Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

google-google

Nowy interfejs Google: mobilny i „klasyczny” widoczny w Polsce

Wygląda na to, że jesteśmy coraz bliżej ostatecznego wdrożenia nowego interfejsu wyników wyszukiwania Google. Począwszy od listopada 2009, kiedy Google oficjalnie rozpoczął testy, kolejni internauci (początkowo dość nieliczni) donoszą o dostrzeżeniu nowości. Natomiast od marca 2010 liczba doniesień o nowym interfejsie znacząco rośnie, a teraz – wydaje się – wdrażanie nowego interfejsu wchodzi w ostatnią fazę.

Od początku maja blipowy hashtag #Google coraz częściej przynosi radosne relacje kolejnych internautów „mam nowy interfejs”, „nowe Google” itd. Nowy interfejs najwyraźniej udostępniany jest internautom stopniowo, a jego widoczność potrafi być uzależniona od przeglądarki, konta, do którego jest się zalogowanym, a także – prawdopodobnie – numeru IP.

Aż do dzisiaj nikt z nas tutaj, w redakcji Sprawnego, nie widział nowego interfejsu, ani na komputerach biurowych, ani domowych (tylko Tomek Frontczak widział tymczasowo jego wczesną wersję, jeszcze w lutym). Dzisiaj, jak prawdopodobnie wszyscy polscy internauci, widzimy nowy, odświeżony logotyp Google na głównej stronie google.pl:
nowy logotyp Google

Nowy interfejs widoczny jest także w wyszukiwarce grafiki, wiadomości, filmów, książek, blogów, aktualizacji i dyskusji – czyli we wszystkich wyszukiwarkach poza najważniejszą – wyszukiwarką Sieci:
nowy interfejs Google - grafika

Zmian nie widać na razie na karcie Ustawień wyszukiwania i Ustawień konta, stronach „Reklamuj się w Google”, „Wszystko o Google”, „Prywatności”, „Szukaniu zaawansowanym” i „Narzędziach językowych”.

Google for Mobile

Jednocześnie wczoraj oficjalnie wdrożono nowy interfejs w wyszukiwarce dla urządzeń mobilnych. Na razie zmiany dostępne są na google.com. Ze względu na wielkość ekranów urządzeń mobilnych, nowy interfejs nie zawiera oczywiście na stałe rozwiniętej lewej kolumny. Użytkownik może rozwinąć ją ręcznie:
nowy mobilny interfejs Google - zwinięty

Po rozwinięciu interfejs wygląda tak:
nowy mobilny interfejs Google - rozwinięty

Dlaczego testy trwają tak długo?

Przedstawiciele Google’a, pytani o nowy interfejs, deklarują tylko ogólnikowo, że to duża zmiana, która musi być wszechstronnie przetestowana przed wdrożeniem. Można się jednak łatwo domyślić, że przede wszystkim testowana jest klikalność linków sponsorowanych.

Jak nowy interfejs wpłynie na klikalność AdWordsów? Jedni mówią, że klikalność wzrośnie (lepsza ekspozycja reklam), inni że spadnie (poznawcze przeciążenie u internauty spowodowane „wyciągnięciem na wierzch” opcji zawężania zmniejszy liczbę klików zarówno w wyniki organiczne, jak i sponsorowane).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Szkoda że nie ma możliwości ukrywania tego lewego menu.

    • Michał

      Też mi brakuje takiej funkcji, bo teraz wyniki są bardzo zagęszczone i wąskie.

    • Michał

      Też mi brakuje takiej funkcji, bo teraz wyniki są bardzo zagęszczone i wąskie.

    • Michał

      Też mi brakuje takiej funkcji, bo teraz wyniki są bardzo zagęszczone i wąskie.

    • Michał

      Też mi brakuje takiej funkcji, bo teraz wyniki są bardzo zagęszczone i wąskie.

    • Michał

      Też mi brakuje takiej funkcji, bo teraz wyniki są bardzo zagęszczone i wąskie.

    • Marcin

      lewy interfejs – strasznie dekoncentruje i rozprasza. Powinna być możliwość wyłączenia go. Dla mnie, który z Google korzysta non-stop, jest to informacja, że należy szukać innej "przejrzystej" przeglądarki. Nie domagam się usunięcia lewego interfejsu, tylko wprowadzenia możliwości jego wyłączenia dla osób zainteresowanych. To niewielka zmiana, ale dla chcącego nic trudnego.

    • Dynia

      no właśnie, beznadziejne miejsce na menu, google tego nie wie???

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *