Polacy znowu wygrywają konkurs Google

Wczoraj Google ogłosił wyniki 3. edycji konkursu Google Online Marketing Challenge (GOMC). W konkursie tym 3000 studentów z 70 krajów współzawodniczy w efektywnym prowadzeniu kampanii AdWords. W tym roku regionalne zawody wygrała ekipa ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W zeszłym roku regionalne zawody także wygrała ekipa z SGH, także pod kierunkiem Marcina Dudka.

Jak wygląda konkurs? Studenci zgrupowani w kilkuosobowe zespoły, pod kierownictwem profesora, otrzymują 200 USD na kampanię dla wybranej lokalnej firmy. Opracowują strategię, uruchamiają kampanię, oceniają wyniki i przekazują firmom rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju ich działań marketingowych w internecie. Następnie przygotowują dwa pisemne raporty, które są oceniane przez panel niezależnych nauczycieli akademickich z całego świata. Szczegóły na polskiej stronie konkursu GOMC.

W konkursie przyznawana jest jedna nagroda główna, tę w tym roku zdobyła ekipa z Western University w Australii. Jej członkowie pojadą do Googleplex i będą mogli spotkać się z ekipą odpowiedzialną za program AdWords. Poza tym przyznano jeszcze 3 nagrody regionalne:

  • w rejonie Azji i Pacyfiku wygrała inna ekipa z Australii,
  • w rejonie obu Ameryk wygrała ekipa z amerykańskiego Carnegie Mellon University,
  • w rejonie Europy, Afryki i Bliskiego wschodu wygrała ekipa z SGH w Warszawie w składzie Antoni Rościszewski, Basia Leliszek, Ola Puchta, Piotr Miaskiewicz, Marek Pyra pod kierunkiem Marcina Dudka. Promowali oni witrynę szkoły tańca taniec.net

Zwycięzcy regionalni dostaną nagrodę w postaci jednodniowej wycieczki do odpowiednich regionalnych biur Google, nasi pojadą więc pewnie do Irlandii.

W gronie finalistów, pośród 11 ekip z całego świata, znalazła się drużyna z UAM w Poznaniu pod kierunkiem Wojciecha Czarta.

Tych, którzy pozazdrościli kolegom i koleżankom z SGH i UAM, informujemy, że zaczęły się już zapisy na kolejną edycję konkursu :-). Tegorocznym zwycięzcom gratulujemy i tradycyjnie zapraszamy do dzielenia się wrażeniami w komentarzach poniżej.

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • shadow

      Dr Wojciech Czart prowadził jeszcze dwie drużyny, które zajęły 18 i 20 miejsce.
      Wszystkim gratuluje:)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *