Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

google-logotyp-nowy

Nowy interfejs Google – mogło być gorzej

Od wczorajszego wieczora wszyscy w Polsce widzą już chyba nową wersję interfejsu Google (pisaliśmy o niej wczoraj). Nieodłączną częścią redesignu każdej witryny internetowej jest przeprowadzany pod hasłem „stara wersja była lepsza” bunt użytkowników. Niezadowolonych z nowego Google pocieszamy: mogło być gorzej.


Google opublikował dzisiaj screeny innych rozważanych rozwiązań graficznych. Firma twierdzi, że wdrożenie nowego interfejsu było jedną z większych operacji badawczych w jej historii, przetestowano ponoć setki różnych wariantów.

Strona główna mogła stracić swoje białe tło i wyglądać tak:
projekt głónej strony Google

Teraz SERP-y (lista wyników wyszukiwania). Rozważano, by przycisk „szukaj” stał się intensywnie niebieski:
nowe SERP-y Google - niebieski przycisk Szukaj

Więcej błękitu trafić mogło do tła strony wyników. Spore zmiany także w prezentacji poszczególnych wyników:
nowe niebieskie wyniki wyszukiwania

A teraz najgorsze. Nowa implementacja universal search (osadzania różnych typów treści w ogólnych wynikach):

nowy universal search

Mnie osobiście – przynajmniej z perspektywy szukającego – nowy interfejs od początku się podobał. Dzięki publikacji screenów innych rozważanych layoutów widać świetnie, z jak trudnym zadaniem poradzić musieli sobie w Google, na ile kompromisów musieli pójść – i tym łatwiej docenić layout ostateczny.

Przyjrzyjmy się jeszcze krótko nowemu, ostatecznemu layoutowi. Głównym założeniem zmiany było dodanie lewej kolumny zawierającej opcje wyszukiwania. Ponieważ spowodowało to wizualne „dociążenie” projektu, trzeba było odciążyć go w innych obszarach. Na początek zmodyfikowano logotyp: rozjaśniono go, zabrano cienie spod liter. Poniżej stare logo, a pod nim – nowe:
porównanie logotypów Google

Mocno odciążono także stopkę. Brak podkreśleń linków, jaśniejsze kolory, wyrzucenie niebieskiego tła:
porównanie stopki Google

Odciążenie nagłówka:
Google nagłówek - stary
nagłówek Google - nowy

Jak widać powyżej, zmieniono logo, powiększono i ostylowano (odciążono) searchboksa, przerzucono przełącznik zakresu szukania do lewej kolumny, wyrzucono niebieskie tło. Z obecnego w starym layoucie pod searchboksem błękitnego paska ostała się tylko informacja o globalnej liczbie wyników dla zapytania – reszta jego zawartości dublowała informacje rozmieszczone w innych miejscach layoutu (bieżąca strona wyników, zapytanie, zakres szukania, opcje szukania).

Nieco zmienił się też wiersz URL-a i linków „kopia” i „podobne”, znajdujący się przy każdym wyniku.
Obu elementom zmieniono kolor (na jaśniejszy), a samym linkom „kopia i „podobne” zabrano podkreślenie:
linki "kopia" i "podobne" w starej wersji
linki "kopia" i "podobne" w nowej wersji

Na koniec jeszcze zestawienie całej starej listy wyników z nową (wyrównane do górnej krawędzi logotypu):
zestawienie SERP-ów

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • To właśnie pokazuje jak bardzo beznadziejna jest ta firma.

      Powinni poczytać sobie o podstawach usability i architektury informacji.

      I niech włączą możliwość ukrywania tego badziewnego menu.

      A najlepiej aby przywrócili stary layout. Tam przynajmniej nie dublowali etykiet w menu.

    • Endriuu

      Powiem szczerze że Google sobie strzeliło w kolano nowym interfejsem i mam nadzieję że szybko się z tego wycofają.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *