36 nowości z reklamy na LinkedInie

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres styczeń–marzec 2019

1. Nadchodzi LinkedIn Stories

Serwis potwierdza, że trwają testy narzędzia, które służy do publikowania krótkich i znikających po tygodniu treści wewnątrz platformy. Ze Stories docelowo mają korzystać wszyscy użytkownicy LinkedIn, ale w pierwszej fazie pod nazwą Student Voices mogą czerpać z jej potencjału jedynie studenci amerykańskich uniwersytetów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Stories w wydaniu LinkedIna mają przybrać postać jedynie materiałów wideo, a nie zdjęć.

2. Koniec z Company Pages

Platforma niedawno pożegnała poczciwe Company Pages i powitała… LinkedIn Pages, czyli nowe wydanie stron firmowych. Najważniejszą z wprowadzonych zmian jest możliwość zarządzania treściami firmowymi i angażowania się w dyskusje z poziomu aplikacji mobilnych. Pojawiła się też możliwość segmentacji postów wybranym grupom użytkowników (np. pracownikom firmy lub followersom).

3. Content Sugesstions

Do Polski wkracza właśnie wirtualny pomocnik dla administratorów stron firmowych, którego zadaniem jest sugerowanie treści, które mogą zainteresować audytorium danego LinkedIn Page. Content Sugesstions jest narzędziem opartym o sztuczną inteligencję, które analizuje statystyki, odbiorców oraz aktualne trendy w branżowych treściach.

4. Nowości w postach

Już nie tylko zdjęcia czy krótkie (do 10 minut) materiały wideo mogą być dodawane do postów na LinkedIn. Od teraz swoje aktualizacje można wzbogacać również o dokumenty PDF, Word czy też Power Point. Istnieje prawdopodobieństwo, że przez pewien okres, w którym jest to jeszcze swoista nowość, algorytm będzie faworyzował wyżej wymienione treści na tablicach użytkowników.

5. Pracownicy firmy pod lupą

LinkedIn wzbogacił swoje strony firmowe o ciekawe dane dotyczące pracowników danych przedsiębiorstw. Od teraz będzie można sprawdzić nie tylko, kto pracuje w konkretnym przedsiębiorstwie, ale również, jaką pełni funkcję czy jakie ukończył studia.

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres październik–grudzień 2018

1. Automatyczne licytacje dla Sponsorowanych Treści

LinkedIn stara się podążać z duchem czasów. W związku z tym dla Sponsorowanych Treści w serwisie wprowadził znaną już z innych serwisów możliwość automatycznego licytowania stawek reklamowych. Oznacza to, że dzięki zastosowaniu zaawansowanej kombinacji algorytmów i uczenia maszynowego, system reklamowy LinkedIna sam dobierze najlepszą stawkę w ramach danej kampanii. Portal twierdzi, że w testowej fazie tego rozwiązania użytkownicy stwierdzili spadek kosztów reklamy nawet o 30%. Warto więc wypróbować automatyczne licytacje i przekonać się, czy faktycznie pozwalają na znaczące oszczędności i bardziej efektywne wykorzystanie budżetu.

2. Nowe narzędzia w sekcji z ofertami pracy na LinkedIn

LinkedIn od początków swojej działalności bardzo mocno stawia na możliwość realizacji celów rekrutacyjnych wewnątrz swojej platformy. Ostatnio wdrożył dwa nowe rozwiązania, które mają usprawnić proces docierania do najbardziej adekwatnych i spełniających oczekiwania ofert pracy. Pod nagłówkiem oferty pracy od teraz widoczne są najważniejsze informacje na jej temat, takie jak: liczba aplikujących kandydatów, wielkość firmy, osoby z sieci, które pracują w danym przedsiębiorstwie oraz osoby, które mogą polecić użytkownika do pracy na danym stanowisku.

3. Top 10 stron firmowych na LinkedIn

LinkedIn ogłosił listę Top 10 stron firmowych w 2018 roku. Wśród laureatów znaleźli się także zwycięzcy z zeszłorocznego rankingu. Zdaniem serwisu warto obserwować następujące strony firmowe i czerpać z nich inspiracje:

1. Hays

2. Schneider Electric

3. PTC

4. Teleperformance

5. Cvent

6. Biesse Group

7. Deloitte (Ameryka Północna)

8. Cognixia

9. Michael Page

10. EY.

4. LinkedIn stawia na Grupy

LinkedIn zrozumiał, że siła tkwi w budowaniu społeczności. W związku z tym postanowił ponownie zintegrować grupy z główną aplikacją, dzięki czemu nie będą już stanowić w pełni odseparowanego doświadczenia na portalu. LinkedIn planuje podkreślać najciekawsze rozmowy toczące się w grupach i pokazywać je w głównym feedzie ich członków. Wątki grupowe znajdą też swoje miejsce w sekcji powiadomień w serwisie. Dodatkowo administratorzy grup uzyskają możliwość przypinania najważniejszych elementów na szczyt grupowego kanału.

5. Praktyczna nowość w sekcji Doświadczenie

LinkedIn coraz częściej słucha użytkowników i tworzy rozwiązania skrojone na miarę ich potrzeb! Tym razem zabrał się za sekcję z Doświadczeniem. Od teraz na profilu osobowym będzie można wyróżnić poszczególne szczeble kariery w ramach jednej pracy. Odbywać się to będzie w sposób automatyczny: nowy format sam wykryje zmiany stanowisk w tej samej organizacji i stworzy z nich listę.

6. GIFy w wiadomościach prywatnych

Od teraz wiadomości prywatne na LinkedIn można wzbogacać o GIFy. Podobnie jak na Facebooku czy Twitterze dostępna jest wewnętrzna wyszukiwarka tego typu contentu, która pozwoli dobrać najlepszy GIF pod wybrane słowa kluczowe.

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres lipiec–wrzesień 2018

1. To jest HOT na LinkedInie

LinkedIn co roku tworzy listę tematów, które są najpopularniejsze w serwisie. Platforma sugeruje, że aby osiągnąć sukces, należy publikować treści związane z:

  • przywództwem,
  • zarządzaniem,
  • sprzedażą,
  • start-upami,
  • wywiadami,
  • finansami,
  • rekrutacją,
  • marketingiem,
  • strategią,
  • sztuczną inteligencją ,
  • networkingiem.

Optymalna liczba postów na profilu osobowym tygodniowo wynosi od 2 do 3. Najlepiej jest publikować w tygodniu pracy: od poniedziałku do czwartku. Wyjątek stanowią treści rekrutacyjne, które śmiało można dystrybuować także w piątki oraz w weekendy.

2. Hashtagi na LinkedInie

Na LinkedInie pojawiła się możliwość dodawania klikalnych hashtagów do każdego posta. Co więcej – serwis w okienku tworzenia aktualności sam sugeruje hashtagi, o które warto wzbogacić swoją wypowiedź. Dodatkowo platforma wdrożyła możliwość obserwowania wybranych hashtagów i stworzyła do nich szybki dostęp – w lewej kolumnie na stronie głównej serwisu.

3. Wideo wkracza na strony firmowe!

Użytkownicy LinkedIna 20 razy częściej udostępniają treści wideo niż jakąkolwiek inną formę contentu. Nie dziwi zatem, że opcja dodawania natywnych filmów wkrótce po profilach osobowych pojawiła się również na Company Pages. W dodatku została wzbogacona o możliwość sponsorowania przez profile firmowe.

4. How you match – czyli nowa funkcja dla szukających pracy

Dobra wiadomość dla poszukujących pracy za pośrednictwem LinkedIna! Od teraz wchodząc na stronę ogłoszenia o pracę w serwisie, będzie można skorzystać z przycisku „How you match”. Po kliknięciu na niego ukazuje się lista kontrolna określająca, w jaki sposób czynniki takie jak: poziom wykształcenia, umiejętności, doświadczenie i aktualne stanowisko pracy pokrywają się z tym, czego szuka pracodawca.

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres kwiecień–czerwiec 2018

1. LinkedIn wśród najlepszych aplikacji w Google Play!

Google opublikował listę Android Excellence, obejmującą aplikacje i gry najlepiej dostosowane do systemu Android i dostępne w Google Play. Wśród nich znalazła się coraz popularniejsza aplikacja LinkedIn – obowiązkowa dla wszystkich, którzy myślą na poważnie o budowaniu marki (firmowej i personalnej) w tym serwisie.

2. Wymiary grafik na LinkedInie

LinkedIn charakteryzuje się specyficznymi preferowanymi wymiarami grafik. Należy je poznać, by tworzyć lepiej dopasowane treści, które będą prezentować się profesjonalnie na platformie.

  • Zdjęcie profilowe: 400 × 400 px.
  • Logo firmowe: 130 × 130 px.
  • Zdjęcie w tle: 1584 × 396 px.
  • Posty ze zdjęciem: 520 × 320 px.

Uwaga! Od niedawna można dodać do 9 zdjęć do pojedynczego posta.

3. LinkedIn coraz mocniej stawia na wideo

Po udostępnieniu na profilach osobowych na LinkedInie możliwości publikowania natywnego wideo do 10 minut przyszedł czas na treści sponsorowane i strony firmowe. Dzięki temu tzw. company pages zyskają szansę na zwiększenie swoich zasięgów organicznych i większe angażowanie budowanych wokół siebie społeczności. Wideo pojawi się również w postaci formatu reklamowego (w ramach sponsorowanej treści).

4. Filtry i efekty tekstowe na LinkedInie

W celu przyciągnięcia większej liczby twórców wideo na platformę LinkedIn wprowadza filtry wideo i efekty tekstowe, które można dodać do swoich filmów tuż przed ich udostępnieniem. Póki co dostępne są zaledwie 3 filtry i 3 style tekstowe, jednak największy serwis profesjonalny na świecie nie zamierza na tym poprzestać.

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres styczeń–marzec 2018

1. Trending skills

LinkedIn wprowadza nowe narzędzie, które będzie rekomendować umiejętności, które powinno się rozważyć na swoim profilu, bazując na tzw. trending skills, czyli umiejętnościach, które mają osoby na podobnych stanowiskach lub z bliźniaczą ścieżką kariery.

2. Doradztwo zawodowe

Po etapie testów LinkedIn zdecydował się na wdrożenie profesjonalnego mentoringu zawodowego dla użytkowników platformy. Opcja „Doradztwo zawodowe” pozwala na określenie preferencji dotyczących rodzaju porady, którą użytkownik chce przekazać lub otrzymywać. Następnie, bazując m.in. na zdefiniowanych specyfikacjach i podanych zainteresowaniach, LinkedIn poleci członków, z którymi należy się skontaktować. Aktualnie opcja ta jest dostępna w USA, Wielkiej Brytanii, Indiach oraz w Australii, lecz w ciągu kilku miesięcy ma być też widoczna w pozostałych regionach.

3. Inteligentne odpowiedzi

LinkedIn chce ulepszyć doświadczenie związane z wiadomościami prywatnymi. W tym celu uruchomił tzw. inteligentne odpowiedzi. Funkcja ta polega na wyświetleniu w oknie wiadomości sugerowanych odpowiedzi, dopasowanych do treści, które napisał inny użytkownik. Dzięki temu użytkownicy mają oszczędzać swój cenny czas i chętniej prowadzić prywatne konwersacje.

4. Lead Gen Forms

LinkedIn w kwietniu zachwycił reklamodawców, wprowadzając tzw. lead gen forms, czyli narzędzie umożliwiające pozyskiwanie leadów. Teraz wzbogaca je o trzy nowe funkcje: lead gen forms dla wiadomości sponsorowanych InMail, niestandardowe pytania oraz lead gen dla reklam dynamicznych. Nowości mają na celu zwiększenie współczynnika konwersji i zdobycie większej liczby potencjalnych klientów.

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres październik–grudzień 2017

1. Wideo na LinkedInie

LinkedIn obudził się z długiego, zimowego snu i jako jeden z ostatnich portali społecznościowych wprowadził możliwość dodawania natywnych materiałów wideo zarówno z poziomu strony WWW, jak i aplikacji mobilnej. Każdy materiał wideo odtwarzany jest domyślnie z włączonym dźwiękiem, a czas jego trwania to maksymalnie 10 min. Portal zaznacza jednak, że najbardziej efektywne są krótkie formy: od 30 sekund do 5 minut. Ikonka kamery, czyli przycisk umożliwiający załadowanie wideo bezpośrednio na WWW lub w aplikacji, znajduje się przy oknie tworzenia nowego postu.

2. Aktywne statusy

W sierpniu LinkedIn wzbogacił sekcję wiadomości prywatnych o alert aktywnego statusu. Funkcja ta pozwala pokazać sieci kontaktów, kiedy dany użytkownik jest online i czy jest to obecność z poziomu desktopa, czy też z poziomu mobile. Aktywne statusy można włączyć lub wyłączyć z poziomu ustawień profilu w sekcji związanej z prywatnością.

3. Gratka dla posiadaczy strony WWW

LinkedIn wprowadził nową funkcję analityczną, zwaną Website Demographics, która jest odpowiednikiem facebookowego piksela. Powala ona sprawdzić, jaki typ specjalistów odwiedzał naszą stronę WWW, by w przyszłości lepiej dopasować na niej content i ofertę. Aby skorzystać z dobrodziejstw Website Demographics, należy pobrać linijkę kodu od LinkedInu i wkleić ją na swojej stronie internetowej.

4. Wiele zdjęć do jednego posta

Użytkownicy iOS otrzymali już od LinkedIn możliwość dodawania wielu zdjęć do pojedynczego posta. Funkcja ta znana jest już z Facebooka, Twittera, a od niedawna również z Instagrama. Wkrótce udostępniona zostanie także na desktopy oraz dla użytkowników Androida. Dzięki niej możliwe będzie np. pełne relacjonowanie konferencji branżowych oraz premier nowych produktów.

5. Artykuły na LinkedIn Pulse widoczne bez logowania

Autorzy artykułów na wewnętrznej platformie blogowej LinkedIna (Pulse) mogą odetchnąć z ulgą. Od tej pory, udostępniając swój artykuł w innych mediach społecznościowych, mogą liczyć na ruch także tam. Wcześniej możliwość czytania artykułów na platformie dostępna była tylko dla zalogowanych użytkowników.

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres lipiec–wrzesień 2017

1. Nowe funkcje w powiadomieniach

Sekcja powiadomień na LinkedInie jakiś czas temu została wzbogacona o nowe funkcje – powiadomienia o awansach w pracy, urodzinach, nowych potwierdzeniach umiejętności itd., które mają na celu zachęcenie użytkowników do wchodzenia w bezpośrednie interakcje wewnątrz platformy – także poprzez wysyłanie wiadomości prywatnych z gratulacjami i podziękowaniami. W sekcji tej pojawiły się również informacje o zasięgach własnych postów oraz propozycje ofert pracy, którymi dany użytkownik może być zainteresowany.

2. Jakie treści zdobywają największe zaangażowanie?

LinkedIn zebrał feedback od ponad 9000 użytkowników platformy i dowiedział się, co zachęca ich do zaangażowania się w treść, którą dostrzegli w serwisie. Do pięciu najważniejszych powodów zaliczyć można: wartość edukacyjną lub informacyjną treści (62%), istotność treści dla danego użytkownika (61%), zgodność treści z aktualnymi trendami (48%), inspirujący aspekt treści (40%) oraz to, że dana treść pomaga w rozwoju umiejętności (38%).

3. Nowe funkcje LinkedIna

LinkedIn niedawno nie tylko zmienił wygląd, ale również wzbogacił się o nowe funkcje. Zmianom uległ m.in. widok Post-level Audience Insights z poziomu desktopu. Oprócz danych o tym, kto patrzy na aktualizacje danego użytkownika i skąd pochodzi, widoczne są również informacje na temat rekomendowanych treści do udostępniania na bazie każdego wpisu. Ta wiedza może pomóc w tworzeniu jeszcze ciekawszych i angażujących treści dla grupy docelowej.

4. Nowe opcje w komentarzach

LinkedIn wprowadził możliwość dodawania zdjęć i grafik w komentarzach pod postami. Dzięki temu użytkownicy platformy mają szansę na wymianę wiedzy i doświadczeń w jeszcze ciekawszy i bardziej angażujący sposób.

Nowości z reklamy na LinkedInie za okres kwiecień–czerwiec 2017

1. Nowy design

LinkedIn wprowadził nowy wygląd strony głównej i profili.Wszystkie najważniejsze elementy witryny zostały odświeżone i dostosowane do wersji mobilnej serwisu, a strona główna pod kątem wizualnym przypomina tę znaną z Facebooka. Znaczące zmiany wdrożono w obszarze wyszukiwarki. Zniknęła opcja zaawansowanego wyszukiwania, pojawiły się nowe kryteria wyszukiwania, a część funkcji przeniesiono do wersji premium serwisu.

2. Wprowadzenie formatu lead gen forms

LinkedIn wdraża format reklamowy lead gen forms. Kiedy użytkownicy klikną reklamę, przejdą do formularza automatycznie wypełnionego danymi pochodzącymi z ich profili i po ich potwierdzeniu otrzymają promowaną treść. Ta niezwykle przydatna do generowania leadów funkcja ułatwi pozyskanie danych prawie 500 milionów specjalistów zgromadzonych w serwisie.

3. Oznaczanie poprzez hashtagi

Od kilku tygodni na LinkedInie działa oznaczanie treści za pomocą hashtagów, użyteczne zwłaszcza podczas wyszukiwania powiązanych tematycznie treści.

4. Uruchomienie engagement insights

LinkedIn połączył siły z DataSift i wspólnie uruchomili engagement insights – funkcja ta pozwala m.in. odkrywać nowych potencjalnych klientów oraz sprawdzić, jaki rodzaj contentu działa na odbiorców najlepiej. Daje to duże możliwości marketerom i ułatwia precyzyjne targetowanie reklam.

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Dagmara Pakulska

Związana z marketingiem od 7 lat. Przez wielu nazywana królową Twittera – zna ten kanał mediów społecznościowych od podszewki. Wykłada na AGH, Wyższej Szkole Europejskiej i Uniwersytecie Łódzkim.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *