest i to się chwali. Oby tylko autorzy brali sobie do serca sugestie i uwagi czytelników…

    • Powstał dokument obrazujący skalę wzrostu projektów e-commerce. Można mu zarzucać, że nie uwzględnił tego czy innego. Ale tylko LeadBullet zdobył się na stworzenie raportu, co czyni już po raz trzeci. I to się chwali.

    • Aleksandra Niedzielska

      Niestety pierwsze co pomyślałam widząc, że raport przygotował LeadBullet to…”no to kicha”…
      Niestety firma kiedyś świetna robi sobie ostatnimi czasy kiepską opinię. Na własne życzenie.
      Zresztą widzę, że zabrakło w raporcie kilku firm..

    • Najskuteczniejsze działania content marketingowe są z LeadBullet .To moje zdanie.

    • agnieszka

      Narzekać zawsze można, trudniej cokolwiek zrobić, taka już polska mentalność. LeadBullet póki co nadal jest autorytetem w swojej dziedzinie.

    • Anna Dąbrowska

      Jeśli chodzi o centent marketing uważam że leadbullet faktycznie jak dotąd nie ma sobie równych.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *