Optymalizacja rotacji reklam AdWords pod kątem konwersji (a nie tylko kliknięć)

Od zeszłego tygodnia Google AdWords umożliwia optymalizowanie rotacji poszczególnych reklam w kampanii pod kątem konwersji. Włączenie tej opcji spowoduje, że reklama będzie wyświetlać się tym częściej, im więcej konwersji sprokurowała (kosztem reklam, które powodują mniejszą liczbę konwersji). Dotychczas możliwa była optymalizacja pod kątem kliknięć – wyświetlanie danej reklamy tym częściej, im częściej była ona w przeszłości klikana; możliwe było także wyłączenie optymalizacji, co powodowało wyświetlanie poszczególnych reklam równie często, niezależnie od ich wyników.

Dwie dotychczasowe opcje wciąż są dostępne, obecnie wybierasz więc spośród 3 typów optymalizacji rotacji reklam:

3 opcje optymalizacji rotacji reklam AdWords

Zalety nowej funkcji są oczywiste: „reklamy mające najwięcej kliknięć to nie zawsze te, które przynoszą najwyższy zwrot z inwestycji (ROI)”, pisze Google w informacji prasowej.

Warunkiem działania funkcji jest włączone śledzenie konwersji. Jeśli dane o konwersjach nie będą wystarczająco obfite – np. dla nowych kampanii – ustawienie domyślnie przełączane będzie na optymalizację rotacji pod kątem kliknięć.

Jak włączyć optymalizację rotacji reklam AdWords pod kątem konwersji? Cały proces widać na poniższym zrzucie ekranowym:

optymalizacja rotacji pod kątem konwersji - jak włączyć
(kliknij, aby powiększyć)

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Daniel Stalica

      Bardzo przydatne narzędzie, zwłaszcza gdy jest odpowiednia ilość konwersji w danej kampanii. Takie narzędzie pozwala zniwelować skutki niedopatrzenia lub niezareagowania w odpowiednim czasie osoby, która zajmuje się samą kampanią.

    • Sławomir Gdak

      Rewelacyjne narzedzie marketingowe. Nie zawsze kliki wplywaja na zwiekszenie konwersji. Dzieki temu bedzie to wygladalo prawie jak PP bedziemy placic za sprzedaz, a nie klik.

    • Bartek

      Ciekawi mnie czy ta modyfikacja ma coś wspólnego z marcową zapaścią w Adsnese, dużo ludzi pisze, że ma olbrzymie spadki zarobków, niektórzy mają za to drogie reklamy i fatalny CTR. Jak to jest automatyczne narzędzie to nieco wątpię w takie ulepszenia, podobnie jak „dopasowanie reklam do upodobań” użytkowników. Mam wrażenie, że tego typu dodatki powodują coraz mniejsze dopasowanie tematyczne reklam, a moim zdaniem konwersja zależy przede wszystkim od trzech rzeczy:
      1. Dopasowania tematycznego
      2. Konstrukcja samej reklamy
      3. Tematyka – Branża

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *