Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google Maps: nowość dla domowych biznesów + porównywarka cen hoteli [aktualizacja 15 kwi 2010]

W ostatnich kilku dniach Google zapowiedział dwie nowe funkcje w Google Maps. Pierwsza pozwala dodać firmę do Centrum Firm Lokalnych (w uproszczeniu: do Google Maps) bez przypisywania jej konkretnego fizycznego adresu. Druga to porównywarka cen hoteli. Obie funkcje dostępne są na razie w USA. [Są już dostępne w Polsce, zrzuty ekranowe u dołu tego tekstu]

Są biznesy, dla których konieczność podania konkretnego, fizycznego adresu jest niekorzystna. Weźmy przykład hydraulika, po którego się dzwoni, który przyjeżdża do nas – i nie interesuje nas specjalnie skąd właściwie przyjeżdża. Jeśli mieszkamy w Katowicach, to hydraulik nie musi być koniecznie z Katowic, może być z Bytomia, Gliwic czy Będzina. Jeśli chce mu się dojeżdżać i umie zrobić to w miarę szybko, może być nawet z Częstochowy. Z jego punktu widzenia istotne jest to, że nawet będąc z Częstochowy (albo mając tam tylko zarejestrowaną firmę), może ustawić sobie obszar działania obejmujący Katowice (przypominam, że nazwy miejscowości są przykładowe, funkcja nie jest jeszcze dostępna w Polsce) [jest już dostępna]. Dzięki temu, jego potencjalni klienci z Katowic będą mogli go łatwiej znaleźć.

Jak to konkretnie wygląda? Wypełniając swój profil w Centrum Firm Lokalnych trzeba najpierw zadeklarować, czy klienci przyjeżdżają do nas, czy też są obsługiwani „u siebie”.
Google Maps: ty do klientów czy klienci do ciebie?

Jeśli udzielisz odpowiedzi nr 2, będziesz mógł zdecydować, czy chcesz pokazywać swój fizyczny adres na mapie. Następnie możesz ustalić obszar działania swojej firmy – na 2 sposoby. Pierwszy: wybierasz „centralną” lokalizację i podajesz długość promienia okręgu, który będzie wyznaczał twój obszar (np. 30km od Spodka). Druga metoda to lista obsługiwanych miast (po kodach pocztowych lub nazwach):
Google Maps - jaki jest obszar twojego działania

Druga z nowych funkcji w Google Maps to porównanie cen hoteli w danej lokalizacji. Wygląda to tak:
porównywarka cen hoteli

Udostępniono hotelom możliwość podania ceny noclegu – ta możliwość jest płatna. Cena ta jest wyświetlana internautom na liście wyników. Google deklaruje, że skorzystanie z funkcji nie wpływa na miejsce na liście – można więc zapłacić za reklamę i nie znaleźć się w pierwszej 10-tce. Jedynym kryterium ustalania kolejności wpisów ma być ich relewantność do zapytania internauty.

źródła:

[aktualizacja 15 kwietnia 2010, 15:30]

Zauważyliśmy właśnie, że omówiona wyżej funkcja dla domowych biznesów, została już wdrożona w polskim Centrum Firm Lokalnych. Wygląda to tak:
Centrum Firm Lokalnych - settings
Centrum Firm Lokalnych - mapa

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • schabu

      fajna jest ta nowa funkcja. ja akurat mam taki biznes, że mieszkam w małym mieście, prawie że w Bieszczadach, a klientów mam w całej Polsce.

    • Jurandinho

      Funkcji zaznaczania obszaru działania bardzo brakowało.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *