Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

analytics

Personalizacja stron www z Google Analytics

Narzędzie Google Analytics służy generowaniu danych, dotyczących ruchu na stronach internetowych. Zbierane przez GA informacje – takie jak wejścia, odrzucenia, odsłony, średni czas spędzony na stronie, ścieżka celu itp. – umożliwiają proces optymalizacji stron w celu zwiększenia konwersji.

Czy Google Analytics może pomóc w zwiększeniu wskaźnika konwersji, bez analizowania danych statystycznych? Jak się okazuje, tak!

Niestandardowe zmienne w Google Analytics

Podczas jednego z ostatnich webinariów, zespół Google Analytics poinformował o możliwości ustawiania niestandardowych zmiennych, a także o możliwości ich czytania. Jak to wykorzystać w praktyce?

Załóżmy, że naszym celem jest zaprezentowanie super oferty jedynie lojalnym i naprawdę zainteresowanym użytkownikom witryny. Wystarczy oznaczenie odwiedzających użytkowników, np. na stronie z formularzem zamówieniowym przy pomocy wspomnianych niestandardowych zmiennych w Google Analytics.

Jeśli oznaczony w GA użytkownik nie wypełni formularza, zejdzie ze ścieżki konwersji (np. wychodząc ze strony) i ponownie na nią powróci za jakiś czas (np. na stronę główną) GA rozpozna takiego użytkownika i wyświetli mu ukryty DIV z ofertą specjalną.

Jak to wygląda w praktyce? Zapraszam do przetestowania personalizacji stron www z Google Analytics, tutaj.

Metoda _getVisitorCustomVar() została szerzej opisana na stronie Google Analytics code.

Masz wrażenie, że zabawa z Google Analytics dopiero się zaczyna? Jakie są Twoje pomysły na wykorzystanie tej metody?

sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Maciej Lewiński

Certyfikowany Trener Google. Ekspert w dziedzinie analityki internetowej. Dzieli się swoją wiedzą podczas szkoleń Google Analytics. Specjalizuje się w marketingu internetowym, zwłaszcza w marketingu w wyszukiwarkach, prowadząc skuteczne kampanie Google AdWords z wykorzystaniem Google Analytics. Google+


  • Robert Drózd

    Jedna tylko uwaga do przykładowego kodu – na stronie z przekazem wizyta zostanie zarejestrowana (trackPageview) tylko w tym przypadku, gdy odwiedzający pasuje nam do zapisanej zmiennej. To nie jest standardowe działanie i warto, aby czytelnicy przy kopiowaniu kodu o tym pamiętali. :-)

  • Cezary Lech

    Fajny myk…
    Myślę jednak że większość programistów zrobiłaby to po swojemu ;)

  • Łukasz Sikora

    Ciekawe rozwiązanie, warte wykorzystania w niektórych projektach.

  • "Fajny myk…
    Myślę jednak że większość programistów zrobiłaby to po swojemu ;) "

    Zwłaszcza, ze adblock, tak często używany przez internautów z domyślnymi filtrami zawsze blokuje analitycs

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *