42 nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres styczeń–marzec 2019

1. Snap walczy z Netflixem

Firma postanowiła wypuścić Snap Originals, czyli oryginalne formaty serialowe. Na razie będą to codzienne, pięciominutowe odcinki dla różnych tytułów zaprojektowane specjalnie na potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych. Wartka akcja i duża częstotliwość publikacji ma zachęcić odbiorców do ciągłej interakcji między sobą i omawianie niemalże każdej ze scen. W planach jest jednak rozszerzenie tej usługi o kolejne tytuły i dodatki m. in. dedykowane filtry nawiązujące do wydarzeń z serialu.

2. Wsparcie dla reklamodawców

Solutions in a Snap, to nowa seria materiałów przygotowanych bezpośrednio przez ekspertów ze Snapchata z cennymi poradami, jak polepszyć rezultaty prowadzonych działań reklamowych. Tym zagraniem firma chce pomóc obecnym reklamodawcom oraz zachęcić nowych do skorzystania z panelu reklamowego na tej platformie.

3. Snap Camera

Snapchat udostępnił darmową aplikację dla komputerów stacjonarnych, która pozwala na dostęp do ich najlepszego wyróżnika – filtrów! Korzystać można z soczewek stworzonych przez samego Snapa oraz przez użytkowników przy pomocy Lens Studio, co oznacza dziesiątki nowych ciekawych nakładek każdego dnia. Snap Camera możemy bez problemu używać między m. in. do nagrywania filmów na YouTube, rozmów na Skype, Google Hangout czy OBS. Aplikacja jest zsynchronizowana ze streamingiem na platformie Twitch.

4. Doceniaj przyjaźń

Snap wie jak ważne są prawdziwe przyjaźnie i znalazł sposób na ich świętowanie! Wystarczy dotknąć Bitmoji znajomego, aby znaleźć swój profil przyjaźni. Znajdziesz tam zdjęcia, filmy, wiadomości, linki i inne elementy zapisane przez Ciebie i Twoich znajomych na czacie. Wszystko w jednym miejscu! Co ważne, świętujecie swoją relację w sposób prywatny – każda przyjaźń będzie widoczna tylko dla Ciebie i dla tej osoby (lub grupy) z którą przyjaźnisz się na Snapchacie.

5. Podsumowania i trendy na 2019

Odsyłam do 2 ciekawych raportów przygotowanych przez Snapchata dotyczących:

• udanych kampanii płatnych przy współpracy z dużymi markami. Snap pokazuje, że to nie tylko dobry kanał do budowania świadomości, ale także nadaje się jako platforma to sprzedaży bezpośredniej: https://forbusiness.snapchat.com/ blog/2018-campaign-highlights ,

• przewidywanych trendów na rok 2019. Zestawienie gier, urządzeń, slangu, trendów w modzie, którymi możemy się zainspirować i wykorzystać przy promocji naszej marki w najbliższym roku: https://forbusiness.snapchat.com/ blog/looking-forward-predicted -trends-of-2019.

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres październik–grudzień 2018

1. Lens Explorer

Snap umożliwił łatwiejszy sposób na odkrywanie i używanie tysięcy nakładek przygotowanych przez Snapchaterów z całego świata. Aby włączyć tę opcję, wystarczy kliknąć ikonkę dwóch twarzy, która pojawia się, gdy karuzela dostępnych filtrów jest włączona. W Explorerze możemy przeglądać dostępne filtry oraz Stories nagrane z ich wykorzystaniem.

2. Nico i Veronica

To nazwy nowych modeli okularów Spectacles. Poprzednia oryginalna wersja była delikatnie futurystyczna i mogła nie przypaść wszystkim użytkownikom do gustu. Firma zdecydowała się więc na bardziej klasyczne modele. Nowa wersja (damska i męska) jest o 270 zł droższa od poprzedniej. Dodatkowo jesienią Snap planuje wprowadzić aktualizację, dzięki której publikowanie materiałów wykonanych okularami będzie jeszcze łatwiejsze!

Nowe okulary Snpachata

3. UGC na Snapie

Snapchat udostępnił wąskiemu gronu wydawców możliwość publikowania contentu tworzonego przez użytkowników. Dało to nowe możliwości, jeśli chodzi o szybkość i jakość dystrybucji newsów. Od teraz każdy użytkownik z telefonem staje się swoistym reporterem dostarczającym najświeższe materiały z miejsca, gdzie coś się dzieje!

4. Visual Search

Amazon wchodzi we współpracę ze Snapchatem i zapowiada superszybkie zakupy. Wystarczy włączyć kamerę i najechać na produkt lub zeskanować kod kreskowy. Jeżeli Snap rozpozna przedmiot, wyświetli jego dostępność w sklepie lub, w przypadku jego braku, zaproponuje podobny! W celu błyskawicznego zakupu musisz mieć zainstalowaną aplikację Amazon.

5. Yellow– ciąg dalszy

W poprzednim numerze magazynu informowaliśmy o projekcie rozwojowym Snapachata dla przedsiębiorców oraz osób kreatywnych, które chcą wynieść mobilny content na wyższy poziom. Przyszedł czas na ogłoszenie wyników – zwycięzców jest aż 9! Trzeba przyznać, że rozpiętość tematyczna jest bardzo szeroka. Znajdziemy między innymi coś dla ciała – startup ConBody, którego zadaniem jest pomoc w uzyskaniu wymarzonej sylwetki pod okiem byłych więźniów oraz coś dla ducha – Space Oddity Films tj. studio rozwijające kulturę i technologię opartą o platformy mobile, digital, AR/VR, gry wideo czy telewizję.

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres lipiec–wrzesień 2018

1. Powrót do korzeni

Snapchat ponownie przeprojektował swoją aplikację. Snapy oraz czat są teraz wyświetlane w porządku chronologicznym, a stories znajomych ponownie przeniesiono na prawą stronę aplikacji. Powrót do starego designu spotkał się z pozytywnym odbiorem – Snap zaczyna słuchać swoich użytkowników. Brawo!

2. Snappables – więcej zabawy ze znajomymi!

Snap wprowadził nowe filtry do gry w rozszerzonej rzeczywistości. Możesz kontrolować Snappables za pomocą dotyku, ruchu oraz mimiki twarzy. Rzuć wyzwanie znajomym i walcz o najlepsze wyniki!

3. Nowe Spectacles już dostępne

Snapchat, nie zrażając się wynikami sprzedażowymi poprzedniej wersji, wypuścił nowy model Spectacles.

Czym różni się od poprzednika? Niektóre ze zmian, o których wspomina producent, to delikatnie zmieniony design, odporność na zachlapania, możliwość robienia zdjęć oraz czterokrotnie szybsze przesyłanie danych. Do kupienia za 729,99 zł.

nowe spectacles

4. Yellow

Snapchat startuje z nowym projektem pod nazwą Yellow. Poszukiwane są osoby kreatywne oraz przedsiębiorcy, którzy chcą wynieść mobilny content na wyższy poziom. Yellow pomoże skrócić czas potrzebny na przekształcenie genialnego pomysłu w rzeczywistość. Każdego roku zespół Snapa wybierze niewielką grupę osób, które dołączą do trzymiesięcznego programu.

Otrzymają narzędzia, opiekę mentora, finansowanie potrzebne do rozwoju firmy oraz pracę w słonecznym biurze w Venice. Nic tylko aplikować! Więcej o projekcie: www.yellowla.com

5. Twórz reklamy po mistrzowsku

Przymierzasz się wejść z reklamami na Snapa, ale nie wiesz, od czego zacząć?

Pamiętaj o CTA, dodaj dźwięk i skoncentruj się na przedstawieniu jednej wartości. W przypadku tej platformy czas naprawdę ma znaczenie – masz 2 sekundy , żeby zainteresować odbiorcę! Dasz radę?

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres kwiecień–czerwiec 2018

1. Jeden tweet warty miliard!

21 lutego nie był szczęśliwym dniem dla Snapchata. Kylie Jenner, znana amerykańska celebrytka, postanowiła podzielić się opinią na temat najnowszej aktualizacji Snapchata. Wypowiedź ta, jak można się było spodziewać, odbiła się szerokim echem wśród fanów gwiazdy. Szacuje się, że Snapchat stracił na tym incydencie ok. 1,5 mld rynkowej wartości. Na szczęście (dla Snapa) głośny post szybko doczekał się uzupełnienia, w którym Kylie poinformowała o swoim przywiązaniu do aplikacji.

2. API Snapchata dostępne dla wszystkich

Snapchat od zawsze głosił, że chce działać dla dobra społeczeństwa. Dlatego od niedawna każda marka, programista lub agencja mają dostęp do interfejsu programistycznego aplikacji. Dzięki temu otwierają się przed nami nowe możliwości jeszcze dokładniejszego targetowania reklam.

3. @ – oznacz znajomego

Chciałoby się powiedzieć: nareszcie ! Funkcja tak podstawowa, jak oznaczanie znajomych w relacjach, na Snapchacie zostaje wprowadzana dopiero teraz. Aby kogoś oznaczyć, należy zrobić dokładnie to samo co na Instagramie – dodać na zdjęciu lub filmie nick znajomego poprzedzony @.

Póki co funkcja dostępna jest tylko dla wybranych użytkowników.

4. Grupowy wideoczat

Snapchat chce zaoferować coś więcej niż zwykłe przesyłanie wiadomości SMS do znajomych czy rozmowy w grupach. Od teraz możesz rozmawiać nawet z 16 znajomymi jednocześnie! Wystarczy kliknąć w ikonkę kamery w grupowym czacie, by zaprosić do niego znajomych. Forma uczestnictwa w takim czacie jest dowolna: możesz używać soczewek, wypowiadać się przy użyciu mikrofonu lub po prostu pisać, gdy nie masz ochoty włączać kamerki.

5. Nowa Snap Mapa

Snapchat rozbudowuje mapę o nowy dodatek – Explore, czyli przewodnik po Snap Mapie. To nic innego jak automatyczne powiadomienia o tym, że np. któryś z naszych znajomych wybrał się w podróż lub jest na festiwalu muzycznym. Tylko jedno kliknięcie dzieli Cię od wypytania o cel wycieczki lub poznania najnowszych wydarzeń z całego świata.

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres styczeń–marzec 2018

1. System reklamowy z targetowaniem na Polskę

Po zarejestrowaniu się na www.ads. snapchat.com naszym oczom ukazuje się rozbudowany panel reklamowy rodem z Facebooka! Dostępne cele:

  • ruch na stronę,
  • instalacja aplikacji,
  • zaangażowanie,
  • obejrzenia wideo,
  • wzrost rozpoznawalności marki.

Co ważne, minimalny dzienny budżet to 50 dolarów, euro lub funtów – dlatego warto rozważyć, w jakiej walucie chcemy się rozliczać. Cenna informacja dla Twojego grafika – format reklamowy Snapa to 1080 × 1920!

2. Remarketing na Snapchacie

Już dzisiaj można zgłosić firmę do akcji Snap Pixel Beta. Jeżeli miałeś do czynienia z facebookowym Pixelem, to wiesz, ile możliwości daje ten niepozorny fragment kodu. Tworzenie eventów oraz lookalike’ów w tym przypadku również będzie możliwe.

3. Lens Studio dla wszystkich!

Snapchat udostępnił darmowe narzędzie, dzięki któremu każdy może spróbować swoich sił jako animator. Do wyrobu są formaty 2D i 3D. Po zakończeniu prac nad naszym Lens, otrzymujemy Snapkod, którym możemy udostępniać. Ciekawa opcja dla lokalnych biznesów – stwórz tańczące salami dla Twojej pizzerii i umil czas swoim klientom w oczekiwaniu na zamówienie.

4. Context cards

Wyobraź sobie następującą sytuację: dostajesz snapa od znajomego, który właśnie jest w restauracji i konsumuje smacznie wyglądające danie. Jednym ruchem palca możesz sprawdzić opinie na temat lokalu. To jedna z możliwości, jakie dają karty kontekstowe – pozwalają na wykonanie prostych czynności, takich jak wezwanie ubera lub zarezerwowanie stolika. Czekamy, aż pojawią się w Polsce!

5. 2 nowe formaty reklamowe

  • Multiple Snaps – dłuższe reklamy, składające się z kilku snapów, zawarte w pokazie slajdów. Umożliwiają przekazanie bardziej rozbudowanej opowieści i nie są tak łatwe do pominięcia jak w przypadku pojedynczych reklam.
  • AR ads – rozszerzona rzeczywistość – coś, czego nie ma jeszcze na Facebooku. Tworzymy nakładkę, która zostaje wyświetlona w przestrzeni kamery użytkownika. Do reklam będzie można dodawać odnośniki URL, przez co użytkownik może nie tylko skorzystać z naszego filtra, ale również zapoznać się z ofertą.

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres październik–grudzień 2017

1. Twórz własne filtry na Snapie

Snapchat umożliwia tworzenie swoich własnych geofiltrów z poziomu aplikacji. Już od zeszłego roku można było tworzyć własne filtry na Snapchata, ale jedynie z wykorzystaniem narzędzia na komputerze stacjonarnym. Teraz geofiltry można stworzyć bezpośrednio w aplikacji Snapchata.

2. 3D Bitmoji na Snapchacie

Bitmoji to zewnętrzna aplikacja, w której tworzymy kreskówkowy odpowiednik siebie. Do tej pory można było go wykorzystywać jedynie jako zdjęcie lub naklejkę. Wraz z rozwojem rozszerzonej rzeczywistości oraz nowymi filtrami na Snapchacie możemy ożywić swoje Bitmoji, które teraz jest w 3D! Wystarczy zaktualizować aplikację, przełączyć się na tylną kamerę, przytrzymać palec na ekranie i wybrać jeden z dostępnych filtrów z Bitmoji. Kreacja jest dopracowana i robi ogromne wrażenie. Pozostaje czekać na odpowiedź Instagrama.

3. Snap Publisher

Reklama na Snapchacie stanie się jeszcze łatwiejsza. Twórcy aplikacji zaprezentowali Snap Publishera – narzędzie umożliwiające tworzenie treści reklamowych dostosowanych do specyfiki medium w przeglądarce. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o nowym narzędziu Snapchata?

  • Ułatwi tworzenie wertykalnych treści.
  • Narzędzie będzie dostępne dla reklamodawców z poziomu przeznaczonej dla nich platformy Snap Ad Manager.
  • Dodać będzie można także różnego typu efekty i animacje.

4. Snapy dłuższe niż 10 sekund!

Powstała możliwość tworzenia serii snapów – Snapchat umożliwia nagrywanie do sześciu 10-sekundowych klipów – dzięki temu przestaje nas ograniczać dotychczasowe 10 sekund.

5. Filtry głosowe

Kolejna nowość to możliwość wykorzystywania efektów zmiany głosu bez konieczności używania filtrów wizualnych. Użytkownicy mogą nagrać snapa, a kliknięcie ikony głośnika pozwoli na zmianę brzmienia głosu.

6. Linkowanie dodawanego posta

Najbardziej istotna z ostatnich zmian aplikacji to możliwość podlinkowania dodawanego posta – funkcja, która jest dostępna na Instagramie jedynie dla niektórych kont, jest już dostępna dla wszystkich użytkowników na Snapie.

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres lipiec–wrzesień 2017

1. Snapchat podpisuje nowe umowy z mediami

Snapchat od dawna pracuje nad przeniesieniem formatów telewizyjnych na ekran smartfona, a dokładnie własnej aplikacji. Platforma podjęła działania w kierunku tworzenia ekskluzywnych kilkuminutowych show od reality, przez newsy czy sport, po horrory. Firma ma w planach publikację jednego show każdego dnia, natomiast do końca 2017 planuje od dwóch do trzech dziennie. Aktualnie jest w trakcie przygotowań show z takimi markami, jak: NBC, ESPN, NFL, Turner, ABC, BBC, A&E, Discovery czy Vice.

2. Snapchat uruchomił panel reklamowy

Jednym z najciekawszych newsów związanych ze Snapchatem jest udostępnienie panelu reklamowego, który umożliwia małym i średnim firmom reklamowanie się na tym portalu. Format reklamowy, który aktualnie jest dostępny, to reklama wideo.

Platforma udostępnia kilka narzędzi:

  • Snapchat Mobile Dashboard – panel pozwalający na analizę lub edycję aktywnych kampanii z poziomu smartfona
  • Ads Manager – panel reklamowy pozwalający na zarządzanie kampaniami, dobieranie grupy docelowej, analizę wyników
  • Business Manager – panel pozwalający na nadawanie dostępów dla teamu, wybór danych pod płatności lub zarządzanie kilkoma kontami jednocześnie.

Panel reklamowy jest dostępny od początku czerwca w kilkunastu krajach, niestety jeszcze nie w Polsce.

3. Snap Map

Snapchat udostępnił nowy feature – mapę, która pozwala nam obserwować, gdzie dokładnie znajdują się nasi znajomi. Celem Snapchata jest przeniesienie codziennie wysyłanych wiadomości również na płaszczyznę realnych spotkań. Po zaktualizowaniu aplikacji możemy wybrać, czy nasza lokalizacja ma być widoczna dla naszych znajomych, dla wybranych znajomych, czy tylko dla nas. Aktualizowana ona jest wraz z każdym otworzeniu aplikacji.

4. Custom Stories

Snapchat za pomocą Custom Stories daje użytkownikom możliwość tworzenia opowieści, którymi mogą dzielić się tylko z wytypowaną grupą znajomych (ze wszystkich swoich kontaktów). Konkretne osoby, które mają być odbiorcami treści, określamy przed dodaniem contentu lub po lokalizacji, gdzie Stories będzie widoczne dla naszych znajomych, którzy są w danej lokalizacji. Custom Stories funkcjonują jak normalne Stories, ale znikają bezpowrotnie, jeżeli w ciągu 24 godzin nikt z grupy nie doda nowego snapa.

5. Spectacles w Europie

Okulary Spectacles są już dostępne w Europie. Można je zamówić ze strony Spectacles.com (dostępność w kilkunastu krajach Europy) lub kupić, korzystając z maszyn Snapbot, które znajdują się Londynie, Paryżu, Berlinie, Barcelonie oraz Wenecji. Koszt jednej pary to: £129.99 / €149.99. W Europie ze Snapchata korzysta dziennie (minimum 30 minut) 55 milionów użytkowników.

Nowości z reklamy i marketingu na Snapchacie za okres kwiecień–czerwiec 2017

1. Debiut na giełdzie

Z początkiem marca br. firma Snap Inc. zadebiutowała na giełdzie. W dniu debiutu jej akcje zostały wycenione na 34 miliardy dolarów.

2. Wprowadzenie klikalnych Snapkodów

Na Snapchacie pojawiły się klikalne Snapkody (rys. obok). Istnieje możliwość stworzenia Snapkodu, który będzie odsyłał do twojej strony WWW.

3. Snapchat Spectacles dostępne online

Po kilku miesiącach dystrybucji stacjonarnej w USA, Snapchat Spectacles, czyli okulary pozwalające uchwycić w formie wideo obrazy, na które akurat się patrzy są już dostępne w sprzedaży online. Na razie  zamówienia można składać jedynie z terenu Stanów Zjednoczonych.

4. Dron kolejnym gadżetem Snapchata?

Pojawiły się sugestie, że kolejnym po Spectacles autorskim gadżetem Snapchata może być dron. Dzięki takiemu narzędziu robienie selfie nabrałoby zupełnie innego charakteru. Fotografie uchwycone za pomocą drona mogłyby być publikowane z poziomu smartfona. Na razie jednak nie jest pewne, czy i kiedy taki gadżet miałby się pojawić w sprzedaży.

5. Test opcji reklamowych dla e-commerce

Snapchat testuje formaty reklamowe dla e-commerce – sprawdzana jest m.in. możliwość linkowania bezpośrednio na stronę sklepu internetowego.

6. Snapchat stawia na rozszerzoną rzeczywistość

Na Snapchacie pojawiły się tzw. world lenses, czyli przestrzenne elementy rozszerzonej rzeczywistości, które można dodawać do snapów.

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *