Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Ad-Sense-Logo

Nowe jednostki reklam graficznych w Google AdSense

Google ogłosił zmianę dotyczącą jednostek reklamowych w programie Google AdSense. Teraz, gdy Google oceni wybrany format reklamy jako skuteczniejszy, umieści reklamę graficzną, nawet jeżeli obrazek jest mniejszy niż sugeruje to format boksu reklamowego. W rezultacie, reklama pojawi się w białej ramce (albo lepiej – w czarnej ramce z białym passe-par-tout).

Funkcja nazywa się „Similar Sized Display Ads” („podobne rozmiary reklam graficznych”). W jej ramach Google zaproponuje „najlepiej działające” reklamy graficzne w miejscach, które nie do końca pasują do ich formatu.

Wygląd reklamy w „zbyt dużych ciuchach” prezentuje się następująco:

Reklama 300 x 250 w jednostce 336 x 280

Google wyjaśnia nową opcję w zakładce: Allow & Block Ads > Ad Serving:

Aby pomóc w zwiększeniu konkurencji dla niektórych rozmiarów reklam, rozpoczynamy emisję reklam graficznych podobnej wielkości w ramach większych jednostek reklamowych. Mniejsze reklamy będą umieszczane w środku większej jednostki reklamowej.

Można zobaczyć następujące konfiguracje:

– reklama 160×600 w jednostce reklamowej 300×600
– reklama 728×90 w jednostce reklamowej 970×90
– reklama 300×250 w jednostce reklamowej 336×280

Należy pamiętać, że nie jest to pełna lista jednostek reklamowych, w których mogą się ukazywać mniejsze reklamy, a ich lista może ulec zmianie.

Źródło: AdSense Blog, SERoundtable

Więcej o AdSense i programach partnerskich podczas szkolenia Programy Partnerskie – Mówimy jak jest – 28 czerwca w ramach SearchMarketingDay. Pierwszą część, poświęconą AdSense, poprowadzi…

Marcin Kosedowski

AdSense rządzi… gwarantuję!
Ilu z tych siedmiu sztuczek dotyczących zarabiania na AdSense jeszcze nie znasz?

Więcej informacji na temat szkolenia – w Agendzie SearchMarketingDay.


 Share sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Snaphub

      Niech usprawniają :) chociaż ja najchętniej bym widział w pełni responsywne reklamy… żeby nie było trzeba kombinacji na własną rękę robić…

    • Piotr Hajda

      A jeszcze parę tygodni temu męczyłem obramowanie własnej roboty. Może stąd ta zmiana ;-)

    • Branoon

      Bardzo dobrze nie będzie trzeba już obramować na własną rekę

    • Kamil

      Dbają o zadowolenie klienta, ciekawe czy im przychód spadł czy może mają lepszy dzień:)

    • Michał

      Tak banner 1000×200 to by było fajne rozwiązanie

    • Sądzę, że raczej trzeba przygotować się na niższe zarobki, ponieważ w moim przypadku dużo lepiej sprawdzają się jednostki reklamowe o większym rozmiarze. Teraz google samo umieści reklamę o mniejszym formacie i klikalność spadnie.

    • maciuso

      Co chwila coś nowego wymyślają! Ale to dobrze, produkt się rozwija.

    • Krzysztof

      Ciekawe czy w najbliższym czasie zaproponują jakieś nowe usprawnienia.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *