Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Periscope

Periscope, Meerkat, Snapchat – możliwości marketingowe

Odkąd pobrałam aplikację Periscope, ilość moich powiadomień na iPhonie zwiększyła się czterokrotnie, ale nie przeszkadza mi to. Periscope to aplikacja do transmisji strumieniowej, wypuszczona przez Twittera, która pozwala użytkownikom udostępniać krótkie filmy online. Dobrze znane marki, jak Billboard i Mashable, udostępniają transmisje na żywo z występów muzycznych, a także konferencji technicznych oraz seminariów, gromadząc w trakcie tysiące fanów.

Zarówno Periscope, jak i Meerkat, to aplikacje przesyłające dane w czasie rzeczywistym, które umożliwiają takim jak mi, ciekawym świata, oglądanie ludzi i miejsc z każdego zakątku ziemi w czasie (prawie) rzeczywistym, dając w ten sposób dostęp do materiałów zza kulis na wyłączność. Snapchat jest podobny do swoich wyżej wymienionych odpowiedników, tyle tylko, że udostępniane na platformie filmy i zdjęcia znikają po tym, jak zostaną wyświetlone. Mogę zobaczyć, jak Paris Hilton, korzystając ze Snapchata, odkrywa Dubaj, Persicope pozwala mi obserwować dyskusje mojego zespołu na żywo, podczas gdy ja siedzę w biurze Buzzfeed w Nowym Jorku, a dzięki Meerkat obserwuję zabawę kotków w San Francisco.

Wszystko to oznacza, że

o tym, jak wyglądają dane miejsca i jakie są. Poniżej znajdziecie wskazówki na temat tego, jak można wykorzystać aplikacje Periscope, Meerkat i Snapchat, aby wypromować wybrane miejsce.

 

Czym jest Periscope i jakie są jego główne funkcje?

Periscope to aplikacja przesyłająca dane strumieniowo, należąca do Twittera, a jego integracja z nim jest bezproblemowa. Kiedy uruchamiasz aplikację po raz pierwszy, widzisz listę osób, które obserwujesz i które są obecnie online. W innych zakładkach, widzisz, co jeszcze jest w danej chwili przesyłane na świecie oraz dostępną opcję rozpoczęcia swojego streamingu. Jeśli rozpoczniesz nagrywanie, masz też możliwość dodania lokalizacji i automatycznego udostępniania materiału na koncie na Twitterze. Dodaj tylko opis filmu i wszystko jest gotowe, aby rozpocząć transmisję.

Periscope umożliwia jego użytkownikom zadawanie i odpowiadanie na pytania w czasie rzeczywistym. Oglądający mogą wpisywać pytania przy transmitowanym filmie, z kolei właściciel konta może na żywo na nie odpowiadać. Użycie Periscope z komputera pozwala na obserwację osób, które zostały przekierowane na transmisję z Twittera. Dodatkowo filmy są dostępne do obejrzenia przez 24 godziny po zakończonym streamingu. Jeśli ktoś nie będzie miał czasu, aby oglądać na żywo, może zawsze zrobić to później. Dodatkowo też zauważysz wiele kolorowych serc po prawej stronie wideo. Kiedy oglądający zobaczą coś, co im się podoba, klikają w ekran, w ten sposób wysyłając serce. Więcej serc oznacza, że oglądający naprawdę lubią to, co oglądają.

 

Czym jest Meerkat i jakie są jego główne funkcje?

Meerkat to kolejna aplikacja przesyłająca dane na żywo, podobna do Periscope. Meerkat ma wiele funkcji podobnych do tych, które posiada Periscope, oprócz możliwości obejrzenia stremingu w późniejszym czasie. Meerkat z kolei dodał funkcję dodawania komentarzy przez udostępniającego film, czego w aplikacji Periscope nie można zrobić. Polega to na tym, że użytkownik przesyłający wideo może uczestniczyć zarówno w konwersacjach pisanych, jak i ustnych. Osoby korzystające z Meerkat mogą także jednym kliknięciem opublikować na Twitterze link do materiału, który oglądają. Niektóre portale, np. Mashable, często nadają przez Periscope lub Meerkat jednocześnie.

Jak użyć aplikacji Periscope lub Meerkat, aby wypromować wybrane miejsce?

  • zacznij streamować podczas dużych wydarzeń (“Na żywo z pierwszego dnia naszego corocznego festiwalu”), aby pokazać ludziom, co ich omija.
  • organizuj co tydzień lub codziennie sesję Pytań i Odpowiedzi na wybrany temat, aby oglądający mogli zadawać pytania o tym miejscu.
  • zabierz obserwujących na wycieczki online po hotelach lub innych atrakcjach. Przesyłaj też filmy „zza kulis” powstawania nowych atrakcji.
  • zabierz obserwujących na wycieczki piesze. Czy chcesz pokazać historyczne centrum miasta, deptak na plaży, lub ulubiony szlak, pokaż im, jak to wygląda w czasie rzeczywistym.

 

Żródło: Sprinkle.com

Podgląd trnsmisji na żywo z aplikacji Meerkat i Periscope. Żródło: Sprinkle.com

Czym jest Snapchat i jakie są jego kluczowe funkcje?

Snapchat także w pewnym stopniu posiada element przesyłania filmów na żywo, jednak wbrew pozorom bez presji, żeby oglądać je właśnie w danej chwili. Jak wiadomo, Snapchat charakteryzuje się znikającymi obrazami. Wysyłasz komuś film lub zdjęcie i jak tylko zostanie obejrzane, znika. Ale możesz także zbudować coś, co Snapchat nazywa „Story”. Jest to kolekcja filmów i/lub obrazów, które mogą być obejrzane przez 24 h przez każdego, kto Cię obserwuje.

Snapchat różni się od aplikacji Meerkat i Periscope, ponieważ treści nie są publikowane na żywo, ale są aktualne. Nie ma też możliwości interakcji z obserwującymi, a historie są krótkie. Film może trwać tylko 10 sekund, przez tyle samo czasu są wyświetlane zdjęcia. Główną cechą Snapchatu są jego możliwości w kreacji. Można bezpośrednio coś wpisać na zdjęcie lub film, można skorzystać z pędzla, aby domalować coś od siebie – sprawia to użytkownikom dużo frajdy. Bonus: możesz zapisywać zdjęcia i filmy na swój telefon i udostępniać je w innych kanałach społecznościowych np. na Instagramie.

Jak mogę użyć Snapchatu, aby wypromować wybrane miejsce?

Możesz użyć funkcji „Stories” udostępnionej przez Snapchat, aby dosłownie opowiedzieć historię. Jeśli spożywasz wielodaniowy posiłek w znanej restauracji, wrzuć zdjęcie każdego dania. Jeśli wybierasz się do popularnej galerii handlowej, zrób zdjęcie każdej z wystaw sklepowych. Jeśli na swojej drodze natykasz się na ciekawe atrakcje w budowie, regularnie wrzucaj aktualne zdjęcia z postępu budowy. Dziel się najlepszymi widoki z Twojej okolicy. Możliwości jest nieskończenie wiele. Wykaż się kreatywnością podczas tworzenia nowych ujęć  fotograficznych i malunków.

Meerkat-vs-periscope

Źródło: Interfuse Media
Tłumaczenie: Monika Pachciarz

 Share sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Christine Barrett

Redaktorka portalu Interfuse Media.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *