Nowe książki o marketingu wydawnictwa Helion/OnePress

W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy w ramach tzw. samplingu dwie nowe książki do recenzji wydane przez wydawnictwo Helion. Serwis Firmowy. Od pomysłu do gotowej witryny Grzegorza Krzemienia oraz Marketing Wirusowy w Internecie Piotra Michalaka, Damiana Daszkiewicza i Anny Musz. Przeczytajcie nasze opinie na temat tych pozycji. W tym artykule odpowiemy na pytanie, dlaczego warto zapoznać się z zagadnieniami, które w nich przybliżono.

Książka Serwis Firmowy https://sprawnymarketing.pl/wp-content/uploads/2009/11/marwir.jpg

Grzegorz Krzemień „Serwis Firmowy. Od pomysłu do gotowej witryny”

„Serwis Firmowy…” to obowiązkowa lektura dla wszystkich osób, które profesjonalnie myślą o zarządzaniu projektami informatycznymi związanymi z tworzeniem stron internetowych.

Książka ta krok po kroku wtajemnicza czytelnika w ważne kwestie, na które należy zwracać uwagę przy współpracy z agencjami interaktywnymi. Wszystkie techniczne aspekty związane z tworzeniem stron internetowych zostały przekazane w bardzo przystępny sposób. Nawet osoba od czasu do czasu korzystająca z Internetu, będzie w stanie je zrozumieć oraz w odpowiedni sposób wykorzystać zdobytą wiedzę. Autor książki zwraca także sporą uwagę na odpowiednie przygotowanie się do realizacji projektu. Z książki dowiemy się z jakich osób powinien składać się zespół projektowy oraz jakie podstawowe dokumenty powinniśmy przekazać agencji tworzącej nasz serwis internetowy.

Proces tworzenia portalu internetowego może być bardzo długi i czasochłonny. Przeprowadzając jednak odpowiednie analizy oraz stosując się do powszechnie przyjętych trendów, proces ten może przebiegać w znacznie krótszym czasie, a z rezultatów zadowoleni będą właściciele strony jak i ich klienci.

Sporo miejsca w książce poświęcone zostało także budowaniu odpowiedniej struktury serwisu oraz analizie użytkowników z niej korzystających. Jedne z najciekawszych zagadnień jakie zostały poruszone w dotyczą samej współpracy z agencją interaktywną. Czytając „Serwis Firmowy” dowiemy się jakie zadania może dla nas realizować agencja, specjalistów z jakich dziedzin zatrudnia oraz w jaki sposób zorganizować przetarg na projekt, by wybrać najlepszą z obecnych na rynku. Szeroko opisany został też sam proces realizowania zlecenia. Z publikacji tej dowiemy się jak powinna przebiegać komunikacja między naszą firmą a agencję interaktywną oraz co zrobić, by wszystkie kroki milowe zostały zrealizowane na czas. Na końcu książki autor opisuje dwa studia przypadków, które opisują, jak dzięki działaniom prowadzonym przez agencje można było usprawnić istniejące już serwisy internetowe.

Poradnik ten jest idealną pozycją dla początkujących menedżerów jak i dla osób związanych w firmie z marketingiem oraz z zarządzaniem projektami.

Link do księgarni: Grzegorz Krzemień „Serwis Firmowy. Od pomysłu do gotowej witryny”

Piotr Michalak, Damian Daszkiewicz, Anna Musz „Marketing Wirusowy w Internecie”

Napisana przez trójkę specjalistów z agencji reklamowej Ententa książka jest interesującą pozycją na temat marketingu wirusowego – zagadnienia tyleż wszechobecnego, co częstokroć nieznanego. Zastanawiam się, ile osób po lekturze tej książki wyśle po raz kolejny łańcuszek, da się nabrać na wirusową informację na temat szkodliwości napojów, jogurtów oraz stanie się „słupem transmisyjnym” dla żartownisiów z portali społecznościowych. Sztandarowym przykładem są tutaj komentarze na temat kodu, który rzekomo miałby zlikwidować mikroblog nk – Śledzika. Wydaje się, że wielu użytkowników internetu nie zdaje sobie sprawy z obecności marketingu wirusowego, dzięki czemu ma on w naszym kraju ogromny potencjał do wykorzystania w promocji.

Książka ta dla niewtajemniczonego czytelnika jest dobrym przeglądem tendencji wirusowych w internecie i nie tylko. Po zapoznaniu się z jej treścią możemy wyciągnąć wniosek, iż wirusy są wśród nas, a my – choć często nie zdajemy sobie z tego sprawę, zarażamy innych materiałem promocyjnym, który na pierwszy rzut oka bynajmniej tak nie wygląda. W książce znajdziemy przykłady internetowych virali, a także marketingu wirusowego używanego już na wiele lat przed wydaniem tej książki.

Dowiemy się także, dlaczego wirusy są tak popularne i w jaki sposób się rozprzestrzeniają. Być może książka ta jest dobrą sugestią dla niejednej firmy. Efektywny marketing wirusowy może przyciągnąć o wiele więcej wiernych i cennych – roznoszących wirusa następnym – klientów, niż jakakolwiek tradycyjna reklama telewizyjna.

Epitet „wirusowy” odpowiada także metodom promocji, które pojawiły się na długo przed marketingiem internetowym. Warto pamiętać o tym i potraktować książkę jako inspirację do działania. Autorzy szkicują zagadnienie, podają interesujące przykłady, ale wiele miejsca pozostawiają na własne pomysły czytelnika. Korzystając już z samej definicji marketingu wirusowego można stworzyć jeśli nie kampanię wirusową, to informację, którą internauci będą sobie przekazywać. Poznamy wówczas siłę marketingu wirusowego ,który opiera się na sieci znajomości w „realu” jak i w internecie.

W dalszej części książki wiele miejsca poświęcono zagadnieniom praktycznym – jak stworzyć dobry program partnerski, jak skutecznie wykorzystać autoresponder (program mailingowy), jak wykorzystać potencjał wirusowy blogów, forów i portali społecznościowych.

Pierwsza część jest odkrywcza dla początkujących czytelników, a firmy z korzyścią mogą wypróbować sugestie zawarte w kolejnych rozdziałach – dotyczących praktycznej strony marketingu wirusowego. Autorzy skupiają się dość w nich mocno na zagadnieniu programów partnerskich oraz autoresponderów, poświęcając ich opisowi sporo miejsca.

Mimo poruszenia tematu blogów oraz postów na forum, brakuje mi w tej książce osobnego rozdziału zawierającego twórcze przykłady takich serwisów. Mimo iż zgadzam się z autorami i tak jak oni uważam, że marketing wirusowy jest najbardziej skuteczny, gdy tworzy się virale i akcje na luzie, a jego efektywność jest w gruncie rzeczy nieprzewidywalna, nie w każdej sytuacji można się zasłonić takim stwierdzeniem. Twórcy tej wąskiej objętościowo książki mogliby podać więcej przykładów, niż te, które znamy z przeglądania YouTube.

Godna uwagi jest jednak definicja wirusa i szkic przedstawiający marketing wirusowy na tyle, że w oparciu o tę książkę możemy sami wykonać działania skutecznie zarażające potencjalnych klientów.

Link do księgarni: Piotr Michalak, Damian Daszkiewicz, Anna Musz „Marketing Wirusowy w Internecie”

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *